[OC] Jaja een ouwe p90 wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:58

theborgnl

De mededeling begint hier:

Topicstarter
Ik heb een pentium 90 uit een heerlijk k*t bakkie van compaq de pressario 7170 wel te verstaan en heb de laatste bios gedled maar moet nog op resultaten wachten voordat ik begin met ocen wil ik graag wat adviezen en ervaringen met compaqs (oude hoor) weten wat het ocen betreft. geen geflame over compaq maar wat is het beste bios (als dat al kan) of software. is de proc trouwens gelocked en zoja hoe doe je daar wat an?

*ding* Einde bericht *dong*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op vrijdag 01 februari 2002 16:38 schreef theborgnl het volgende:
Ik heb een pentium 90 uit een heerlijk k*t bakkie van compaq de pressario 7170 wel te verstaan en heb de laatste bios gedled maar moet nog op resultaten wachten voordat ik begin met ocen wil ik graag wat adviezen en ervaringen met compaqs (oude hoor) weten wat het ocen betreft. geen geflame over compaq maar wat is het beste bios (als dat al kan) of software.
Hmm..Volgens mij is het gewoon een kwestie van die bak openschroeven, en met jumpertjes of dipswitches gaan rommelen.. Hij draait nu op 1.5x60.. 1.5x66 moet sowieso wel kunnen (90@100 ;))
En gewoon proberen verder te gaan.. Dus instellen als 120, 133 etc..
is de proc trouwens gelocked en zoja hoe doe je daar wat an?
Ik denk niet datie gelocked is (te oud), maar als het wel zo mocht zijn, dan doe je daar helemaal niks aan!

Verwijderd

ik heb het nieuwere model van die van jou, de compaq presario 7250 met een pI 100mhz erin

die wilde ik ook overclocken, dit moet je idd doen met jumpers. Ik weet alleen niet precies welke.
de pI`s zijn NIET mp gelockt.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

je zit nu dus op 1.5 x 60. Ik denk wel dat 2x60=120 aankan, of anders 2 x 55=110.

Mijn P90 heeft op 3 x 66 gelopen, om je even een doel, te geven. Ze gaan niet zo snel kapot. Zorg er wel voor dat je of een grote heatsink hebt, of een cooler. (op de proc)

en idd met jumpers op je mobo klooien. Jumpers als 1.2 2.0 2.5 3.0 3.5 en 55, 60, 65, 75 moet je hebben.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• theborgnl

theborgnl

Topicstarter
Waar kan ik dan die jumper (want dat is het dus) settings vinden. De juiste combinatie dus.

• Twynn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op vrijdag 01 februari 2002 18:08 schreef theborgnl het volgende:
Waar kan ik dan die jumper (want dat is het dus) settings vinden. De juiste combinatie dus.
Bij compaq meestal in de binnenkant van de kast.. En anders effe de manual proberen te vinden op de site van compaq...

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Compaq? Dikke kans dat ie procs niet gelocked zijn, maar het MoBo. Schiet je dus weinig mee op. Een normale p90 gaat soms tot 133, zelden hoger dan 166

• theborgnl

theborgnl

Topicstarter
Ik ben niet lui hoor, maar ik kon dus het manual niet vinden.
En ik heb gemaild en die sukkels zeggen dat ik gewoon een nieuwe proc moet aanschaffe. |:( Nou dat is nou net iets waar ik geen waardering voor kan opbrengen. Dus willen jullie mij ajb de jumper combies geven, als iemand die tenminste heeft natuurlijk.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Soms staan combinaties op het mobo. Anders ik niet weten. Kijk wat voor mobo het is en gebruik het alheilige Google

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 19:23 schreef Cornholio2001 het volgende:
Soms staan combinaties op het mobo. Anders ik niet weten. Kijk wat voor mobo het is en gebruik het alheilige Google
Jups, mijn ouwe verrotte PC's hebben ook gewoon alle mogelijke standen op het mobo zelf staan... Gewoon ff goed kijken en hopen dat ze ergens staan :D

