[wc] Radiateur: 6x 80mm of 2x 120mm?

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Hallo twiekerts,

Ik krijg maandag mijn koperen radiateur van 160x240mm.

Nu is mijn vraag: Wat is volgens jullie beter?
Ik kan er 6 fans van 80mm op kwijt, of 2 (of 4 met homemade fanduct >:) ) van 120mm....

Advies graag.....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23

Epsilon

Op vrijdag 01 februari 2002 15:30 schreef Skef het volgende:
Hallo twiekerts,

Ik krijg maandag mijn koperen radiateur van 160x240mm.

Nu is mijn vraag: Wat is volgens jullie beter?
Ik kan er 6 fans van 80mm op kwijt, of 2 (of 4 met homemade fanduct >:) ) van 120mm....

Advies graag.....
ik zou er 2x120 met een fanduct erop zetten. Dan kan je hem nog goed in je kast kwijt, en hij is lekker stil. 6x80mm maakt een pokkeherrie vergeleken met 2x120mm. Kwa doorstroming maakt het weinig uit.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 15:35 schreef epsilon het volgende:
ik zou er 2x120 met een fanduct erop zetten. Dan kan je hem nog goed in je kast kwijt, en hij is lekker stil. 6x80mm maakt een pokkeherrie vergeleken met 2x120mm. Kwa doorstroming maakt het weinig uit.
Het maakt op zich niet uit of hij in de kast past, want de kast moet ik nog bouwen :P :P .....

Maar 2x 120mm op 5volt dan? Of moet ik dan 4x 120mm nemen op 5volt?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op vrijdag 01 februari 2002 15:41 schreef Skef het volgende:

[..]

Het maakt op zich niet uit of hij in de kast past, want de kast moet ik nog bouwen :P :P .....

Maar 2x 120mm op 5volt dan? Of moet ik dan 4x 120mm nemen op 5volt?
als je toch op 5volt draait is het toch superstil, dus hier geld denk ik de stelregel: meer=beter

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op vrijdag 01 februari 2002 15:48 schreef Bert-Jan het volgende:
als je toch op 5volt draait is het toch superstil, dus hier geld denk ik de stelregel: meer=beter
Jup, maar teveel = nutteloos..

Ik zou inderdaad gewoon voor 2x120mm gaan.. 120mm fans zijn over het algemeen inderdaad wat stiller terwijl er toch een goede airflow is..
En verder zou ik ze gewoon regelbaar maken..

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ze worden regelbaar, via een digitaal (iets met PWM oid) systeem. (PC-Controller)

En wat voor fans zijn dan goed in prijs/prestatie/verkrijgbaarheid? (Dus geen Panaflo, die zijn niet te krijgen!)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:48 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

2x 12 cm op 7 volt stil en een goeie airflow ongeveer 40 % meer als op 5 volt

Verwijderd

neem GEEN delta 120mm fans die op 4200 toeren draaien... als je er daar van 2 hebt draaien (zoals ik) dan is het geluid NIET te harden, op 12V zo'n 65 dB, en op 5V denk ik wel een hele hoop minder, maar dannog is het zeeer luidruchtig.

ik zou kijken of je een Zalmann (als je het geld ervoor over hebt) te pakken kunt krijgen :9~ :7

Verwijderd

een fan duct he :)

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/water/w02.jpg

zo een??? :) meer pics heb ik [topic=398886/1] gezet

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Das op zich wel een coole fanduct ja!

Maar ik maak 'm denk ik van MDF (6mm), wat ik overspuit met RVS-spuitlak (lak met RVS-pigment, erg sterk, erg mooi)

Hout vind ik makkelijker werken dan metaal, dus daarom wordt het hout...

Als ik m'n rad. heb, post ik wel pics (hij kost trouwens € 68,- excl. btw)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Wat is de warmte die toegevoegt word. Als het slechts een p3 is ofzo, en je bent nooit van plan peltiers te gebruiken, dan zou ik kiezen voor 2x120.

Ik vind meer eigenlijk gekkenwerk, tenzij je een hele brute setup hebt. (PsychoNL, ikke >:)) Ik heb 4 panaflows en een Home made radiator van 8m2 geheel koper staat op de planning. uitbrijdbaar tot 6 fans. maar ik moet zo'n 600 watjes afvoeren piek vermogen. een p3 zal wel zo'n 25 watjes zijn afhankelijk van het model. een AMD natuurlijk meer, maar volgensmij had jij die niet.

Mis ik een topic op Waterkoeling???

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Heej roedie....

Ik heb een dual celly (400 @ hopelijk 600), een chipset, een viper770 (riva tnt2) en een voeding die ik moet koelen....

Dus echt niet zo extreme als jou of marcel...... Maar ja, mijn budget is ook wat kleiner :)

Dan worden het voor mij denk ik 2 120mm's op regelbaar voltage (idac?)

Pagina: 1