Toon posts:

zeer COOL een koel systeem bouwen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig bij me stage een eigen waterkoeling systeem te bouwen. dat gaat met wat hulp van t personeel daar t is al aardig ver ik ga de volgende keer verder ik heb nu een radiator + Fan 25 by 25 een resevoir die zelf voor het overtollige water zorgt , en ik heb vanochten een eigen koelblok gemaakt , hij moet alleen nog gegoten worden in aluminium. een eigen ontwerp ik stuur volgende week wel foto's maak ik er even een paar is echt een vet Cool ding , ik moet alleen nog een pomp hebben externe pomp dus niet in t resevoir . welke zou ik doen , weet iemand een goeie ?

alvast bedankt

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pomp? Simpel: koop een Eheim 1048 (600 l/u) of 1250 (1200 l/u, die heb ik zelf..maar 600 l/u voldoet zeker en is ietsje stiller naar mijn mening. Bij www.veldhuis.nl zijn ze errug goedkoop, en ook nog es geen verzendkosten
Ze zijn zowel als inline- en als dompelpomp te gebruiken, superstil en krachtig.

I reject your reality, and substitute my own.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

uh...www.veldhuis.nl blijkt een drukkerij te zijn :?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het moet waarschijnlijk www.aquariaveldhuis.nl zijn :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 01 februari 2002 13:41 schreef _sNaRs_ het volgende:
Pomp? Simpel: koop een Eheim 1048 (600 l/u) of 1250 (1200 l/u, die heb ik zelf..maar 600 l/u voldoet zeker en is ietsje stiller naar mijn mening. Bij www.veldhuis.nl zijn ze errug goedkoop, en ook nog es geen verzendkosten
Ze zijn zowel als inline- en als dompelpomp te gebruiken, superstil en krachtig.
600L/u ..damn.. echt asociaal veel .. vanaf hoeveel l/u heeft het eik nog zin?

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 13:56 schreef Wimo. het volgende:

[..]

600L/u ..damn.. echt asociaal veel .. vanaf hoeveel l/u heeft het eik nog zin?
600 is helemaal niet veel als ik een waterkoeling ga gebruiken is dat toch echt het minimum voor mijn athlon 1400
maar die moet ooit ook de sporen krijgen ik zag laats een mooi pompje 6000 l/u dat werkt beetje overkill
neem nou maar die pomp van 1200 l/u en reken er maar niet op dat er 1200 l/u door je koelblok gaat het kost kracht om het rond te pompen het water omhoog zeker

Verwijderd

Hmmm , in mijn Z4 reservoir zit een pomp van 145 Gallon/uur . Ik schat dat dat wel 300L/uur zal zijn ? Is 1200 niet wat overdreven ?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 01 februari 2002 14:55 schreef klikodog het volgende:

[..]

600 is helemaal niet veel als ik een waterkoeling ga gebruiken is dat toch echt het minimum voor mijn athlon 1400
maar die moet ooit ook de sporen krijgen ik zag laats een mooi pompje 6000 l/u dat werkt beetje overkill
neem nou maar die pomp van 1200 l/u en reken er maar niet op dat er 1200 l/u door je koelblok gaat het kost kracht om het rond te pompen het water omhoog zeker
Dat vind ik ook zo vreemd.. een koolance kast heeft een 60l/u pomp en die werkt ook goed.. waarom zou je in godsnaam 1200l/u willen pompen in dat kleine kastje.. :? Leg uit :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op vrijdag 01 februari 2002 15:05 schreef real_raichu70 het volgende:
Hmmm , in mijn Z4 reservoir zit een pomp van 145 Gallon/uur . Ik schat dat dat wel 300L/uur zal zijn ? Is 1200 niet wat overdreven ?
|:(
dan reken je dat toch ff uit??
een gallon is 3,8l. dus ongeveer 550 liter per uur.

die 1200 haal je toch nie, maar als je veel blokken in serie hebt is een beetje kracht wel nodig. 1200/1300 is vrij normaal in een koelsysteem met wat meer blokken.

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Ehm... wij gebruiken thuis een 1200l/u pomp om de vijver thuis leeg te pompen :D

Maarja, 1200 l/u zal wel niet te weinig zijn ;)

Verwijderd

Neem iets tussen de 600 en 1200L/uur. Ik ben dik tevreden met mijn 800L/uur pomp in m'n 'gewone' waterkoeling. Mijn phase-change ding heeft een 1200L/uur pomp, maar da's meer omdat vloeistof toch wat moeilijker te verpompen word als 't erg koud word.
Pagina: 1