Verwijderd

ben ff weg geweest gisteren en zie dat jullie niet verder zijn gegaan :'( dus als jullie het niet erg vinden heb ik hem omhoog laten vallen. dus tja zoeken balen schreeuwen. geen jumper settings gevonen behalve de volgende fsb settings 50 60 66 en de mp dus op 1.5 vast. nou ik heb al een soort koelertje gemaakt van een 8080 fan en het aluminium frommel heatsinkje dat erop zat dus het kan nog wel ff door hoor. de fsb staat nu al op 66 en nu nog de mp dan wordt het pas echt leuk :D maar waar weet iemand misschien hoe die zijn want compaq wordt je niet veel wijzer uit. willen dat je een nieuwe koopt. wie denken ze wel niet dat ze zijn ze maken niet eens comps die zo lekker lopen dan de mijne. en die 90 alias 100 is nu overgeleverd aan mijn genaden en dat zal ie weten ook. overigens 9.8 m/S^2 vind ik geen optie kast is te zwaar om uit mn raam te gooien dus hulp is welkom voor de settings

• Mandarkx
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2022

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Helaas Jurian, tis een compaq ben bang dat je niet verder komt dan een beetje spelen met de JP7 om de Core/Bus te verhogen denk dat je met de huidige proc. niet verder zal komen dan 100/66 mhz. Of je moet gaan solderen aan het Motherbord.

Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!

Verwijderd

LOL , ik dacht op slag dat ie het over een FN P90 (je weet wel , de Sub Machine Gun :D) had :P

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik hab voor m`n compaq op de site van compaq gekeken mischien dat die van jouw (Heel mischien) erij staat:

www.compaq.nl
www.compaq.com

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:03

danplo

The Force is strong with me

zo een pentium 90 mhz...dat zijn ze tenminste nou ik heb er hier ook eentje liggen uit de tijd van appie een echte jawel pentium 75 mhz :z ....ken je nagaan hoe snel die ontwikkeling gaat eigenlijk.....is binnen 6 jaar al zo ver gevorderd....wel lachen ....succes ermee verder....

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

oke misschien kan het met softfsb ofzo alleen moet ik dan nog het mobo type en fabrikant zien te vinden. wordt wat met die oem pc baal. als dat niet kan zeg dat ff stopen we gelijk. en over dat solderen tel me want het is toch puur voor het overclocken hij is toch niet meer in gebruik. en we kennen nog wel een beetje solderen. geef daarover anders ff een beetje info.

• Mandarkx

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Betreft het solderen, zal ik eens nazoeken voor je. heb thuis nog een oude deskpro 590 staan heeft volgens mij hetzelfde Motherbord. Kijken of ik die sneller ga krijgen. Anders ga ik testen met andere proc, heb nog wel een oude P1 133mhz.

Verwijderd

Ik heb nog een Fijutsu/ICL PC-tje legge (Indiana-model Zwart/Desktop) met een 75Mhz P1, die gaat nu lekker op 100Mhz, door inderdaad met de busclock te rommelen (50/60/66Mhz en de multiplier (1/2 of 2/3) Hij wil af en toe tot 120Mhz, maar dan valt hij halverwege het opstarten van WinNT40 uit (reboot). Misschien dat Win95OSR2.1 wel wil... (en ik heb er eeb dikke fan bovenop het passive (nu niet meer dus) koelblok ligge! Werkt als een trein!

Tot zover mijn bijdrage aan 'het overclokken van ouwe zooi'

Verwijderd

ja heerlijk toch dat ocen van extreem onrendabele troep. wat dat solderen betreft ik ben overal voor in. voltmods kan dat ook nog want er moet toch heel wat uit te halen zijn als we misschien ff een amateuristisch waterkoeling systeempje maken? dus als je wat weet zeg het maar.

• Mandarkx

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Op maandag 04 februari 2002 11:53 schreef Mandarkx het volgende:
Betreft het solderen, zal ik eens nazoeken voor je. heb thuis nog een oude deskpro 590 staan heeft volgens mij hetzelfde Motherbord. Kijken of ik die sneller ga krijgen. Anders ga ik testen met andere proc, heb nog wel een oude P1 133mhz.
:( Mijn deskpro 590 wil niet hoger dan 120mhz zelfs als ik er een 133mhz proc opzet. Compaq heeft echt zijn best gedaan om het motherboard te locken. Denk dat het in het jumperblock moet zitten waar alles voor ingesteld zal staan. Kan helaas geen tekeningen of handleidingen vinden van het motherboard waar je meer info uit kan halen.

