Oude HD: repareren?

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 08:41
Ik heb een oude HD uit een Compaq 386, Conner Peripherals CP-3111 (117 MB). Na veel proberen kan ik hem laten herkennen in Windows 98 SE, maar ik kan enkel bestanden naar de HD verplaatsen, de bestanden worden wel getoond maar zijn onleesbaar. Kan ik de HD nog repareren en in een jeugdbeweging gebruiken?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ehhh, jij wilt een 117 MB schijf redden?
Ik denk dat als de bestanden niet gelezen kunnen worden enkel de FAT nog goed is maar de rest van de schijf bagger.

maar misschien dat er toch nog iets mogelijk is.
1. begin met debug
2. doe fdisk, begint fdisk een aantal keren opnieuw met integriteit checken, dan dat ding wegsmijten issie brak.
3. vervolgens format als fdisk is gelukt. Geeft format aan "trying to recover allocation unit ###" ding wegsmijten, issie brak.

of je moet er nog garantie op hebben (lijkt me sterk, maar je kunt het waarschijnlijk wel even nakijken op www.seagate.com)

[offtopic]
Wat wil je in vredesnaam doen met een 117 MB schijf?
op een cdeetje kan al 5 a 6 keer zoveel als op dat hddtje
Ik denk niet dat je er nog iemand echt blij mee kunt maken (misschien een museum).
bovendien wat is 117 mb opslag capaciteit nu vergeleken op de huidige schijven, vrijwel iedereen heeft 40GB in zijn/haar systeem zitten en dan is 117MB niets.

Wat je denk ik beter kunt doen is ergens een computer winkel binnen lopen en vragen of er toevallig onder het stof nog een 1GB schijfje ligt die je kunt kopen voor 3Euro ofzo.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 08:41
Ok, de schijf is dus niet te redden (8> (heb ik allemaal al geprobeert).
Dan doe ik er wel een plexiglaasje rond, maar voor een driver voor het aansturen van de koppen,... B-) moet ik toch bij OC & CM zijn denk ik, tenzij iemand hier zo'n driver weet?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.