Toon posts:

Pentium 4 1,7GHZ clock informatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het spelen met me processor.
Heb een ECS P4VXAD moederbord met de laatste firmware.

1. 1,7GHZ(478) hoe komt die tot stand 17 maal 100??
2. Current FSB Frequency is 100? Is dat niet laag? Deze waarde kun je niet wijzigen. Display Only is dit. Daarnaast geeft ie aan dat met DRAM op 133 draait dat klopt wel heb DDR erin zitten.
3. Wat moet ik opkrikken, de CPU Ratio of CPU clock. Ik heb beide geprobeerd eerst clock op 140 gezet en dan herstart maar bios zet automatisch weer op default. En als ik de ratio verander gebeurt er ook niets. Of merk je dat niet bij een Pentium 4 als je hem clockt in het eerste opstartscherm? Kun je der alleen achterkomen door met van een programma?

Ik heb de FAQ gelezen daar komt de Pentium 4 nog niet in voor.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ahum, als je gaat overklokken is het wel handig om te weten waar je bezig bent |:(
je verhoogt dus de FSB !!! zet 'm maar eens op 110 Mhz en starten maar >:)
dit kan je net zolang doen totdat ie niet meer opstart of er tijdens het gamen (of wat dan ook) uitklapt, dan heb je dus de grens bereikt (of overschreden) :+
kijk anders ook een op overclockers.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al door, de pentium 4 draait op een fbs van 100, ik kan hem maximaal op 110 zetten anders moet ik meteen voor 133 gaan en dat pikt ie niet dan zet ie vanzelf terug op default. Dus het word 17 maal 100 of geclockt 17 maal 110. Hij draait trouwens lekker op die snelheid.

Maar ik snap niet dat ie op 100 draait dat is het gekke me pentium 3 draaide op 133. Kan iemand me uitleggen waarom het zo laag is?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Maar ik snap niet dat ie op 100 draait dat is het gekke me pentium 3 draaide op 133. Kan iemand me uitleggen waarom het zo laag is?
100MHz Quad Pumped maakt 400MHz FSB ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 21:12 schreef You-Suk het volgende:
ahum, als je gaat overklokken is het wel handig om te weten waar je bezig bent |:(
je verhoogt dus de FSB !!! zet 'm maar eens op 110 Mhz en starten maar >:)
dit kan je net zolang doen totdat ie niet meer opstart of er tijdens het gamen (of wat dan ook) uitklapt, dan heb je dus de grens bereikt (of overschreden) :+
kijk anders ook een op overclockers.com
Wat belangerijk is , is de Core Clock Voltage, Ik draai nu op 1700@1900Mhz moeiteloos en de Core Voltage op 1.8 Volt met een Indigo Orb, mijn hoogste en stabiele run was : 1700@2166Mhz Core Voltage @ 1.85 Volt, en dat voor een Willamette P4 S423 op een ASUS P4T!!! :9~ :9~ :9~

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb 'tzelfde.
Wil niet hoger dan 110 MHz, naja dan tot 133 maar dan start 't systeem niet meer op en moet ik met Clear CMOS jumper de zooi weer goed krijgen.
En zo krijg ik de proc dus niet hoger dan 1,87 GHz.

Kan je dat niet omzeilen? Dus de FSB nog wat ophogen zonder dat de divier voor AGP & PCI verlaagd?

Tja

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 28 februari 2002 16:25 schreef MadEgg het volgende:

Kan je dat niet omzeilen? Dus de FSB nog wat ophogen zonder dat de divier voor AGP & PCI verlaagd?
Alleen als je moederbord het toestaat de AGP/PCI devider aan te passen of ze zelfs vast te zetten (Abit's FixPCI). Anders is er niets aan te doen.

[sub][Edit]-> Ehm ik lees je vraag nog eens door en of ik heb het verkeerd begrepen of je bedoelt iets anders ..

PC Specs

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bovenste moet dus in sub maar ik kan het niet nog een keer editten .. "je post is al gewijzigd door een moderator" :P .. I think not.

PC Specs

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 28 februari 2002 16:53 schreef Bomberman het volgende:
Bovenste moet dus in sub maar ik kan het niet nog een keer editten .. "je post is al gewijzigd door een moderator" :P .. I think not.
Ja, hele rare error. Zie LA over 5 min ;)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 28 februari 2002 16:35 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Alleen als je moederbord het toestaat de AGP/PCI devider aan te passen of ze zelfs vast te zetten (Abit's FixPCI). Anders is er niets aan te doen.

[sub][Edit]-> Ehm ik lees je vraag nog eens door en of ik heb het verkeerd begrepen of je bedoelt iets anders ..
Tsja, dat kan ie dus niet. Het is een EliteGroup P4VXAD, en geen Abit...

Tja

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

inXs

known as inXs

Ik heb een p4 1,8Ghz en mijn fsb staat super stabiel op 121 :7 Mijn pc is standaard super gekoeld want stressed wordt ie 55graden en hoger komt ie niet want dan springt er een extra ventilator aan.

superB

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

hehe, ja in principe kan dat ook wel.. MAAR HOE DOE IK HET MET mijn ECS P4VXAD ??
Hij draait nu super stabiel op 1,87 GHz, FSB op 110. En anders moet ik gelijk naar de 133, wat ie niet pakt...

Tja

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 01 maart 2002 22:58 schreef MadEgg het volgende:
hehe, ja in principe kan dat ook wel.. MAAR HOE DOE IK HET MET mijn ECS P4VXAD ??
Hij draait nu super stabiel op 1,87 GHz, FSB op 110. En anders moet ik gelijk naar de 133, wat ie niet pakt...
eh.. je shift toets hangt een beetje :? :X

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Current FSB Frequency is 100? Is dat niet laag?
nee, dat klopt, want de p4 heeft een quad pumped 100 Mhz die effectief op 400 MHz loopt.

edit:
was al gezegd.
Pagina: 1