Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maximale lengte USB kabel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Vanwege een klein ruimtegebrekje heb ik besloten m'n printer (HP 959C) eens keurig op een plankje weg te zetten, in een ander kamertje naast wat andere hardware.

Nu zit er al 5 meter USB kabel tussen zitten, en ik denk ongeveer een totale lengte van 10 meter nodig te hebben. Kan iemand mij vertellen of dat problemen oplevert met dataoverdracht ? Nu neem ik geen merkbaar snelheidsverlies waar, maar zou dat met 10 meter wel kunnen ?

Verwijderd

als het al optreedt is het niet te merken lijkt me hoor :o

Verwijderd

Moet kunnen anders kom je er snel genoeg achter :)

Verwijderd

Nee...zeker niet voor zoiets als een printer...webcam kan wel eens (merkbaar) langzamer worden...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Anders moet je er gewoon een hub ertussen hangen voor de zekerheid

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had 10 meter tussen pc en webcam hangen (zat wel een hub tussen (geen eigen powersupply op HUB) en de webcam gaf geen enkel probleem
1.5 meter van pc naar hub
2x 3 meter verlengkabel
2 meter aan webcam.

dus zou in principe moeten lukken.

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 15:47

niq

Eet nooit gele sneeuw!

USB is gegarandeerd tot +/- 5 meter, geloof ik.

Gewoon proberen.

Als het niet werkt:
Of anders zet je er een USB hub tussen.
Of speciale USB kabel, ik weet niet hoe het heet, maar dat versterkt het signaal vanzelf. Maar is duur. :(

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

vast te vinden op internet of www.ieee.org

• Polle
Op vrijdag 01 februari 2002 14:10 schreef niQ2001 het volgende:
USB is gegarandeerd tot +/- 5 meter, geloof ik.

Gewoon proberen.
Ja, ik ga zo inderdaad maar eens wat van die kabels halen, ik zag in de Pricewatch dat ze maar een paar Euro kosten...
Op vrijdag 01 februari 2002 14:07 schreef Courage het volgende:
als het al optreedt is het niet te merken lijkt me hoor :o
Nee, klopt, maar als er verlies van data plaatsvindt merk je er natuurlijk wel degelijk wat van.
Op vrijdag 01 februari 2002 14:11 schreef PWA het volgende:
vast te vinden op internet of www.ieee.org
Dit is toch ook internet ? :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 01 februari 2002 14:05 schreef Polle het volgende:
...in een ander kamertje....

...Nu neem ik geen merkbaar snelheidsverlies waar, maar zou dat met 10 meter wel kunnen ?...
Vergeleken met de tijd dat jij naar de andere kamer moet lopen is dit snelheidsverlies te verwaarlozen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Polle
Op vrijdag 01 februari 2002 14:39 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Vergeleken met de tijd dat jij naar de andere kamer moet lopen is dit snelheidsverlies te verwaarlozen...
Absoluut, maar zoals ik hierboven al zei, dataverlies is het belangrijkst, en ik weet niet wat er voor effecten optreden bij te lange kabels, misschien duurt het toch wel langer.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 14:05 schreef Polle het volgende:
Vanwege een klein ruimtegebrekje heb ik besloten m'n printer (HP 959C) eens keurig op een plankje weg te zetten, in een ander kamertje naast wat andere hardware.

Nu zit er al 5 meter USB kabel tussen zitten, en ik denk ongeveer een totale lengte van 10 meter nodig te hebben. Kan iemand mij vertellen of dat problemen oplevert met dataoverdracht ? Nu neem ik geen merkbaar snelheidsverlies waar, maar zou dat met 10 meter wel kunnen ?
Volgens de USB-richtlijnen is de maximale kabel lengte 25 meter. Voor self-powered devices is dit 25 meter zonder hubs daartussen, voor USB-powered devices is dit ook 25 meter, maar dan om elke 5 meter een powered hub.
Als je niet zeker weet of je USB-device non-powered is, moet je gewoon wat 5 meter-kabels kopen, wat powered hubjes. De heleboel verbinden, en dan hoort het te werken!

Heb deze vraag al eens beantwoord op een internationaal forum, en daar werkte het op 25 meter!!! :9

(ik zou alleen niet weten waarom iets zover weg moet |:()
Pagina: 1