[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
FF lekker inlopen ?
Lucky you
Hoezo niet, hij doet het of hij doet het niet, ik ben nu nog ff wat testen aan het draaien enzo. En als hij alsnog kapot gaat, dan sturen we hem gewoon terug naar intel........ Krijgt hij een nieuwe en waarschijnlijk nog een 1Ghz ook.Op vrijdag 01 februari 2002 12:26 schreef Raven- het volgende:
Hopen voor je dat de klant er niet achter komt... ik zou die cpu niet meer iwllen hebben nadat ie op 112 graden heeft gedraait.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Dunno, er kan misschien wel iets van binnen een 'klap' hebben gehad ofzo. Waardoor ie er dan over een tijdje mee kapt.Hoezo niet, hij doet het of hij doet het niet, ik ben nu nog ff wat testen aan het draaien enzo. En als hij alsnog kapot gaat, dan sturen we hem gewoon terug naar intel........ Krijgt hij een nieuwe en waarschijnlijk nog een 1Ghz ook.
Je weet het niet he...
Als ik dat als klant zou horen, kreeg je em meteen terug.
we hebben hier op het werk een asus p3b-f met een slot1 P3 550.
volgens moederboard wordt de processor 160 graden! terwijl het koelblok lauwwarm is
heb zo het vermoeden dat die sensoren niet altijd goed werken
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Dat is het hele punt juist. Het koelblok kan er niet goed opzitten waardoor de core zijn warmte niet kwijt kan. Gevolg. Een zwaar oververhitte core en een lauw koelblok.
Nu denk ik in dit geval dat 160 graden ook onzin is omdat je proc dan gewoon dood is maar denk maar eens na over de opmerking hierboven allemaal...
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
Euhhh... Als ik het goed begrijp heb je:Op vrijdag 01 februari 2002 12:24 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb hier een pc van een klant, moederbord kapot. Ik het moederbord vervangen voor een tusl2-c. De pentium 3 800eb erop en gassen maar. Ik nog ff proberen over te clocken enzo. Kijk ik naar de temp in de bios.
112 graden!!!!!!!!! en gewoon doordraaien, was ik ff vergeten de cpu fan ook aan te sluien. draaide inmiddels wel op 145Mhz. Dat is dus 870. Voltage was ook verhoogd van 1.65 naar 1.8
Denk dat ik mzzl gehad heb dus!!
Oja, de heatsink was echt te warm, kon hem nog geen seconde vasthouden met me vingers. Nu met fan draaid hij idle op 36 graden, dat bevalt me net iets beter. De klant zal dat ook beter vinden denk ik
1) De CPU ver buiten de tempspecs laten draaien en
2) Voor de lol (?) de CPU 70 Mhz overgeklokt.
En dit zonder medeweten van de klant... NOFI, maar dat kun je niet maken, vind ik. Misschien komt hij/zij er nooit achter, maar zou jij dit als klant okee vinden?
jij gaat er een nieuwe CPU inzetten gladjanus
Verwijderd
Was dat niet een bug van de PIII??Op vrijdag 01 februari 2002 12:34 schreef mkleinman64 het volgende:
hoeft niet de processor te zijn die zo heet wordt.
we hebben hier op het werk een asus p3b-f met een slot1 P3 550.
volgens moederboard wordt de processor 160 graden! terwijl het koelblok lauwwarm is
heb zo het vermoeden dat die sensoren niet altijd goed werken
112 F is zo'n 45 C dus dat kan heel goed.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
Misschien heeft ie zich verkeken. Voor zover ik weet, worden beide temperaturen (C en F) naast elkaar getoond.Op vrijdag 01 februari 2002 12:54 schreef Tijger het volgende:
Aangezien een P3 een diode heeft die de cpu bij extreme temp's uitschakelt kan dit geen celsius geweest zijn.
Maar dan nog...
