IBM 75GXP Bad sectors

Pagina: 1
Acties:

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01
Ik heb net 3 dagen geleden van garantie een nieuwe (denk ik) IBM 75GXP 75gb gehad en nu DRIE DAGEN LATER heb ik ALWEER bad sectors!?!?! Is dit gewoon domweg pech of is wordt ie gewoon te warm ofzo?
Ik heb geen HD cooler ofzo en me kast is iets van 30 graden geloof ik, cpu 55 graden (tbird 1300, niet overgeklokt). Zal ik em terugsturen en als ik em terugkrijg installeren met hd cooler of niet de moeite nemen en gewoon een andere schijf kopen? Want sja nu kan ik dus weer me hele schijf wegfikken en wachten op een nieuwe :(

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

De 75GXP serie staat er om bekend dat ze retewarm worden. Als ik jou was zou ik er wel koeling op zetten. Hoeft niet perse zo'n hdd cooler te zijn, maar kan ook gewoon een casefan ervoor.

Mijn 75GXP is binnen een half jaar dood gegaan (gekocht bij Informatique). Ik heb 'm opgestuurd en heb een nieuwe opgestuurd gekregen. De volgende die ik koop zal zeker niet uit die serie zijn.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• miekol
Toen ik hem terug kreeg stond er op de doos 'servicable used part', hebben ze me gewoon me oude terug gestuurd?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 17:37 schreef miekol het volgende:
Ik heb net 3 dagen geleden van garantie een nieuwe (denk ik) IBM 75GXP 75gb
Is meestal geen nieuwe, maar een RMA* (nieuwe worden volgens mij niet meer gemaakt).
* RMA = door fabrikant gecheckte/gefixte schijf
Is dit gewoon domweg pech of is wordt ie gewoon te warm ofzo?
Allebei?
Ik heb geen HD cooler ofzo en me kast is iets van 30 graden geloof ik, cpu 55 graden (tbird 1300, niet overgeklokt).
En de temp van je schijf? Die kan je meten via SMART, zijn zat tools voor.
Zal ik em terugsturen en als ik em terugkrijg installeren met hd cooler of niet de moeite nemen en gewoon een andere schijf kopen?
Terug sturen moet je hem sowieso, maar een andere schijf erbij kopen kan een optie zijn (moet je zelf weten).

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 15:56
Drive fitness tool draai, die vindt bad sectors, laten repairen door diezelfde tool en probleem is 'over'. heb mijn 30 gig dtla 307030 ook al een keer moeten fixen op die manier. Wel mn linux install naar de klote (ext2 niet zo goed met bad sectors :().

• miekol
Hoe lang duurt dat ong. en kan je ondertussen ook nog iets anders doen?

Je hoeft er toch nie voor te formatten?

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Onze 30 gb al 4 keer "gefixed" door die tool.

Lowlevel format en juh hij doet het weer een paar weken.

Ben nu al dagen het lopen voor 2x 80 gb ibm. maar die hebben ze bijna nergens :(

Kan ik eindelijk die 30 gb rma'en :)

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Op vrijdag 01 februari 2002 17:45 schreef miekol het volgende:
Toen ik hem terug kreeg stond er op de doos 'servicable used part', hebben ze me gewoon me oude terug gestuurd?
Bij mij stond dat er ook op... ik vraag me nog steeds af wat het betekent. Ik stuur wel ff een mail naar Informatique. Ik weet niet of ze het weten.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Zelf naar IBM sturen, op het rma form. op de site aangeven dat het een 2nd time rma is, dan kan je er bijna zeker van zijn dat je niet weer een repair krijgt maar een gloednieuwe uit de nieuwe serie.

btw. als er servicable used parts op de schijf staat (stikkertje), dan is het een gerepareerde HDD. (vandaar ook aangeven dat het een 2nd time rma is, anders heb je kans dat ze hem weer gaan repareren.)

• miekol
ok cool thx.

Wat is trouwens een stille hd cooler?

O ja, wat is precies url van IBM RMA? Kan em zo snel nie vinden op www.ibm.nl :?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Deze linkie is wel goed denk ik
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
Pagina: 1