Toon posts:

SCSI Controllers en HD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ben nog n00b @ scsi maar goed
Wil een goeie scsi controller? Kan deze ook in een normale systeem, dat je BV op een PCI poort aansluit, bestaat dat?

daarnaast wil ik weten welke hd voor SCSI aan te raden is.

danke..

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:04
Over het algemeen zijn Adaptec controllers wel ok, maar dat merk je ook aan de prijs helaas. En zon controller stop je idd gewoon in je PCI poort.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef ShadowGPW het volgende:
Mjah, ben nog n00b @ scsi maar goed
Wil een goeie scsi controller? Kan deze ook in een normale systeem, dat je BV op een PCI poort aansluit, bestaat dat?

Ja allemaal mogelijk. Prijzen beginnen bij 80 piek.

daarnaast wil ik weten welke hd voor SCSI aan te raden is.

Seagate IBM en Maxtor zijn de drie groten op het SCSI front. Eenb hardisk VOOR scsi bestaat niet. Een disk is een SCSI disk of hij is het niet.

Het ligt aan je toepassing welke schijf daar het beste bij past. Komen meestal in 3 smaken, 7200, 10000 en 15000 toeren wat een groot gedeelte van de snelheid en dus ook de prijs bepaalt.

danke..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Ik ben meer voor Tekram; krijg je beduidend meer waar voor je pegels. Voor hetzelfde bedrag waar je een single-channel Adaptec van koopt, koop je een dual-channel Tekram. Daarnaast wordt Tekram net zo goed ondersteund en zijn ze net zo snel. 't Is de naam 'Adaptec' waar je flink voor betaald (dat neemt niet weg dat Adaptec ook goed spul maakt)

Disk? Neem minimaal 10.000rpm, minder heeft geen zin, dan kan je net zo goed een 7200rpm IDE kopen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja was al van plan om 10.000 toeren of hoger te nemen..
maar ga door aub hier :) wil meer info