Toon posts:

2 ip ranges in een netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tijdje te zoeken naar een oplossing, maar tot nu toe niet gevonden. Thuis heb ik Adsl (10.0.0.138) duidelijk. Maar wat is nou het probleem mijn vader wil ook op het net zitten via die Adsl, maar zijn ip adres is anders ((192.168.50.150) dit ivm met inbellen naar zijn werk) Mijn locale ip adres is 192.168.84.150, ook dit ivm met inbellen, voor mijn werk, naar klanten. Nou heb ik het zo gefixt dat er een server staat (winnt4.0) en hierin zitten 3 netwerkkaarten een voor ADSL en de andere 2 voor 192.168.50 en 192.168.84. Nu het probleem mijn pa wil een Router. En volgens mij is er niet een router die 3 ip ranges aan kan. Of kan ik een normale router aanschaffen en op de lokale pcŽs veranderingen aanbrengen?

Thnx for youŽre support

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Kan je niet gewoon het subnetmask vergroten van die 192. adressen ?

Als je die nu bij beide op 255.255.0.0 zet ipv 255.255.255.0 dan zitten die op hetzelfde netwerk. 't Kan natuurlijk wel problemen opleveren voor je inbelverbindingen, maar 't is het proberen waard denk ik...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
kan ook router kopen en op 3e netwerkkaartje zetten.
even wat routes aanmaken op de server en in de router en iedereen kan elkaar zien.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

je kunt winNT wel 10 ipz toewijzen op 1 kaart. Voila

Verwijderd

Waarom wil je pa eigenlijk een router ? Als je nou 2 netwerkkaarten uit je server haalt en in allebei de bakken 1 erbij zet kun je dus met de ene netwerkkaart een netwerkje opzetten met je Pa en met de andere netwerkkaart kunnen jullie allebei ADSL-en. Of is dit niet de bedoeling ?
Wat is het uiteindelijk doel ? wat wil je kunnen ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met de standaard alcatel modem, kan je niet zomaar met twee PC's internetten. En er loopt maar één UTP kabel (in principe) :).

Modem flashen wil z'n pa niet :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

ik heb je bericht 5x gelezen, maar snap niet wat je wil.

kun je het wat gedetailleerder uitleggen? fi, waarom wil je pa een router?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Maar die IP-adressen die je al hebt zijn voor je inbelverbinding. Die zijn dus voor een modem (neem ik aan). Dus je netwerkkaart heeft daar niks mee te maken; sterker nog, als je via een netwerkkaart met je ADSL-verbinding wil gaan werken MOET je voor die netwerkkaart een IP-adres uit een andere range namen dan voor je inbelverbinding.

Het lijkt mij dus, dat je de volgende situatie wilt krijgen:
je twee computers hebben ieder de beschikking over hun eigen modem voor de inbelverbindingen, daar gebruiken ze de range 192.168.0.0. Daarnaast krijgen ze elk een netwerkkaart, met een IP uit de range 10.0.0.0 (bijvoorbeeld). Deze netwerkkaarten worden verbonden met een HUBje, en dit hubje wordt weer verbonden met een router (een normaal twee-poorts model). Tot slot verbind je de router weer met je kabelmodem.
Om het aantal apparaten te verminderen, kun je kiezen voor een router met ingebouwde hub/switch zodat de hub kan vervallen. Wat je niet nodig hebt op die router is een extra (derde) ethernet-aansluiting.

Ik begrijp eigenlijk niet, dat jouw oplossing met die NT4-server goed werkt. Zo op het eerste gezicht lijkt het mij dat je daar problemen zou moeten krijgen met de IP-nummering.

Ten aanzien van je vraag over drie IP-ranges op één router: dat kan wel degelijk! Ik heb hier thuis een 386SX-25 draaien met drie netwerkkaarten (en drie verschillende IP-ranges), en freeSCO werkt perfect. Op mijn werk heb ik oa een Cisco 2611 onder mijn hoede met een extra ethernet-module en die doet eigenlijk precies hetzelfde.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 02 februari 2002 22:32 schreef JohnGelten het volgende:
Maar die IP-adressen die je al hebt zijn voor je inbelverbinding. Die zijn dus voor een modem (neem ik aan). [...]
Eerder voor een access-list. Dial up doe je normaal niet over een netwerkkaart (of het moet PPPoE zijn).
Ten aanzien van je vraag over drie IP-ranges op één router: dat kan wel degelijk!
Inderdaad, een Vigor 2200E heeft ook de mogelijkheid om twee LANs te bedienen. Tel bij de twee interne 192.168.x.x reeksen de ADSL/MXstream 10.0.0.x reeks op en je hebt 3 IP adressen.

:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nah die server moet eruit, die staat nl op mijn slaapkamer en om dat ding altijd aan te hebben staan schiet niet op, en zoals jvs ook al zei er loopt maar een utp kabel naar beneden, naar de pc van mijn pa. dus die oplossing van 2 netwerkkaarten in elke pc gaat helaas niet op.
tis dus eigenlijk de bedoeling dat het alcatel app eruit gaat en een router in het netwerk komt.

Finch

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 02 februari 2002 22:55 schreef BackSlash32 het volgende:
een Vigor 2200E heeft ook de mogelijkheid om twee LANs te bedienen. Tel bij de twee interne 192.168.x.x reeksen de ADSL/MXstream 10.0.0.x reeks op en je hebt 3 IP adressen.

Dus:
code:
1
2
ADSL modem ----Vigor ---(192.168.50.x)-- PC1 
             |-------(192.168.84.x)-- PC 2

:)

Alleen hou je dan wel je alcatel-modem nog (maar dat kan ook niet anders bijna)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1