Hallo, ik zit nu mooi in linux, alleen hoe kom ik terug in windows? ik heb nog nettjes 2 nieuwe partities gemaakt, een voor Linux de andere voor Swap, alleen weet ik niet meer hoe ik terug moet booten in wondows? krijg een opstart scherm te zien waar van ik een bepaalde boot keuze kan installeren, maar ik zie geen windows staan?
Verwijderd
De windows (boot) partitie moet je toevoegen aan je lilo.conf, lilo draaien en dan krijg je bij het booten een windows optie (als je het goed hebt gedaan)
zie 'man lilo.conf'
mijn stukje windows in lilo.conf ziet er zo uit:
other = /dev/hda1
label = Window98
table = /dev/hda
Windows staat dus op de 1e HD (/dev/hda), op de eerste partitie (/dev/hda1)
zie 'man lilo.conf'
mijn stukje windows in lilo.conf ziet er zo uit:
other = /dev/hda1
label = Window98
table = /dev/hda
Windows staat dus op de 1e HD (/dev/hda), op de eerste partitie (/dev/hda1)
ik heb nou onder hand windows al weer opnieuw geinstaleerd, naar een rara crahs onder linux 
maar ik ga het nu dus weer opnieuw proberen.
thx
maar ik ga het nu dus weer opnieuw proberen.
thx
Verwijderd
Boot Linux anders vanaf een bootdiskette , doe ik ook want lilo werkte niet mee.
Nu start windows gewoon op als ik het wil, en linux vanaf een bootdiskette
SUXXES
Nu start windows gewoon op als ik het wil, en linux vanaf een bootdiskette
SUXXES
Met wat geklooi heb ik het voor elkaar gekregen, vraag mij niet hoe 
Ik krijg nu netjes een boot scherm, waar ik uit kan kiezen
Ik krijg nu netjes een boot scherm, waar ik uit kan kiezen
hoe heb je die nieuwe dan geinstalleerd? Heb je toen niet gekozen om de HD te formatteren waarop linux ging installeren?Op vrijdag 01 februari 2002 18:01 schreef pr0t0type het volgende:
En hoe krijg ik nou die linux OLD weg? ik heb ff over de ouwe heen geschreven.. nu heb heb ik die nieuw en de oude door elkaar.
nee had ik niet gedaan, aangezien ik niet teveel wou gaan klooien, met die formateren, ik heb net winxp opnieuw geinstalleerd, omdat ik een beetje zat te ouwe hoeren, met de partities...Op vrijdag 01 februari 2002 18:03 schreef banaan-X het volgende:
[..]
hoe heb je die nieuwe dan geinstalleerd? Heb je toen niet gekozen om de HD te formatteren waarop linux ging installeren?
maar wat ik ook vaag vind is als mijn mandrake een keer crasht , kom ik er ook niet meer in. vandaan dat ik het nu weer opnieuw ging installeren.
Maar is er veel 'oude troep' dan? Want ik zou je zo niet ff kunnen zeggen hoe je dat dan weg moet halen...
ik krijg gewoon in mn boot menu te zien :
Linux
Linux old
Linux Failsafe
Linux Failsafe old
en zo gaat dat rijtje verder
Linux
Linux old
Linux Failsafe
Linux Failsafe old
en zo gaat dat rijtje verder
in mandrake gewoon ff naar, mandrake controle centrum gaan..
daar kun je ergens boot kiezen, en de uit gangen verwijderen (met KDE)
daar kun je ergens boot kiezen, en de uit gangen verwijderen (met KDE)
“The world is a book and those who do not travel read only one page”
Pagina: 1