Toon posts:

Ervaring met de celeron 400Mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een celeron 400Mhz met een 66 Mhz fsb nu kan ik in de bios deze zomaar verhogen tot max 83Mhz geloof ik is dit veilig en wie weet er toevallig tot hoever ik deze kan overclocken zonder extra koeler?
Hij is nu 35 graden op 66 Mhz

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

kijk ook eens op www.overclockers.com in de cpu database, daar vindt je een hele lijst!
succes

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:50
Celerons zijn prachtige processoren om over te klokken. Ik zou dus zeggen overclocken die handel totdat ie er mee stopt. En dan zet je natuurlijk de FSB een stapje lager :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem overclock en hij kapt ermee (zoals mijn amd)
wat mot ik dan doen ik zet dat ding aan hij begint te piepen ik krijg een zwart beeld voor mijn neus.
Heb ik geen kans dat hij gauw doorbrand?
En wat is het maximum waar ik een celeron 400Mhz op kan laten lopen (met goed koeler?)

Verwijderd

De celeron 400 heeft een vaste multiplier van 6, dus met een 83 mhz bus wordt dat 500 mhz. Dat zou ie aan moeten kunnen, want het maximale van de mendocino lijn celeron's ligt ongeveer bij de 550 - 575 mhz. Let wel op dat je het core-voltage van de cpu waarschijnlijk zal moeten verhogen van 2 naar 2.2 volt. (misschien kan dat ook in de bios, hangt van het moederbord af.)
Probeer voor de zekerheid eerst 75 en kijk of ie daar lekker op draait. Gaat dat zonder problemen, dan kun je wel naar 83 mhz.

Verwijderd

Een celeron kapt er niet zomaar mee, als hij het niet trekt, gaat hij herstarten of je krijgt vastlopers. Ook als hij te warm wordt is dat geen probleem, want dan blokkeert hij gewoon. (interne beveiliging)

Verwijderd

Topicstarter
Sisoft zegt een i440bx/zx-977 oftewel een epox moederbord met een intel 440 chipset.
wat voor een koeler eopzit weet ik niet.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik had mijn Celeronnetje 400 met Target :r koeler (waarde: 3,-) maximaal op 466 lopen.

Komt waarschijnlijk ook omdat ik toen slecht geheugen had, een slecht mobo had en een hele slechte koeler.

Pak gewoon een gewoon een redelijke koeler (tegenwoordig kost een goede koeler voor een Celeron bijna niks meer) en ga proberen zou ik zeggen.

Dato DUO synth voor twee

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
ik had er 2 op een bp6 en die liepen beide rockstable op 583Mhz

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Een nogal overbodige vraag voor een CPU van ongeveer 3 jaar geleden. Kijk eens rond voor ervaringen van anderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.