Verwijderd
Aha,Op vrijdag 01 februari 2002 12:54 schreef Tijger het volgende:
Aangezien een P3 een diode heeft die de cpu bij extreme temp's uitschakelt kan dit geen celsius geweest zijn.
Dus EN overklokken EN het verschil tussen Graden en Fahrenheit niet weten.
Waar werkte je ook al weer?
Wist niet dat jullie allemaal boos werden, maar ik vind de reacties een beetje overdreven. Ik denk ik meld ff dat een intel ook best warm kan worden en het nog overleeft ook zoner problemen. Gaan ze allemaal lopen zeiken
Verwijderd
RETE stabiel! Fikt niet gelijk door bij een foutje enzo
Verwijderd
Bij nader inzien kan dit niet. Hij zegt zelf dat de heatsink gloeiend heet was en niet vast te pakken. Met 45 C zou ie gewoon handwarm zijn...Op vrijdag 01 februari 2002 12:54 schreef Tijger het volgende:
Eigen schuld ook!
Het zijn andermans gekochte spullen niet jou eigen spullen lullo!
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Omdat jij de cpu aan de klant wilde meegeven, en dan had je vast niet gezegd wat je gedaan hebt.Op vrijdag 01 februari 2002 13:09 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik weet de verschillen, blablabla. En wat maakt het uit dat ik een nieuwe of reparatie pc ff overclock, door overclocken is er bij mij nog nooit iets kapot gegaan. En als het kapot gaat, dan geven wij 3 jaar garantie dus nog geen probleem. De systemen worden verder allemaal op stabiliteit getest. Is er iets niet in orde dan word het gewoon vervangen.
Wist niet dat jullie allemaal boos werden, maar ik vind de reacties een beetje overdreven. Ik denk ik meld ff dat een intel ook best warm kan worden en het nog overleeft ook zoner problemen. Gaan ze allemaal lopen zeiken
Logisch, als je een pc'tje koopt wil je dat ie werkt en niet na een dag de geest geeft, of je nou garantie hebt of niet, het is een ergernis.
Verwijderd
Als je op mijn TD werkte, en zo met de spullen van de klant omging, schopte ik je gelijk op straat!Op vrijdag 01 februari 2002 12:28 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Hoezo niet, hij doet het of hij doet het niet, ik ben nu nog ff wat testen aan het draaien enzo. En als hij alsnog kapot gaat, dan sturen we hem gewoon terug naar intel........ Krijgt hij een nieuwe en waarschijnlijk nog een 1Ghz ook.
Verwijderd
Dan ben je gewoon lomp, zeker als je het al vaker hebt gedaan.was ik ff vergeten de cpu fan ook aan te sluiten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
LOL, ja dan had ik er een andere cpu in gedaan, en eventueel ook een nieuw mobo/geheugen/videokaart/floppy/cd-rom/voeding en weet ik veel wat meer.Op vrijdag 01 februari 2002 13:23 schreef Species5618 het volgende:
En als de boel wel kapot was gegaan? wat dan? andere proc erop zetten ofzo? zal je baas leuk vinden. En dat had je bij mij niet moeten proberen, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn proc.
De stabiliteit van het systeem is nog steeds goed, dus geen reden om de cpu te vervangen of een ander onderdeel. Was er wel iets kapot dan was het zondermeer vervangen.
En het is een pc van iemand thuis en die is ook aan het oc'en geweest. Ik dacht laat ik ff kijken hoe ver hij komt.
Ik ben ook maar een mens. Heb inmiddels meer dan 300 systemen gebouwd en dit is volgens mij de eerste x dat het mij overkomt..........Op vrijdag 01 februari 2002 13:19 schreef dragak het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon lomp, zeker als je het al vaker hebt gedaan.
