Toon posts:

Kopieeren van C: naar C: erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Gericom 1st Supersonic Laptop.
Intel Pentium 3 @ 1200 MHz, 512 MB geheugen.

Als ik van de Dvd speler naar de C schijf een bestand van 360 MB kopieer dan doet de comp. er 2'40 min. over. Als ik van de C schijf naar de C schijf hetzelfde bestand van 360 MB kopieer of verplaats dan doet het erg lang. Heb het na 7 min. gestopt, omdat de comp. niet verder liep.

Dvd en HD zitten op verschillende IDE kabels. DMA staat aan. De HD is een Ultra ATA van 30 GB.

Wat kan er aan de hand zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Vroeger in het dos tijdperk gebruikte we xcopy die las eerste zijn geheugen vol en schreef dat dan weer weg. 8-)
Mischien kan je ergens data buffering groter instellen, zodat de schrijfkop niet elke keer heen en weer hoeft te springen :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik XP Home Edition en denk dat het daar niet aan hoeft te liggen aangezien je van Dvd/Cd-rom speler er 2'40 min. er over doet en op de C schijf van map naar map er na 10 min. (nog eens geprobeerd en halverwege gestopt.) nog mee bezig is. :(

Verwijderd

Topicstarter
/\/\ schop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

issie gedefragged?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:13

DDX

copieren op zelfde hd duurt nu eenmaal langer dan copy tussen 2 verschillende devices

(lezen/schrijven op zelfde device tegelijk)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sorry hoor, maar dat is juist het snelste! ik heb het net ff uitgeprobeerd met een file van 150 mb van de ene naar de andere directory. de videokaart is hier de vertragende factor :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mickos
  • Laatst online: 29-07-2015
Hier doet ie 1,50 sec. over ut kopieeren van een bestand van 710mb op dezelfde hd. P2 400@532 256MB SDRAM De HD is ATA 100 maar volgens mij kan me moederbord dat niet duz zit ie op ATA 33. Ja, ik wacht op me nieuwe pc :)

Verwijderd

Verplaatsen op dezelfde HD duurt normaal gesproken extreem kort (alleen de FAT moet geupdate worden), kopiëren duurt lang, dan moet er echt een kopie worden geschreven.

• Mr.Nobody
  • Niet online
ja sorry ik zit fout |:(

zit met verplaatsen in m'n hoofd...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Het verplaatsen van bestanden op de C schijf gaat ook erg langzaam. De schijf is wel gedefragmenteerd.

Snap ook niet waar het aan ligt. Dacht eerst dat het aan de chipset op het moederbord lag, die niet overweg zou kunnen met de HD. Maar aangezien het een Via chipset is, zal het daar wel niet aan liggen.
Pagina: 1