Toon posts:

Raid+2*40gb IBM - fdisk fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search nagezocht, maar kan geen goed antwoord vinden op deze vraag:

Ik heb een Abit Kg7-raid en 2* 40gb IBM (nieuwe type)

Ik kan ze met CTRL-H op raid 0 zetten, heb schijf 1 als Boot en de andere auto.op Hidden gezet en heb als cache alles al geprobeerd (4-64k)

Nu ziet hij in Fdisk wel 1 schijf, maar slechts 12666mb....als ik hem als prim.partitie zet en activeer dan blijf ik dat houden.

Iemand ervaringen of ideeen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Je gebruikt een oude FDISK, een nieuwe versie zal het probleem verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Das op zich leuk, maar hoe kom ik daar aan? ;)

Ik heb nu gewoon een Win98se opstartdisk en vanuit daar Fdisk ik.
Enig idee hoe ik aan de nieuwe kom?

Verwijderd

WinME bootdisk gebruiken?

Alleen nu ik erover nadenk, ik had 2x 40Gb Maxtor in RAID0, en via een win98se bootdisk zag ik daar gewoon een disk van 76Gb... Dus volgens mij is je fdisk modern genoeg :O

Je kunt proberen te booten van een windows XP CDROM, daar zit ook een soort "DOS MODE" in waar je via betere tools kunt "fdisk"-en enzow (maar heet dan alleen wel weer anders :) )

Verwijderd

Topicstarter
Haha, das grappig...inderdaad..ik heb op google gezocht *excuus dat ik zo snel zei dat ik het niet kon vinden* en vond daar een nieuwe versie van Fdisk. Deze ziet meteen 76gb ;)

edit/

1 ding is nog vreemd: waarom kan ik max. 2% pakken als prim.partitie? dus slechts 2gb? Ik heb wel ietsjes meer nodig ;)

Ondertussen staat de cache gewoon op 64kb, dus waar ligt dit aan?

edit/

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, even om deze topic levend te houden:

Ik krijg nu dat Fdisk de schijf wel als 76(=80)gb ziet, maar hij wil voor de prim partitie en voor logische station max. 2056mb pakken. Ik heb al meerdere cache van de Raid stations geprobeerd, maar dat werkt niet.

Ideeen? AJB ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Kiezen voor ondersteuning van grote HD's bij opstarten van FDISK. Met andere woorden FAT32 ipv FAT 16, deze ondersteund nl max 2 GB.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Die ouwe fdisk kan je ook prima gebruiken, alleen moet je dan je partities met procenten indelen.
Daardoor vind ik het vaak ook mooier uitkomen qua grootte.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Predator

Suffers from split brain

Hier is een goeie FDISK FAQ ( die van Terw_Dan )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Die link was op zich handig, maar helaas niet voor mij ;) ik doe nl vrijwel dagelijks 'gewone' schijven installeren en allemaal met fdisk indelen..
Het enige is dat ik qua grootte niet uitkom. Als ik nl de procenten aangeef, krijg ik netjes dat ik bijv. bij 50% maar 6gb heb voor de prim partitie.

De ondersteuning voor grote schijven klinkt perfect, alleen kan ik dat bij Fdisk v1.0 niet aangeven..vreemd toch? Hij geeft dus netjes aan dat ik een schijf van 76(=80) gb heb, maar ik kan niet kiezen voor indeling voor grote schijven.

Nog meer ideeen? Of een link naar een goeie en/of vernieuwde versie van Fdisk?

Thanx tot zover!
Pagina: 1