BTW 112 graden Celcius? Dat kan niet, anders zou je denk ik wel erg onfrisse luchtjes krijgen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Zoals gezegd, NOFI. Ik ben alleen van mening dat je als vakman ook zoiets als principes moet hebben...Op vrijdag 01 februari 2002 13:09 schreef TD-DMZ het volgende:
Wist niet dat jullie allemaal boos werden, maar ik vind de reacties een beetje overdreven. Ik denk ik meld ff dat een intel ook best warm kan worden en het nog overleeft ook zonder problemen. Gaan ze allemaal lopen zeiken
Oh, dat kan wel hoor..Op vrijdag 01 februari 2002 13:28 schreef tazzman het volgende:
BTW 112 graden Celcius? Dat kan niet, anders zou je denk ik wel erg onfrisse luchtjes krijgen.
De specs die fabrikanten opgeven zijn de maximale veilige temperaturen.. Maar electronica kan behoorlijk wat warmer worden.. (ik zeg niet dat het echt goed is voor de levensduur!)
Maargoed, intern kan zo'n ding best 125 graden worden..
Verwijderd
112 graden celcius is inderdaad bull... een P3 schakelt boven de pakweg 70 graden zijn clock van het circuit af. Oftewel de comp freezed en de chip koelt weer af. 112 graden fahrenheit lijkt me inderdaad heel goed mogelijk.Op vrijdag 01 februari 2002 13:28 schreef tazzman het volgende:
Ik heb zelf jaren op de TD gewerkt van diverse computerzaken maar dit soort geintjes worden niet op prijs gesteld. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om met een systeem van de klant te klootviolen. Zo zou ik het ook niet op prijs kunnen stellen als mijn VW dealer maar even 200 gaat rijden met mijn Golfje op de Autobahn.
Overigens sluit ik me 100% aan bij alle boze replies: Het overclocken van andermans spullen kan niet door de beugel. Een chip slijt namelijk ook; je zal zien dat een proc die zijn leven lang op 65 graden loopt VEEL minder "branduren" haalt dan een proc die altijd op 40 graden vertoefd...
Bovendien kan een chip die zwaar oververhit is (geweest) zo van structuur veranderen, dat hij ofwel binnenkort het loodje legt, ofwel dat hij veel warmer loopt dan vroeger bij dezelfde spanning/clock (meestal is de 1e een resultaat van de 2e)
Ook ik zou dit NOOIT accepteren van niemand niet, een TD al HELEMAAL niet. Het lijkt me voor je baas (en voor je eigen baantje) minder verstandig dat je zegt op welke TD je werkzaam bent... Dat gaat je klanten kosten denk ik.
Mij zie je in ieder geval niet meer op de macaronistraat
HAHA lol. Snel zoekwerk............. En de spagetti is ook erg goed hier btw..Op vrijdag 01 februari 2002 13:45 schreef --EasY-- het volgende:
[..]
112 graden celcius is inderdaad bull... een P3 schakelt boven de pakweg 70 graden zijn clock van het circuit af. Oftewel de comp freezed en de chip koelt weer af. 112 graden fahrenheit lijkt me inderdaad heel goed mogelijk.
Overigens sluit ik me 100% aan bij alle boze replies: Het overclocken van andermans spullen kan niet door de beugel. Een chip slijt namelijk ook; je zal zien dat een proc die zijn leven lang op 65 graden loopt VEEL minder "branduren" haalt dan een proc die altijd op 40 graden vertoefd...
Bovendien kan een chip die zwaar oververhit is (geweest) zo van structuur veranderen, dat hij ofwel binnenkort het loodje legt, ofwel dat hij veel warmer loopt dan vroeger bij dezelfde spanning/clock (meestal is de 1e een resultaat van de 2e)
Ook ik zou dit NOOIT accepteren van niemand niet, een TD al HELEMAAL niet. Het lijkt me voor je baas (en voor je eigen baantje) minder verstandig dat je zegt op welke TD je werkzaam bent... Dat gaat je klanten kosten denk ik.
edit:
Mij zie je in ieder geval niet meer op de macaronistraat
Verwijderd
[topic=398341]
(Aan de onderkant)
Verwijderd
Jeez man... dit kan dus echt niet. Ik hoef alleen maar een bedrijfsnaam te weten...Op vrijdag 01 februari 2002 14:08 schreef RolfLobker het volgende:
Volgens mij zit jij alles te overklokken wat je maar moet bouwen of niet???
