[php] XMB forum

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik heb de installatie files voor het forum van XMB gedownload en nu wil ik dat op mijn webruimte bij multimania.lycos.fr ( php allowed ) plaatsen en hosten.
Nu moet ik alleen een config.php maken
dit is de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
// START CONFIG.PHP \\

// Edit the following variables:
$dbname = "xmb";   // Database name
$dbuser = "m1ch3lb";   // Database username
$dbpw = "ditgaiknietposten";   // Database password
$dbhost = "addr.server.com";   // Database server
$tablepre = "xmb_";   //Don't edit this after you install or it will mess up your board

// END CONFIG.PHP \\
?>

maar weet iemand wat ik bij
$dbname en $dbhost in moet vullen?
ohja verder ga ik er vanuit dat je bij $tablepre niks moet invullen of is dat niet zo?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:37

DizzyWeb

Ondertiteld

PHP allowed... Maar heb je ook een database? :?

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
moet je die zelf maken dan?

Verwijderd

Nee, die moet door de host 'gedraaid' worden. Ga eerst eens na wat je nodig hebt (MySQL?) en kijk of je host dat ondersteunt -> zo niet: helaas.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Sorry, maar als je zo weinig verstand van server-side applicaties hebt is P&W niet de plek om die kennis op te doen. Als je hiermee aan de slag wilt moet je eerst maar eens zelf documentatie door gaan nemen :) .

Om P&W een beetje interessant te houden willen we onder andere niet helpen bij het simpelweg installeren van een forum. Enige kennis van databases en de opzet van fora is in dit geval toch echt noodzakelijk. Omdat we niet overspoelt willen worden met vragen over het installeren van dergelijke systemen, willen we dergelijke topics voorkomen.

Als je een forum wilt installeren kan je de handleiding van dat forum raadplegen. Ook kan het geen kwaad om eens wat te lezen over wat databases en fora precies zijn.

In onze faq kan je allerlei links vinden over PHP, MySQL etc :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Dit topic is gesloten.