Hoe subwoofer harder te laten gaan door plaatsing?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:50
Ik heb een setje van Videologic de set met decoder etc erbij, de subwoofer geeft wel mooi geluid maar niet echt hard... hij is helaas ook van plastic ipv een woody ;(

Maar hoe kan ik hem door plaatsing of misschien een voorversterkertje ofzo (zo'n velleman soldeer kitje?) harder laten gaan? zonder het volume open te moeten draaien zodat de rest ook harder gaat?

Ow ja geluidset is een 5.1 set op een audigy misschien is dat nuttige info?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
disclaimer: dit is geen gein ;)

1. Zet je sub op de plek waar je normaal gesproken zit. Liefst ook nog op de juiste hoogte van je hoofd.
2. zet muziek op
3. loop/kruip/schuifel door je kamer en luister waar de bas het hardst is.
4. zet nu op die plek je sub neer.

done

• Jackbq
hmm het klinkt wel logisch want als je het omdraait moet je hetzelfde horen, maar werkt dit echtwel? het klinkt mij TE logisch! is een voorversterker ofzo geen betere optie?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hij kan het best in een hoek worden geplaatst. Tweede keus is tegen een muur. Midden in de kamer is het slechtst.

• Jackbq
ja en hoe zit het met die voorversterker kheb zo'n pakketje van velleman us gesoldeerd 7 watt versterkertje, als ik dat nou dervoor hang? zou dat veel schelen?

of beter niet eens aan beginnen....:?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op vrijdag 01 februari 2002 21:39 schreef jackel7007 het volgende:
of beter niet eens aan beginnen....:?
Correctamundo

(jaja, happy days is weer op de tv :))

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Is het een bass-reflex systeem ? Met de basspoort aan de achterkant ? Zoja ? plaats hem in een hoek. Met de bassreflex-poort richting de hoek..

Ik begrijp dat je het level van de sub dus niet apart kunt regelen ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jackbq
Het is het setje van videologic:

setje

er staat allerlij info daar...
ik weet niet zoveel van geluid, net dat deze set heel goed uit vele tests is gekomen, maar ik wil dus harder bas volume uit me subwoofer, en nee dit is niet (helaas) appart regelbaar

Verwijderd

Als je laag niet omhoog wil, moet je hoog omlaag. :)
Snappie?

• Jackbq
snap ik, maar hoe ga ik dat dan weer doen?
en hoe zit het nou met die voorversterker? dat lijkt mij een oplossing maar weet ik niet zeker...

• tbusquet
Sorry hoor, het is niet de bedoeling om je spullen af te gaan zitten zeiken, en of te gaan flamen tegen jou.

Maar ik word eerlijk gezegd gewoon een beetje strontziek van dit soort dingen, mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten. Ze zoeken niets uit voordat ze gaan kopen, en het moet allemaal geweldig klinken, en het mag vooral niets kosten.
Dat gaat dus gewoon niet. Een beetje tweaken is goed hoor, maar je kunt nu eenmaal niet toveren. Je kunt niet van een Lada een BMW bouwen. En dan geef je een evt. oplossing, en dan proberen mensen het niet eens, en gaan ze gewoon door met zanniken dat het niet lukt. Echte performance kost gewoon geld.
Als ik iemand beledigd heb, spijt me dat, maar ik moest het ff kwijt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jackbq
Zal best dat het niet de bedoeling is maar je bent er wel mee bezig, kijk ik weet hoe je aan dat duppie komt? maar deze set koste 899 gulden mag je toch wat verwachten denk ik?

• tbusquet
Op vrijdag 01 februari 2002 23:29 schreef jackel7007 het volgende:
kijk ik weet hoe je aan dat duppie komt? maar deze set koste 899 gulden mag je toch wat verwachten denk ik?
Heb je hem dan beluistert van te voren ?

En 900 gulden is veel geld, ok, MAAR voor dat geld verwacht je de performance van een sub van 1800 piek. En je zegt zelf al, het ding is van plastiek. Breng het spul terug als het je niet bevalt, ga opzoek naar iets anders wat je wel goed vindt. Want je gaat je steeds meer irriteren aan zoiets, spreek uit ervaring, het beste breng je het meteen terug, en zoek je nog ff verder.

Ik snap ook wel dat veel mensen dit soort setjes kopen, helemaal als je gaat lezen wat ze op de site, liegen.
:r Sorry maar ik kan daar slecht tegen.

Get right to the heart of the action and experience DVD movies as they were meant to be heard with amazing Dolby Digital (AC-3) 5.1 surround sound. Powerful, easy to install, and built using the same key components as high-end hi-fi systems, DigiTheatre completes your home cinema system.

Ze suggeren dat ze high-end componenten kunnen evenaren. Of sterker nog, dat ze ze gebruiken in hun setje van 900 gulden.
Kijk als je niet beter weet, en je ziet dat staan, en het kost dan 900 piek, dan denk je... JA.. dat moet het zijn.

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval op jou.

Verwijderd

Met een extra voorversterker ga je de boel oversturen, dan gaat je sub vervormen, en dat wil je niet.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
ik heb voor mijn subwoofer een yamaha vesterker gekocht :)
2 x 94 W

mijn Subwoofer is een passieve 80 W woofie
maar mijn hoofdversterker is 5x 80 watt en mijn satalietjes
zijn elk 50W .

het geluid klink nu veel beter, de woofer is helderder (of hoe moet je dat zeggen) en ook harder als ik dat will :)

maar het is wel een 80 W dus dat is misschien een verschil eh

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Jackbq
:) jackel gaat toch maar us versterker aanschaffen

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 23:30 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Heb je hem dan beluistert van te voren ?

En 900 gulden is veel geld, ok, MAAR voor dat geld verwacht je de performance van een sub van 1800 piek. En je zegt zelf al, het ding is van plastiek. Breng het spul terug als het je niet bevalt, ga opzoek naar iets anders wat je wel goed vindt. Want je gaat je steeds meer irriteren aan zoiets, spreek uit ervaring, het beste breng je het meteen terug, en zoek je nog ff verder.

Ik snap ook wel dat veel mensen dit soort setjes kopen, helemaal als je gaat lezen wat ze op de site, liegen.
:r Sorry maar ik kan daar slecht tegen.

Get right to the heart of the action and experience DVD movies as they were meant to be heard with amazing Dolby Digital (AC-3) 5.1 surround sound. Powerful, easy to install, and built using the same key components as high-end hi-fi systems, DigiTheatre completes your home cinema system.

Ze suggeren dat ze high-end componenten kunnen evenaren. Of sterker nog, dat ze ze gebruiken in hun setje van 900 gulden.
Kijk als je niet beter weet, en je ziet dat staan, en het kost dan 900 piek, dan denk je... JA.. dat moet het zijn.

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval op jou.
Tsjonge Tsjonge :(

NEE het is geen Marantz DD versterker met B&W boxen, maar dat vraagt die jonge ook helemaal niet man :(

Hij wil gewoon wat meer bass uit zijn setje en dat mag toch wel goed klinken voor die 900 piek !!!! Meer vraagt ie niet !!!

Goed luisteren bij welke hoek of muur hij het mooist klinkt is mijn advies, want ik ben hier ook heel lang bezig geweest met mun ADA 885 set ;)

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
elke sub krijg je harder door m gewoon botweg in de hoek te zetten, helaas wordt de bas en niet echt strakker op

• Jackbq
thnx voor de ZINNIGE reply's :+
Pagina: 1