Hmmmm, waarom dan? Ik heb hier net verteld over de 112 graden. Alles wat ik te horen kreeg was: kan gebeuren. Volgende keer beter opletten.Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef Mace33 het volgende:
[..]
Jeez man... dit kan dus echt niet. Ik hoef alleen maar een bedrijfsnaam te weten...
Nee, misschien 10x gedaan hier. Alleen als ik verder dus niks te doen heb.Op vrijdag 01 februari 2002 14:08 schreef RolfLobker het volgende:
Volgens mij zit jij alles te overklokken wat je maar moet bouwen of niet???
[topic=398341]
(Aan de onderkant)
Als ik nou een zwaar misdrijf had begaan ofzo ok, maar ik word gelijk door iedereen gecontroleerd en achterna gezeten enzo.
En als ik jullie zo blij kan maken dan gooi ik toch ff een 1Ghz cpu in die bak. Dan neem ik die 800 wel als testexemplaar hier op de TD. Dan is iedereen blij.
Verwijderd
hij doet maar wat......en als het kapot gaat is het van: ach dan vervang ik het toch weer..
wat een idioot ben jij zeg.
jij moet lekker plantsoenen gaan schoffellen in plaats van andermans spullen lopen verneuken.
wat verwacht je nou eigenlijk voor reacties..
zo van: oh wat ben jij tof zeg dat jij cpu's mag kan overklokken op je werk..|:(
Maar ik trek me er niks van aan. ik ga nu afsluiten en inpakken voor drome. Maandag lees ik wel verder. Mzzl allemaal.
ik heb mijn p3 1ghz toen ie net nieuw was op std voltage zonder cpu fan laten draaien om hem ff in te bakken... hij kwam slechts tot 85 graden...
maar het is wel zo dat ie later stuk kan gaan na 100zoveel graden. Van mijn celly600 was de vss pin afgebroken (door wire-trick voor voltage op cusl2) en die liep afentoe vast...daardoor had ik het later pas door.
"Zo zou ik het ook niet op prijs kunnen stellen als mijn VW dealer maar even 200 gaat rijden met mijn Golfje op de Autobahn"...
--> ik vraag juist altijd aan de opel dealer of ze willen testen of ie de 200 weer haalt, maar dat willen hun juist niet...
Verwijderd
Da's vragen naar de bekende weg.Op vrijdag 01 februari 2002 14:18 schreef TD-DMZ het volgende:
Hmmmm, waarom dan?
Tijd voor een reorganisatie dus?Ik heb hier net verteld over de 112 graden. Alles wat ik te horen kreeg was: kan gebeuren. Volgende keer beter opletten.
Okee, maar zorg dan tenminste voor je eigen pc...Nee, misschien 10x gedaan hier. Alleen als ik verder dus niks te doen heb.
Er zijn inderdaad ergere dingen, zoals in een broodje hamburger spugen voordat je 'm aan de klant geeft. (waar ken ik dat toch van... En... Emina... Emenim... Eminem?)Als ik nou een zwaar misdrijf had begaan ofzo ok, maar ik word gelijk door iedereen gecontroleerd en achterna gezeten enzo.
Gewoon aan de klant vertellen dat er iets misgegaan is en dat jullie (uit voorzorg) de CPU door een gelijkwaardig exemplaar hebben vervangen. Als je dit soort fouten echt 1 op de 300 keer maakt, zal je bedrijf niet meteen in de problemen komen. En je scoort meteen in de Shop Survey.En als ik jullie zo blij kan maken dan gooi ik toch ff een 1Ghz cpu in die bak. Dan neem ik die 800 wel als testexemplaar hier op de TD. Dan is iedereen blij.
