Toon posts:

[FreeBSD] make world

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een make world te doen op een test systeem van mij. Het is al eens goed gegaan maar (andere machine).
Ik heb alleen (denk ik) iets NIET slims gedaan :?
In de documentatie stond dat je iets moest doen met de /usr/obj dir... nou heb ik niet verder gelezen en heb die directory gewoon "pats-boem" verwijderd...

Als ik nu ga compileren (na een CVSup) krijg ik foutmeldingen (even niet vragen of ik ze wil plaatsen.. komt andere keer wel).

Kunnen deze foutmeldingen komen door het verwijderen van de /usr/obj dir?

Verwijderd

Zou kunnen make world bouwt alles in /usr/obj op, maar dan maak je die /usr/obj toch gewoon weer aan? :?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

mkdir /usr/obj

zou voldoende moeten zijn.

obj mag je nl leeggooien na en compile.. als je de map zelf maar laat staan !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb /usr/obj ook opnieuw aangemaakt... maar werkt dus niet.

Ik heb nu net een 2de machine klaar gemaakt voor make world en heb de make uitgevoerd.

Ik krijg nu een foutmelding bij de compilatie van ipconfig.. hij kan bepaalde variablelen oid niet vinden, zoiets als: IF_EXRX, IF_EXTX

Iemand ervaring?

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:43 schreef quinty het volgende:
Ik krijg nu een foutmelding bij de compilatie van ipconfig.. hij kan bepaalde variablelen oid niet vinden, zoiets als: IF_EXRX, IF_EXTX
Heeft beide met je netwerkkaarten(en) te maken.
RX/TX mbt NIC's. Zegt je dat wat ?

Verwijderd

Topicstarter
Jaja dat zegt mij zeker wel wat.. maar ik heb geen idee hoe je zo'n fout op zou moeten lossen. ik neem aan dat de files allemaal goed zijn, maar toch gaat er iets fout. :(

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Kan zijn dat je world gewoon kapot is. Even opnieuw cvsuppen dus en make worlden/mergemasteren/kernel bakken.

(PS: config(8) moet je eerst even bouwen/installeren voordat je een kernel kunt compilen)
Pagina: 1