Howdie folks!
Plaats hier alle GRATIS multiplayer games die je kent om een mooi overzichtje te krijgen. Ik begin met de bekende games. Ik plaats ook gelijk de meest gangbare download sites. Let op : ALLEEN gratis games multiplayer games posten, dus geen links naar UT sites ofzo. Natuurlijk is alle discussie over gratis m-player games ook welkom in dit topic, je mening over een game kun je hier ook kwijt.
***DOWNLOAD SITES***
File Planet
De populaire download site die iedereen wel kent, je kunt er o.a. patches en demo's downloaden. Prima site, alleen het wachten kan irri zijn en de downloadsnelheden zijn matig.
CNet's Download.com
Hier hoef ik verder niets over te zeggen...
Tucows
Voor mij altijd al de #1 download site geweest, veel files en prima downloadsnelheden. Ook servers in Nederland.
Gigex
Wederom een goede site, via een download proggie dat je ff moet installen kun je de populairste demo's van dit moment downloaden. De snelheid is meestal redelijk.
Gamespot's Downloads
Een van de weinige Nederlandse sites waar je demo's en andere gamefiles kunt downloaden. Wel aardig, als je niet op de lage downloadsnelheden en dead links let...
***GRATIS MULTIPLAYER GAMES***
RAGNAROK ONLINE
Coole gratis online RPG. Hij is te downloaden van Fileplanet.
Ragnarok Online
RUNESCAPE
Ook een online RPG, ik vind Ragnarok beter.
Runescape
PLANETARION
Text based strategy achtig spel.
Planetarion
MUDS
Hier een aantal linkjes naar sites met zogenaamde MUDS erop : text based games die je online realtime kunt spelen. Je logt met bepaalde software in op de server van een MUD, maakt een character aan en begint met spelen. Er zijn veel verschillende MUDS, de meeste zijn RPGs.
The MUDS resource collection
Kyndig.com MUD top 10
zMUD (Trial) - MUD Software
Er zijn nog veel meer programma's om MUDS mee te spelen, als je een beetje rondzoekt zul je er genoeg tegenkomen.
GRAAL ONLINE
Ook een online 2D RPG, ik vind het niks aan...
Graal Online
A TALE IN THE DESERT
Een veelbelovende online RPG zonder geweld, het is nu nog in een bèta stadium.
A tale in the desert
MIRAGE ONLINE
De zoveelste online RPG, lijkt veel op Graal.
Mirage Online
TETRINET 2
De opvolger van Tetrinet, zoals de naam al zegt is het online Tetris. Het grootste verschil met zijn voorganger zijn de verbeterde graphics.
Tetrinet 2
***SIMPELE ONLINE GAMES***
Jippii! Games
Een verzameling van bekende spelletjes die je daar online kunt spelen o.a. Bomberman.
Spelpunt
Spelpunt staat vooral bekend om zijn leuke webdarts, neem er eens een kijkje als je het nog niet kent.
MSN Online Games
Ook via MSN kun je een aantal spelletjes online spelen.
Yahoo! Games
Yahoo heeft een uitgebreide selectie online spellen.
***OVERIGE WEBSITES***
Bored
Een verzameling van links naar gratis games, zowel online als offline.
Spellenweb
Een site die veel lijkt op Bored, allerlei links naar gratis games, ook singleplayer.
Plaats hier alle GRATIS multiplayer games die je kent om een mooi overzichtje te krijgen. Ik begin met de bekende games. Ik plaats ook gelijk de meest gangbare download sites. Let op : ALLEEN gratis games multiplayer games posten, dus geen links naar UT sites ofzo. Natuurlijk is alle discussie over gratis m-player games ook welkom in dit topic, je mening over een game kun je hier ook kwijt.
***DOWNLOAD SITES***
File Planet
De populaire download site die iedereen wel kent, je kunt er o.a. patches en demo's downloaden. Prima site, alleen het wachten kan irri zijn en de downloadsnelheden zijn matig.
CNet's Download.com
Hier hoef ik verder niets over te zeggen...
Tucows
Voor mij altijd al de #1 download site geweest, veel files en prima downloadsnelheden. Ook servers in Nederland.
Gigex
Wederom een goede site, via een download proggie dat je ff moet installen kun je de populairste demo's van dit moment downloaden. De snelheid is meestal redelijk.
Gamespot's Downloads
Een van de weinige Nederlandse sites waar je demo's en andere gamefiles kunt downloaden. Wel aardig, als je niet op de lage downloadsnelheden en dead links let...
***GRATIS MULTIPLAYER GAMES***
RAGNAROK ONLINE
Coole gratis online RPG. Hij is te downloaden van Fileplanet.
Ragnarok Online
RUNESCAPE
Ook een online RPG, ik vind Ragnarok beter.
Runescape
PLANETARION
Text based strategy achtig spel.
Planetarion
MUDS
Hier een aantal linkjes naar sites met zogenaamde MUDS erop : text based games die je online realtime kunt spelen. Je logt met bepaalde software in op de server van een MUD, maakt een character aan en begint met spelen. Er zijn veel verschillende MUDS, de meeste zijn RPGs.
The MUDS resource collection
Kyndig.com MUD top 10
zMUD (Trial) - MUD Software
Er zijn nog veel meer programma's om MUDS mee te spelen, als je een beetje rondzoekt zul je er genoeg tegenkomen.
GRAAL ONLINE
Ook een online 2D RPG, ik vind het niks aan...
Graal Online
A TALE IN THE DESERT
Een veelbelovende online RPG zonder geweld, het is nu nog in een bèta stadium.
A tale in the desert
MIRAGE ONLINE
De zoveelste online RPG, lijkt veel op Graal.
Mirage Online
TETRINET 2
De opvolger van Tetrinet, zoals de naam al zegt is het online Tetris. Het grootste verschil met zijn voorganger zijn de verbeterde graphics.
Tetrinet 2
***SIMPELE ONLINE GAMES***
Jippii! Games
Een verzameling van bekende spelletjes die je daar online kunt spelen o.a. Bomberman.
Spelpunt
Spelpunt staat vooral bekend om zijn leuke webdarts, neem er eens een kijkje als je het nog niet kent.
MSN Online Games
Ook via MSN kun je een aantal spelletjes online spelen.
Yahoo! Games
Yahoo heeft een uitgebreide selectie online spellen.
***OVERIGE WEBSITES***
Bored
Een verzameling van links naar gratis games, zowel online als offline.
Spellenweb
Een site die veel lijkt op Bored, allerlei links naar gratis games, ook singleplayer.