[Raid]vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 15:13
ik heb ook onboard raid op m'n msi bordje (k7t266pro2-RU), en het lijkt me wel handig om dit te gaan benutten, maar als ik dan mijn RaidController in gebruik heb kan ik dan op mijn primairy en secondairy IDE controllers ook nog steeds HDs laten draaien, zonder enige conflicten of bijverschijnselen. Dus dat de computer een IDE schijf ziet, en daarnaast me RAID array?
Ik heb de faq al gechecked, maar daar staat niets over in.

• ravenger
niemand?

Verwijderd

no problem...

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 22:53
Op vrijdag 01 februari 2002 16:52 schreef RaVeNgEr het volgende:
ik heb ook onboard raid op m'n msi bordje (k7t266pro2-RU), en het lijkt me wel handig om dit te gaan benutten, maar als ik dan mijn RaidController in gebruik heb kan ik dan op mijn primairy en secondairy IDE controllers ook nog steeds HDs laten draaien, zonder enige conflicten of bijverschijnselen. Dus dat de computer een IDE schijf ziet, en daarnaast me RAID array?
Ik heb de faq al gechecked, maar daar staat niets over in.
Als ik het goed begrijp, wil je de RAID controller gebruiken voor losse IDE devices, toch?
In dat geval kan dat gewoon, maar je moet wel in je bios de RAID controller inschakelen.
Het opzetten van een evt. RAID array (0 of 1) doe je in de bios van de RAID controller.

* freggel gaat dat hopelijk binnenkort ook doen!!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

Ja, je kunt je gewone IDE poorten dan ook nog gebruiken. Je kunt dus de RAID controller naast de onboard controller gebruiken en max. 8 IDE devices gebruiken.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Ja hoor dat kan prima ik heb zelf het volgende :

Moederbord
IDE1 (p): CDbrander
IDE2 (P): CDrom speler
IDE1 (S): niets
IDE2 (s): niets

Promise Fastrak100 Raid controller
IDE1 : Maxtor 40GB
IDE2 : Maxtor 40GB

Ik kan dus nog 4 devices extra plaatsen ...

• ravenger
ah ok, thx 4 the info :)
nog iets, als ik een raid array erbij wil zetten, moet ik dan me andere HDDs die op me normale IDE staan ook formatteren of hoeft dat niet?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 22:53
Op zaterdag 02 februari 2002 20:15 schreef RaVeNgEr het volgende:
ah ok, thx 4 the info :)
nog iets, als ik een raid array erbij wil zetten, moet ik dan me andere HDDs die op me normale IDE staan ook formatteren of hoeft dat niet?
Alleen die op de array.

• ravenger
ff nog een vraag, lijkt me wel redelijk om em hier te zetten :)

mkay, die onboard raid zijn dus 2 IDE connectors, waar je dus in totaal 4 devices op kan zetten. Nu is mijn laaste vraag, ik kan op IDE3 2 HDD zetten, en op IDE4 2 HDD. Deze kan je dus als 1 array maken, maar kan je instellen dat de computer ook 2 raid-arrays ziet, zodat je eventueel eerst aan de IDE3 2 schijven hangt en later 2 schijven aan IDE4 hangt?

• ravenger
*schop*

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 24 februari 2002 17:33 schreef RaVeNgEr het volgende:

mkay, die onboard raid zijn dus 2 IDE connectors, waar je dus in totaal 4 devices op kan zetten. Nu is mijn laaste vraag, ik kan op IDE3 2 HDD zetten, en op IDE4 2 HDD. Deze kan je dus als 1 array maken, maar kan je instellen dat de computer ook 2 raid-arrays ziet, zodat je eventueel eerst aan de IDE3 2 schijven hangt en later 2 schijven aan IDE4 hangt?
Nee, dat kan helaas niet.
Daarvoor zul je een extra controller moeten aanschaffen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

QuasaR

One ring to rule them all

Op zondag 24 februari 2002 17:33 schreef RaVeNgEr het volgende:

Dit kan dus wel.
Je kan namelijk maximaal 4 array's aanmaken.
Zorg wel dat je dan eerst de 1e 2 schijven aan de controller hangt, daar een array van maakt en dan de andere 2 schijven. Anders krijg je namelijk 1 array van 4 schijven.

Daddy of 3 :)

• ravenger
Kan et wel, of kan et niet?

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

QuasaR

One ring to rule them all

Het kan wel.
Anders mag basz2000 aan mij uitleggen waarom niet en waarom mijn 4 x 60 gb wel werken als 2 array's :?

Daddy of 3 :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aan vier arrays van een schijf per array heb je toch niks?

• ravenger
k, thx 4 the info :)
Aan vier arrays van een schijf per array heb je toch niks?
ja tuurlijk wel, je hebt 4 extra schijven, verder zie ik het nut er niet van in maar ok :)
Pagina: 1