Verwijderd

wie wel? in ieder geval bedankt tot nu toe

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 11:47

Cr3ator

1 bar is geen bar

je kan natuurlijk ook het kristal voor de fsb vervangen door een met een iets hogere kloksnelheid. ipv. de normale 14.xxx/15.xxxMhz zou je dan een 20Mhz kristal kunnen plaatsen. Dan kun je nog verder via je fsb overklokken. :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

en nu zonder vak jargon
ik ben niet iemand die al die termen weet ben al blij genoeg dat ik wat kan met de inhoud van een comp. maar het gaat voornamelijk om de multiplier en het voltage

Verwijderd

nou piepels knowledge is power dus maak er geen misbruik van en geef er wat van aan mij

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

ik heb hier een p133 naar 200 geschroeft... door telkens met die multiplier jumpers te kloten...

Verwijderd

en die kan ik dus niet vinden. maar wat moet er aan gebeuren met grof soldeer werk wil ik dat mogelijk maken. Compaq lult over het feit dat ze die info niet hebben en dat ik de 'lokale' compaq leverancier moet raadplegen. nou wat houd dat in bel het info nr in nederland. zien ze me al aankomen

• Osiris
  • Niet online
Geen jumpers??? Lijkt me stug dat ie Jumperless is :D Zoek nog maar eens goed...

Verwijderd

He flaphooft van een 5e klasser. je hebt m toch zelf ook gezien. Alleen de 50 60 66 mhz fsb's dat kan als het goed is tot 75 en een mp van 3.5 reken uit. oja voltages in de proc??? weet iemand hoe dat zit? trouwens hoe heb je die netwerk kaart erin gekregen (uit je specs gehaald) zonder problemen met je ouders te krijgen. mag er nu dus vanuit gaan dat daar nu ook op gepost kan gaan worden als we weer eens langskomen :D.

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 17:40 schreef jurian het volgende:
He flaphooft van een 5e klasser. je hebt m toch zelf ook gezien. Alleen de 50 60 66 mhz fsb's dat kan als het goed is tot 75 en een mp van 3.5 reken uit. oja voltages in de proc??? weet iemand hoe dat zit?
Nou, knurft van een 4e-klasser! :P Als je alleen die FSB's hebt, dan wens ik je veel soldeer-plezier als je toch een andere wilt :D (Scherpe punt aan je soldeerbout gewenst ;) )

Dan daar bij: Ik snap niet, waarom je die PC wilt overklokken. Misschien leuk om hem op 500 Mhz te laten draaien en foto's van het vuurwerk te maken ofzo, maar meer nut heeft het niet, dacht ik zo :D

Ow, en zet MSN ff aan...

Verwijderd

nou dat is nou precies waarom ik die 90 daarvoor gebruik. mn 1133 komt nog maar daavoor moeten we een nieuw mobo kopen. en eerst mot dat gat misschien door mij betaald gaan worden. sukkel van een 5e klasser. ik bedoel in de 5e blijven zitten is veel maar dan ook veel erger dan in de 4e. maar goed de fbto heeft nog niks van zich laten horen. geld ook voor halt dus wat dat gaat worden.

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 20:46 schreef jurian het volgende:
nou dat is nou precies waarom ik die 90 daarvoor gebruik. mn 1133 komt nog maar daavoor moeten we een nieuw mobo kopen. en eerst mot dat gat misschien door mij betaald gaan worden. sukkel van een 5e klasser. ik bedoel in de 5e blijven zitten is veel maar dan ook veel erger dan in de 4e. maar goed de fbto heeft nog niks van zich laten horen. geld ook voor halt dus wat dat gaat worden.
LOL! :D

Ik had het eigenlijk helemaal niet over die mislukte raket van je, maar dat was waar ook :o :o :o

Ik bedoelde eigenlijk het mooie rook en vuur-schouwspel dat van die PI 90 @ 500 af zou komen :P

• theborgnl

theborgnl

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 20:46 schreef Orion het volgende:
Ahum, ik voel me een beetje beledigd!

Als ik blijf zitten ben ik toch niet zo dom als jou...

En met die rooksignalen van je proc 90, pas maar op dat je niet nog een boete krijgt. :+

Pagina: 1