[CM] Koppen brakke HD met plexiglas aansturen?

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12
Ik heb een oude HD uit een Compaq 386, Conner Peripherals CP-3111 (117 MB). Na veel proberen heb ik besloten dat hij kapot is (8> , dus denk ik eraan hem (enkel decoratief) van plexi te voorzien en hem te laten draaien en de koppen bewegen :+ . Weet iemand hoe ik dit kan doen? Met een progje ofzo?
Voor degenen die zien dat dit mijn 2e post is: RTFM, UTFS, nOOb, domme belg,... weet ik al, ik heb al zitten zoeken maar vind niets.
Misschien een IDtje voor anderen met brakke HD's *D ?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

gewoon stroom erop zetten, en hij doet het al. Dan bewegen de koppen al :D

Verwijderd

de koppen laten bewegen is alleen mogelijk wanneer de juiste spanning op de motor staat.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Dat kan door elke 5 seconden de 5v draad kort te onderbreken. Dan gaat ie telkens weer ff met de kop heen en weer, leuk&decoratief

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op vrijdag 01 februari 2002 19:42 schreef Cornholio2001 een leuk verhaal:
hmm even langs de locale electro boer voor een dingetje die steeds de stroom onderbreekt [weet niet meer hoe het heet het bestaat wel, ik heb een keer met zoiets een vuutoren gebouwd :+]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

leuk idee, ik heb nog een dooie 80 MB schijf :D

heb er btw 2 van, 1tje werkt nog en wordt nog dagelijks gebruikt (wonder-HD) :)

• naftebakje
Is het niet mogelijk de koppen aan te sturen via een progje? Ik heb een ISA slot en een aantal oude I/O controllers uit 386'jes die zouden moeten werken.
Hoe warmer de processor, hoe sneller en wijder de koppen uitslaan, is dat niet mogelijk :?
Edit: Thijz, wat is dat dingetje? Een chipje ofzo. een vuurtoren met LEDje lijkt mogelijk, maar een HD neemt toch teveel stroom voor dat chippie? Dat wordt dan weer leraars lastigvallen met te moeilijke vragen over transistoren en thyristoren (8> (8> (8>.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Met asm kun je via interrupt 13h de drive low-level aansturen. Op die manier kun je hem eerst de opdracht geven om een byte in de eerste sector te lezen en meteen daarna een byte in de laatste sector, dan gaan d ekoppen dus heen en weer. Zie http://cs.smith.edu/~thiebaut/ArtOfAssembly/CH13/CH13-2.html#HEADING2-73

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• naftebakje
Eh Devil, ik heb dat even bekeken.
*kuch* HEEEELP *kuch
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 02 februari 2002 10:09 schreef naftebakje het volgende:
Eh Devil, ik heb dat even bekeken.
*kuch* HEEEELP *kuch
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Lees de site http://cs.smith.edu/~thiebaut/ArtOfAssembly/artofasm.html
Dit is een uitgebreide uitleg van de basis van assembly.
Wat misschien ook kan is een ide kable va n1 van je huidige harddisks zo aftappen dat er alleen signalen van de computer naar de harddisk gestuurd kunnen worden (door er bv diodes tussen te solderen). Op die manier doet de plexiglazen harddisk hetzelfde als je 'echte' harddisk en merkt de computer niet dat er een extra disk loopt mee te bewegen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Platters er uithalen en als bierviltje gebruiken 8-)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op vrijdag 01 februari 2002 22:44 schreef naftebakje een leuk verhaaltje:
je moet gewoon naar de locale electro boer gaan en vragen dat een dingetje zoekt om om steeds de stroom te ondrbreken

de autosloop brengt ook uitkomst: vraag eens naar een printje dat een knipperlicht aan/uit doet :D

Verwijderd

een oude starter van een tl doet het ook
Pagina: 1