Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Verwijderd
Als je je modem niet tweakt kan je ook geen internet-sharen. Maar daar klopt vlgs mij iets niet want je hebt "advanced"? Zoals in niet-Basic? Dan krijg je toch al een Pro-modem? Dan hoef je die toch niet te tweaken?
Heb je alle instellingen vergeleken? Incl Workgroup, DNS, enz?
Heb je alle instellingen vergeleken? Incl Workgroup, DNS, enz?
Sorry voor het misverstand maar de modem is dus wel getweaked.
Verwijderd
Waarom??? Je hebt toch een Speedtouch Pro-modem? Tenminste, dat neem ik aan want zulk soort info heb ik nog niet van je gekregen.Op vrijdag 01 februari 2002 15:29 schreef Justin_Time het volgende:
Sorry voor het misverstand maar de modem is dus wel getweaked.
Uhm nee de home modem, (staat hier)
Alleen een fast abbonement.
En ja ik heb me dns nagekeken.
ik kan ook die andere computer pingen en hij mij.
Ook bij die ander het gateway adresje ingevuld maar hij kan het modem niet berijken
Alleen een fast abbonement.
En ja ik heb me dns nagekeken.
ik kan ook die andere computer pingen en hij mij.
Ook bij die ander het gateway adresje ingevuld maar hij kan het modem niet berijken
Verwijderd
Er zal een crosscable tussen de modem en de hub zitten (anders kan de andere pc ook niks), of in ieder geval de uplink gebruiken.Op vrijdag 01 februari 2002 15:35 schreef olav het volgende:
zit ie verbonden met een crosscable?
Heb je de 2e pc wel toegevoegd in je modem? Volgens mij moest dat ook namelijk.
Configureer het modem dusdanig dat hij de verbinding maakt naar ADSL met PPTP.
Wat je intern als ip gebruikt is niet echt van belang zolang het interne (LAN) adres van je modem maar in de zelfde range zit als je Pc's en niet gelijk is als het externe ip-adres range van je modem.
Verder moet de gateway in je fixed-ip omgeving van op Pc's het ip-adres van je modem zijn.
Als een Pc een internet-call (geen dail-up oid) doet gaat het modem bellen en vóila.
Wat je intern als ip gebruikt is niet echt van belang zolang het interne (LAN) adres van je modem maar in de zelfde range zit als je Pc's en niet gelijk is als het externe ip-adres range van je modem.
Verder moet de gateway in je fixed-ip omgeving van op Pc's het ip-adres van je modem zijn.
Als een Pc een internet-call (geen dail-up oid) doet gaat het modem bellen en vóila.
Pagina: 1