Verwijderd
Die is toch zo gevonden? Ik had um in 2 minuten te pakken...Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef Mace33 het volgende:
[..]
Jeez man... dit kan dus echt niet. Ik hoef alleen maar een bedrijfsnaam te weten...
op de "macaronistraat"
Ik denk dat iedereen die weleens in een computer zaak heeft gewerkt met een machine van een klant (of een nog te verkopen machine) een spelletje heeft gespeeld.
Dat kan ie echt JAREN aan.
Daarnaast is het logisch dat je het BIOS instelt als je een nieuw mobo erin legt, dat je dan even kijkt wat er gebeurd als je hem overclocked is eigenlijk gewoon GOED, want als het ding meteen instabiel wordt bij 1Mhz meer, dan is er iets mis.
Dat die Fan was vergeten is gewoon een misser, dat kan gebeuren.
ELKE PROCESSOR IS AL EENS OVERGECLOCKED!
Dat moest er even uit, hoe denk je dat Intel en Amd testen of een processor het haalt, die testen ook zo'n ding op z'n max. Dat betekent dat elke processor waarschijnlijk al een vastloper heeft gehad door OC-en.
* TheGhostInc vindt veel mensen erg flauw hier, net zoiets als een gevallen HD.... die dingen kunnen daar gewoon tegen, die zijn daarop gebouwd. FF testen of alles ok is, en dan is ook alles OK
Hmm, dus niet alleen jij gaat aan een ander zijn PC liggen klootviolen, maar de baas vind het nog goed ook?Op vrijdag 01 februari 2002 14:18 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Hmmmm, waarom dan? Ik heb hier net verteld over de 112 graden. Alles wat ik te horen kreeg was: kan gebeuren. Volgende keer beter opletten.
Waardeloos bedrijf dan... waar werk je? Dan hoef ik daar alvast nooit iets te kopen...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ja, en jij bent zeker hoofd TD daaro?Op vrijdag 01 februari 2002 15:30 schreef TheGhostInc het volgende:
Wel grappig dat iedereen super fanatiek reageerd.
Ik denk dat iedereen die weleens in een computer zaak heeft gewerkt met een machine van een klant (of een nog te verkopen machine) een spelletje heeft gespeeld.
Daarnaast is het logisch dat je het BIOS instelt als je een nieuw mobo erin legt, dat je dan even kijkt wat er gebeurd als je hem overclocked is eigenlijk gewoon GOED, want als het ding meteen instabiel wordt bij 1Mhz meer, dan is er iets mis.
Dat moest er even uit, hoe denk je dat Intel en Amd testen of een processor het haalt, die testen ook zo'n ding op z'n max. Dat betekent dat elke processor waarschijnlijk al een vastloper heeft gehad door OC-en.
* TheGhostInc vindt veel mensen erg flauw hier, net zoiets als een gevallen HD.... die dingen kunnen daar gewoon tegen, die zijn daarop gebouwd. FF testen of alles ok is, en dan is ook alles OK
Verwijderd
Een keer overclocken of een spelletje spelen is wel iets anders dan een CPU opstoken naar boven de 100 graden lijkt me zo. Zelfs een HDD laten stuiteren is niet vergelijkbaar. Je hebt het hier over mogelijk toegedane schade die (nog) niet zichtbaar is. Dikke kans dat zo'n CPU er na een maand "plots" mee stopt... Nee dan ben je happy als klant!Op vrijdag 01 februari 2002 15:30 schreef TheGhostInc het volgende:
Wel grappig dat iedereen super fanatiek reageerd.
Net als met ESD... Meestal leeft een chip die een ESD opdonder heeft gehad nog gewoon, alleen na een half jaar stopt hij plots... Ook dit is heel gevaarlijk, zeker op een TD moeten (mogen) dit soort dingen niet voorkomen.
