'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Is daar 3D studio VIZ niet voor uitgevonden??
Voor golfplaatjes?? Of voor bouwkundige dingen? Als het voor bouwkundige dingen is...ja..misschien wel..maar dan werkt MAX met een paar van de VIZ plugins net zo makkelijk en kan zelfs meer. Maar het gaat me nu gewoon even om hoe ik zoiets het beste zou kunnen modelen..
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
als je zo min mogelijk polys wil hebben moet je het denk ik zo doen, een spline maken die zo loopt:
dan extruden
en dan vet smoothen, zou moeten werken
code:
1
| /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ |
dan extruden
Stoer; Marduq
misschien moet je hem wel bumpmappen... maar ik weet niet hoe mooi dat word...
Stoer; Marduq
FF n00b-opmerking:
Loopt dat kleed nou scheef (op de trap) of de trap of kijk ik scheel?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik denk dat dit inderdaad de beste methode is, maar dat is afhankelijk van het aantal polies dat is toegestaan voor je model. Je kunt nog gedetailleerder werken dan wat Xangadix al zegt, maar als het nóg minder polies mag bevatten dan dit, dan moet je wel met bump-maps werken.Op vrijdag 01 februari 2002 17:57 schreef XangadiX het volgende:
als je zo min mogelijk polys wil hebben moet je het denk ik zo doen, een spline maken die zo loopt:
code:
1 /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
dan extruden
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een plane maken en dan een spacewarp wave eroverheen?
Verwijderd
Dat golfplaat achtige op de trap loopt anders dan de rechterkant ja...Op vrijdag 01 februari 2002 18:11 schreef BtM909 het volgende:
FF n00b-opmerking:
Haha...even wat betreft het ontwerp...de trap wordt in delen uitgevoerd..het is de bedoeling dat de middelste delen van stalen roostertreden gemaakt worden...die zijn bedoeld om op te lopen...de delen aan de zijkant zijn bedoeld om op te zitten en worden van hout gemaakt. Vandaar dat die "treden" ook groter zijn. En voor de rest zou ik ook nog uit kunnen gaan leggen waarom die trap in het ontwerp "scheef" is...maar dan wordt het een architectuurverhaaltje, en daar he'k nu geen zin in.
Bedankt voor de tips...en stel dat het aantal poly's nou niet mee zou tellen...wat zou dan de beste manier zijn? Hoe kan ik in principe snel een spline maken die de vorm volgt van een golfplaat?
Thnx again.
Bedankt voor de tips...en stel dat het aantal poly's nou niet mee zou tellen...wat zou dan de beste manier zijn? Hoe kan ik in principe snel een spline maken die de vorm volgt van een golfplaat?
Thnx again.
dex, als je een zaagtand spline maakt ( /\/\/\/\), en dan alle vertexen selecteerd en op Smooth zet, dan heb je golfplaat. De hoeveelheid polies die je daarmee creeert kun je aanpassen door de interpolation kleiner te maken (en zet adaptive uit) bij de spline settings.
Je maakt gewoon enkele ribbels van de golfplaat en copieert dan binnen de spline edit gewoon de hele spline, zó, dat het nieuwe deel wer op het oude deel aansluit. Dan vraagt MAX of ie ze aan elkaar moet maken en dan de hele tijd steeds grotere lappen copieren.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Pagina: 1