Toon posts:

Hdd doorgefikt, Garantieplan??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden zijn 2 maxtor 40Gb hdd's van mij naar de hemel gegaan.
Mijn systeem liep altijd goed maar toen ik hem een tijd terug aanzetten kon mijn Raid-controller geen schijven vinden. :'(
Bij een nadere inspectie (Die met de neus was uit te voeren) bleek dat op de printplaat van beide hdd's hetzelfde IC'tje is doorgefikt.
De oorzaak hiervan was een defekte voedingsconnector voor fdd die kortsluiting veroorzaakte.
Godzijdank werkte de rest van mijn systeem nog wel! (ASUS)

Ik heb de volgende dag een nieuwe 40 GB gehaald maar ik heb hier thuis dus nog 2x40 liggen.
Aangezien het alleen de printplaat c.q. de chip betreft, moet het volgens mij te repareren zijn.

Ik ben er nogal huiverig voor om de schijven naar Maxtor op te sturen want straks krijg ik ze ongerepareerd terug met een rekening.
Zou hier misschien iemand weten wat ik het beste met de schijven zou kunnen doen?

Quote had bij mijn weten altijd een garantieplan voor Samsung-schijven. Die werden dan zelfs buiten garantietermijn voor FL75,- gerepareerd ongeacht klacht.
Quote is geen importeur van Maxtor maar ik vroeg mij af of er wellicht anders ook zoiets voor Maxtor schijven bestaat.

Misschien dat anderen ook ervaring hebben met het retourneren van schijven die doorgefikt zijn waar garantie op verkregen is. Wellicht dat de schijven op een bepaalde manier tegen kortsluiting bestand moeten zijn en dat dit dus toch onder garantie zou vallen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem nog ff een duwtje voor ik het opgeef.

Niemand???

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik denk dat het onder garantie valt, ik ken verhalen van mensen die per ongeluk een goeie schijf opsturen en daarvoor een andere terug krijgen, het lijkt erop dat ze niet eens checke of ie stuk is

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Gewoon proberen :) Niet geschoten is altijd mis. Kapot is ie toch al :)

webOS all the way!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stuur ze een voor een op.
nu eentje en over twee weken weer een. vervolgens zeg je gewoon dat die schijven ruk zijn (is normaal geloof ik bij Maxtor >:) die dingen zijn imho ruk).

Verwijderd

hmm ik heb dit op me werk ook wel eens meegemaakt met een HD,(ook maxtor) daarbij was de philips chip doorgebrand (goed voor het nederlandse gevoel) i.i.g., volgens Informatique in Bergschenhoek valt dat wel onder de garantie alleen je data valt er niet onder, dus geen garantie op data, wel op hardware, ik zou zeggen probeer het, en idd niet tegelijk opsturen. Beter ga je naar de winkel waar je ze gekocht heb, en laat je hun ervoor zorgen, violgnes de wet moeten hun nl voor garantie zorgen en niet jij via fabrikant.
Pagina: 1