Verwijderd

Topicstarter
ik heb ergens uit betrouwbare bron gehoord dat veel professionele fotografen meestal met een canon camera werken.

kan iemand mij uitleggen waarom ze dit merk nemen, misschien dat het van belang is bij een aankoop van een camera.

(een digitale camera wel te verstaan)

Verwijderd

Beroeps fotografen gebruiken digitale camera's die voor de non-professionals meestal niet te betalen zijn.
Volgens mij kun je de camera's voor de professionele markt dus niet echt vergelijken met die voor de particuliere markt. Maar goed, Canon is iig wel gewoon een goed merk. En als je de testen in de Consumenten Gids ed. mag geloven behoren de non-professionele camera's idd tot de betere op de markt...

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

ik heb zelf een powershot pro90. toen ik nog alleen analoog werkte gebruikte ik een eos. daarop zit een selectiewieltje wat ik heel fijn vind, dit wilde ik ook op m'n digi. verder kun je een filter voor de lens schroeven en heeft de camera 10x optische zoom. daarom nam ik de canon.
je kunt ook gaan kijken voor de dimage 7. minder zoom meer pixels. je kunt met de canon (2.6 MP) tot maximaal 20x30 qua afdrukformaat gaan dan blijft ie haarscherp.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

tja een proffesionele digitale camera kost zo 5000 - 15000 gulden.

t'is maar net hoe duur je het wilt maken ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 10:59 schreef Chaoss het volgende:
tja een proffesionele digitale camera kost zo 5000 - 15000 gulden.

t'is maar net hoe duur je het wilt maken ;)
Die dingen zijn heel duur ja, ik zag pas een Canon zonder lens voor 7000 gulden :)

Canon en Nikon zijn volgens mij de enige 2 die echt professionele camera's maken. Je moet het ook niet gaan vergelijken met consumentencamera's. Zelf vind ik Olympus zeer goede camera's maken, maar die zie je niet op de professionele markt (volgens mij).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Canon is waarschijnlijk wat populairder omdat ie veel waar voor relatief weinig geld biedt.

Nikon geeft zeer mooie kwaliteit, maar je betaald je er ook kapot aan.

Canon gebruikt wat goedkopere opslagmedia. CF-cards. Deze kunnen qua formaat oneindig groot worden omdat de controller in de kaart zit en niet in de camera. Een rom-upgrade is dus niet nodig.
Ook bieden sommige canons plaats voor de microdrives en zo.

Fujitsu gebruikt bv. smartmedia en sony memory sticks. Relatief dure media en beperkt in capaciteit door het apparaat zelf.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1