Ik heb ook op een TD gewerkt ja, en daar had ik (terecht) iets dergelijks echt niet hoeven flikken... Laat de baas het bv. ook niet zien dat je sleutelt aan een PC zonder polsbandje enzo hoortut ook vind ik.
Verwijderd
Wel naaierij dat ze hem ook nog gaan overklokken en verkopen.. (of is dit normaal)
Verwijderd
Idd , een k*twinkelOp vrijdag 01 februari 2002 15:35 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Hmm, dus niet alleen jij gaat aan een ander zijn PC liggen klootviolen, maar de baas vind het nog goed ook?
Waardeloos bedrijf dan... waar werk je? Dan hoef ik daar alvast nooit iets te kopen...
Zeg ff welke winkel het is , dan hoe ik er ook nix meer weg.
Verwijderd
Me neither...Op vrijdag 01 februari 2002 16:48 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[..]
Idd , een k*twinkel
Zeg ff welke winkel het is , dan hoe ik er ook nix meer weg.
Lijkt de Vobis wel, maar die levert het systeem gewoon in deze staat, en ontkend vervolgens dat de fout bij hun ligtOp vrijdag 01 februari 2002 12:24 schreef TD-DMZ
....
112 graden!!!!!!!!! en gewoon doordraaien, was ik ff vergeten de cpu fan ook aan te sluien
....
Was toen ook nog zo'n filmpje van van tomshardware.
de intel liep door terwijl de amd fikte
nahja op zich lijkt het me ook niet dat er iets ernstigs aan de hand is. Als hij evt defect raakt moeten ze hem toch vervangen. alhoewel dit ook over 2 jaar kan gebeuren.
Maar was niet echt slime actie. heb ook met iemand gewerkt die koelers scheef op P3's zetten en niet 1 maar gewoon 8 stuks. gewoon de koeler verkkerd erop gezet met zijn klein randje aan de zijkant op de verhoging van de socket.
Conclusie gelukkig gezien voordat Pc aanging...
anders hadden we een grooooot probleem. Hij had dit al een paar keer eerder gadaan. Het gekke was nog ik wordt niet meer aangenomen terwijl hij er nog steeds werkt
klojo, prutser.
Het gebeurt. Dat wisten we al. Maar dat degenen die het doen ook nog eens trots dat gaan verkondigen...
Tja, niks tegen te doen, en naar een andere PC boer gaan helpt ook niets- daar kan net zo goed zo'n cowboy zitten te prutsen.
En voordat men verwijst naar mijn merkPC OC topic in OCM verwijst- op m'n werk klok ik niets over. Ik haal daar info, zeker, maar ik OC alleen troep van mezelf of van anderen die van tevoren ingelicht zijn en instemmen. Wat IMHO niet minder dan vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Zoiets gebeurd overal en degene die het glashard ontkennen moeten hun ogen is open doen op het werk
Die processor kan nooit geen 112 graden zijn geworden want dan zegt ie -> doe het zelf maar ik ga ff afkoelen.
Wat kan mij het nou rotten of een CPU is overgeclockt of niet. Ik heb van de week een CPU voor een 2é pc gekocht -> 2é hands AMD duronnetje met de potloodstrepen er nog op. Nou das mooi makkelijk want dan hoef ik ze zelf niet meer te zetten
Verwijderd
Niets overdreven gedoe ...Op zaterdag 02 februari 2002 01:25 schreef Reind het volgende:
Lekker overdreven hier allemaal zeg
Zoiets gebeurd overal en degene die het glashard ontkennen moeten hun ogen is open doen op het werk
Die processor kan nooit geen 112 graden zijn geworden want dan zegt ie -> doe het zelf maar ik ga ff afkoelen.
Wat kan mij het nou rotten of een CPU is overgeclockt of niet. Ik heb van de week een CPU voor een 2é pc gekocht -> 2é hands AMD duronnetje met de potloodstrepen er nog op. Nou das mooi makkelijk want dan hoef ik ze zelf niet meer te zettenen hij werkt perfect hoor
Als je op een technische dienst van een winkel of automatiserings bedrijf werkt doe je dit gewoon NIET ...
