Toon posts:

Compaq Presario lust geen 3COM PXE ROM kaarten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem hier,

wanneer ik dus een 3Com 3C905C in mijn Presario plaats dan krijg je eerst dat zwarte beeld met "Compaq" in het rood, vervolgens zie je dus dat ie een DHCP server wil bereiken via de PXE ROM, en wanneer je dus ESC drukt dan probeert die dus op te starten naar W2K Pro maar blijft dan hangen!
Je krijgt geen voortsgang balk onderin te zien of zoiets maar gewoon zwart/grijs beeld. :(

Ik heb al de laatste BIOS updates uitgevoerd (uit 1997)
Het gaat dus om de Compaq Presario 4810 Pentium 233 mhz.

Heeft iemand een oplossing? Want deze Pc moet ingespooled worden via deze netwerkkaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat ik je probleem enkel kan onderkennen.
De compraq die ik heb staan (DX-66) vreet enkel 3com kaarten.
en probeer daar maar eens aan te komen (ISA netwerkkaartjes, heb er gelukkig al eentje, nu nog een andere).

Ieder andere kaart pakt hij niet.
Ik weet niet hoe ze hebben gedaan bij Compaq maar dat ding is heel eigenwijs met het vreten van kaarten e.d.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Druk een op ALT+CTRL+B en kijk ff in de bios van de 3Com netwerkkaart en kijk ff of je localboot op staat ...
En zo nodig verander deze!
:P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook al inmiddels gedaan, maar er moet dus een Remote Installation op (RipRep) via W2K Server, het lijkt of die gaat opstarten maar blijft net hangen voordat Windows wil gaan opstarten :(

Weet niemand een oplossing hiervoor want voor de rest werkt deze Compaq gewoon goed. Bij Compaq helpdesk konden ze me ook al niet verder helpen je krijgt dan zo'n standaard zinnetje van: Alleen hardware dat met deze Compaq is meegelevert wordt ondersteund bla...bla...bla

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit probleem op te lossen is?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1