3de HD in systeem, nwe voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024
Een tijdje terug had ik in mijn systeem tijdelijk een derde HD (Seagate, 7200 rpm) gehangen om wat data over te pompen.

Dat wilde niet helemaal, de HD werd door windows niet herkend (misschien ook door de BIOS niet, weet niet meer). Eén van mijn andere HD's losgekoppeld, toen die Seagate er voor in de plaats en het werkt opeens wel ... :?
(Jumpers stonden goed trouwens)

Mijn systeem:
TB1000@1000, A7V, 512 Mb Ram
Asus GF 2 GTS, 32 MB
IBM 15 GB @ 5400rpm + IBM 30 GB @ 7200 rpm
CDROM 52x, Plex 12x brander, IDE zipdrive 100 Mb
SB live 1024
NIC, USB modem, cordless mouse
1 casefans, 1 HD fan
Alles op een 300W voeding.

Zou de voeding die ene extra HD net niet aan kunnen?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zou kunnen, maar het ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de voeding. Een cheap ass 300watt trekt some minder dan een Enermax 300 watt.
Maar als die hdd slecht tijdelijk nodig is kun je evt de zip en cdroms loskoppelen. (en de USB modem, die vreet meestal ook best veel als er geen externe voeding bij zit)

Verwijderd

Ik heb ook een 300 watt voeding, en in mijn pc zitten:
drie harddisks,
vier cdromdrives,
Pentium 4 1900mhz,
en een ccfl van 30cm lang,

dus ik denk niet dat je een andere voeding nodig hebt. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Ik denk ook niet dat het aan de voeding ligt.. Als een extra hdd ervoor zorgt dat je voeding niet meer genoeg kan leveren, had je allang problemen gehad met de stabiliteit.. En verder zou windows met de extra hdd ook niet meer draaien!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 20:53
Op vrijdag 01 februari 2002 12:47 schreef SunStorm het volgende:
Ik heb ook een 300 watt voeding, en in mijn pc zitten:
drie harddisks,
vier cdromdrives,
Pentium 4 1900mhz,
en een ccfl van 30cm lang,

dus ik denk niet dat je een andere voeding nodig hebt. :)
<offtopic>Elke voeding is anders. </offtopic>
Als ik jou was zou ik ff de nieuwe bios voor je mobo flashen, denk dat het daaraaan ligt al is die seagate groot.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
probeer eerst ff de IDE Auto Detect in je Bios.
dit verhelpt de meeste euvels.
daarna kan je nog met Fdisk checken of de schijf sowieso wel bestaat (toch?) en anders koppel je idd 1 hd los, die kan je vast wel ff missen.

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
nee hoor ligt niet aan de voeding, ik heb nog wat meer in me pc zitten, en die trekt het ook nog wel, denk inderdaad aan een bios update

tel anders ff alle watts bij elkaar op en kijk of je niet over de 300 komt

Verwijderd

volgens mij ligt het ook niet aan de voeding. Mijn el cheapo 300 watt trekt nog meer dan dat. 4 hdd's 3 cd's + 1100 TB :). Dus check de instellingen eerst maar eens heel goed

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024
Bedankt voor de reply's allemaal, denk dat ik het kopen van een nieuwe voeding dan maar even laat voor wat het is.
Op zaterdag 02 februari 2002 01:13 schreef Torbellino het volgende:
tel anders ff alle watts bij elkaar op en kijk of je niet over de 300 komt
Hoe kom ik daar achter? M.a.w. waar zou ik die waarden moeten vinden? Zijn dat gegevens die standaard in de technische specificaties van elk computer onderdeel staan?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Twynn
Op maandag 04 februari 2002 09:49 schreef MaikelG het volgende:
Hoe kom ik daar achter? M.a.w. waar zou ik die waarden moeten vinden? Zijn dat gegevens die standaard in de technische specificaties van elk computer onderdeel staan?
Ehm, niet allemaal.. Het een en ander zou je op moeten zoeken, maar dan nog heb je er niet zoveel aan.. Een voeding kan misschien wel 300W leveren, maar dat is verdeeld over de verschillende voltages..

Zo kan jouw voeding waarschijnlijk 30A aan 5V leveren.. Da's dus 150W.. Maar dan moet je weten hoeveel stroom of vermogen jouw ram nodig heeft, je processor, je grafische kaart, je mobo etc.. Dat is dus in praktijk niet echt te doen!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Hoe krijgen jullie in godsnaam meer dan 4 ide apparaten in je kast, een mobo ondersteund toch tot maar 4 apparaten? (primary master + slave en secondary master + slave).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 10:24 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Hoe krijgen jullie in godsnaam meer dan 4 ide apparaten in je kast, een mobo ondersteund toch tot maar 4 apparaten? (primary master + slave en secondary master + slave).
Zoals bij sommige mobo's heb je al 4 controlers erop (dus 8 apparaten wat je dan aan kan sluiten :9~) Of je koopt een Xtra IDE-controler erbij ;)

Maar goed, ON-topic, BIOS-update zal wel schelen. Want ik draai een 1.2GHz, dubbeleFAN voor m'n proc, GF2 GTS, 512MB met 2 HD's, 3 CD-ROMs, een proc-slot cooler en een CCFL-lampie :9 Zonder probs

[edit]Typo's ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op maandag 04 februari 2002 10:24 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Veel mobo's zijn tegenwoordig uitgerust met extra IDE poorten voor b.v. RAID. En je kan ook altijd zelf een soortgelijk PCI kaartje d'r in steken zodat je 8 devices kwijt kunt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twynn
Op maandag 04 februari 2002 10:33 schreef Abbadon het volgende:
Veel mobo's zijn tegenwoordig uitgerust met extra IDE poorten voor b.v. RAID. En je kan ook altijd zelf een soortgelijk PCI kaartje d'r in steken zodat je 8 devices kwijt kunt :)
En anders kun je nog altijd uitwijken naar scsi ;)
Pagina: 1