Migratie van ip-range (problemen)

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
We gaan hier morgen de hele iprange veranderen omdat we meer ip's nodig hebben.

maar nou zitten we met het probleem:
we gebruiken ook oracle.
en op de werkstations waar oracle client zit daar bestaan 1 of meerdere *tnsnames.ora* en in die file moet nu handmatig +/- 60 werkstations handmatig de ip's veranderd worden.

Nou vroeg ik me af of iemand hetzelfde probleem al een heeft gehad.

Er kunnnen dus op een werkstation meer dan 1 tnsnames zijn
Ze kunnen op de c d of e drive staan.
En in elke tnsnames moeten 1 of meerdere ip's veranderd worden.

We maken gebruik van een novell server dus misschien dat iemand dit weet hoe dit via het login script te doen etc.

pls help ;(

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
de truc is in de tnsnames.ora geen ip nummer te zetten, maar een servernaam. In DNS kan je het daarna zo wijzigen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ja maar de firewall geeft alleen ip's door enzow.

ik ben nietzow in die firewall dinges maar dat kon dus niet dat zei ik ook al.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14
naar mijn weten kan je gewoon een tnsnames.ora file kopieren naar de ORA directory op de client via een login script, gewoon via copy.
Anders kun je ook op een centrale plek (ergens op een server) het tnsnames.ora bestand zetten en op de clients via de registry hierheen laten verwijzen.

Verwijderd

je kan misschien alle werknemers een mailtje sturen met de een exe file die zodra ze de file openen de tnsnames aanpassen. (meestal is dat toch orawin95\admin\... toch?) dus dan kan je makkelijk overal veranderen.
Wat er gezegd werd met die servername voor een oracle server is idd wel een makkelijker oplossing, als je het goed doet met de firewall moet dit lukken (zo deden ze bij mijn stage bedrijf ook)
suc6 morgen :)