Toon posts:

hoe heet zo`n kabel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een brander inbouwen maar kan hem niet erbij aansluiten op de kabel van de cd-rom speler. zit geen extra connectie op.

hoe heet zo`n grijze brede kabel ook alweer waar ik een brander en cd-rom op aan kan sluiten ??

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

IDE kabel..

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 12:03 schreef riesje het volgende:
ik moet een brander inbouwen maar kan hem niet erbij aansluiten op de kabel van de cd-rom speler. zit geen extra connectie op.

hoe heet zo`n grijze brede kabel ook alweer waar ik een brander en cd-rom op aan kan sluiten ??
Dat is een IDE kabel... Als je hem alleen voor CDROM en of branders gebruikt is een 40aderige IDE kabel voldoende.

Moet er een harddisk aan die ATA66 of hoger is dan moet je een 80 aderige IDE kabel regelen.

Ow ja en ALS je het niet nodig hebt, GEEN extra lange kopen. Hoe korter hoe liever!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op vrijdag 01 februari 2002 12:06 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Dat is een IDE kabel... Als je hem alleen voor CDROM en of branders gebruikt is een 40aderige IDE kabel voldoende.

[..]

Maar moet ik dan geen aparte hebben waar een cd-rom en een brander samen aan kunnen. want die nu aan mijn cd-rom zit is alleen voor cd-rom zonder extra aansluiting ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan ook SCSI zijn natuurlijk.

Verwijderd

[quote]
Op vrijdag 01 februari 2002 12:16 schreef riesje het volgende:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:06 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

[..]

Maar moet ik dan geen aparte hebben waar een cd-rom en een brander samen aan kunnen. want die nu aan mijn cd-rom zit is alleen voor cd-rom zonder extra aansluiting ?
Vrijwel alle IDE kabels hebben 3 connectoren, eentje op je mobo, en dan een master en een slave device.

Inderdaad, ALS het IDE is.... Het kan ook SCSI zijn... Ff de pinnetjes tellen op zo'n kabel. Zijn het er 40, dan is het IDE.
Pagina: 1