1 woord ONVERANTWOORD ... niet weer doen dus ... ga je eigen processoren maar bakken ....
thnxOp vrijdag 01 februari 2002 14:47 schreef Mace33 het volgende:
[..]
Da's vragen naar de bekende weg.
[..]
Tijd voor een reorganisatie dus?
[..]
Okee, maar zorg dan tenminste voor je eigen pc...
[..]
Er zijn inderdaad ergere dingen, zoals in een broodje hamburger spugen voordat je 'm aan de klant geeft. (waar ken ik dat toch van... En... Emina... Emenim... Eminem?)Serieus: de doodstraf hoeft niet te worden ingevoerd voor dit soort dingen, maar pas op voor Felix Meurders.
[..]
Gewoon aan de klant vertellen dat er iets misgegaan is en dat jullie (uit voorzorg) de CPU door een gelijkwaardig exemplaar hebben vervangen. Als je dit soort fouten echt 1 op de 300 keer maakt, zal je bedrijf niet meteen in de problemen komen. En je scoort meteen in de Shop Survey.
die kwam tot 125c en bleef het gewoon doen
/lol mode
klant tegen mij ja ik hoor naar 2 minuten zo'n brandweer geluid uit de pc komen
// lol mode
wat bleek hij had zelf zijn cooler geplaatst
en niet helemaal correct
klant wel netjes gemeld wat hij verkeerd had gedaan
en verteld wat de temps waren geweest
en dat een mogelijk defect zou kunnen optreden
maar dat tot nu toe alles naar behoren werkte
klant nooit meer terug gezien
Na rose e cient spin
Ik zou het zelfs niet durven, een pc van een klant overclocken. Trouwens, je ventilator vergeten aan te sluiten duidt toch op onoplettendheid he, of ben je altijd zo verstrooidOp vrijdag 01 februari 2002 13:09 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik weet de verschillen, blablabla. En wat maakt het uit dat ik een nieuwe of reparatie pc ff overclock, door overclocken is er bij mij nog nooit iets kapot gegaan. En als het kapot gaat, dan geven wij 3 jaar garantie dus nog geen probleem. De systemen worden verder allemaal op stabiliteit getest. Is er iets niet in orde dan word het gewoon vervangen.
Nee, ik vindt dat sollen met spullen van klanten (want zo noem ik dit) niet verantwoord !!!
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Ook echt lekker voor de Core. De meeste koelers die worden er echt wel strak opgeklemt en als je dat ding er scheef opduwt dan kun je de core nog eens lekker beschadigen, wat een kneus.Op vrijdag 01 februari 2002 23:05 schreef Nimrod het volgende:
heb ook met iemand gewerkt die koelers scheef op P3's zetten en niet 1 maar gewoon 8 stuks. gewoon de koeler verkkerd erop gezet met zijn klein randje aan de zijkant op de verhoging van de socket.
Conclusie gelukkig gezien voordat Pc aanging...
anders hadden we een grooooot probleem. Hij had dit al een paar keer eerder gadaan. Het gekke was nog ik wordt niet meer aangenomen terwijl hij er nog steeds werktbedrijf ging reorganiseren dus ik heb nou geen part-time baatje meer
klojo, prutser.
Verwijderd
dan weet ik gelijk waar ik mijn pc NIET moet kopen
- Die 1Ghz in de PC van de klant zetten.
- Melden dat je dit soort "geintjes" niet meer met andermans spullen uithaalt.
Stabiliteit testen is OK. >100°C is niet leuk, daar gaat zo'n ding echt kapot van (dat weet je zelf maar al te goed).
De meeste mensen reageren wel wat overdreven.
Als die processor echt 112°C is geweest, dan wil ik het moederbord nog weleens zien
You can't have everything. Where would you put it?