Trust Family cam 500 voor 374,- Met 3.3 Megapixels

Pagina: 1
Acties:

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik las dit net op de achterkant van de Telegraaf: een aanbieding van Mediamarkt. Trust Family cam 500 voor 374,- Met 3.3 Megapixels, klopt dit wel??

Ik heb anders die cam nergens kunnen vinden... google & altavista.

-- edit --

Klopt... Staat op de site van Trust ;)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
3.3 megapixel ?? Das wel erg goedkoop dan!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
wel een lelijk plastic ding btw :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Die 3.3 Mpixel wordt denk ik gehaald door interpolatie.
Lijkt me sterk dat het een echte 3.3 Mpixel CCD is.

• Koffievlek.nl
Op vrijdag 01 februari 2002 10:03 schreef M'tjeu het volgende:
Die 3.3 Mpixel wordt denk ik gehaald door interpolatie.
Lijkt me sterk dat het een echte 3.3 Mpixel CCD is.
Dat houdt in: ??? ;)

• Koffievlek.nl
Maar maken andere fabrikanten dan geen gebruik van interpolatie :?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb dat ding een tijdje terug in de Kijkshop zien liggen... (er zijn ook wat topics hierover op GoT, btw)

De CCD in de camera is iets van 1,3 megapixel maar dit wordt geinterpoleerd naar 3,3 megapixel (net als die 19200 dpi scanners, die scannen ook maar op 600 of 1200 dpi waarna de software het oprekt en de kwaliteit als een pudding inzakt), dus van een 3,3 megapixel foto zou ik niets verwachten. Daarnaast heeft de camera geen LCD achterop en geen verwisselbaar geheugen.

Mijn oordeel: lekker laten liggen :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• stylezzz
  • Laatst online: 23:08
Never trust trust.... :P

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

laat maar lekker liggen ja
de foto's zijn erg pixelerig er komt een rode waas over heen

tis waarschijn een 1.1 pixel cam die via de software een 3.3 pixel cam maakt...dat had ik ook bij mij trust spycam 300...0.3 naar 1.3 pixels |:(

dus niet aan komen :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 12:38
Hoevaak maken we dat nou niet mee?

moet er niet in de FAQ :

TRUST = a big nono, don't buy this crap because you will get dissapointed

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 10:09 schreef marco_bakker het volgende:

[..]

Dat houdt in: ??? ;)
Interpolatie houdt in dat het beeld eigenlijk op een veel lagere resolutie word vast gelegd(bv 1.3MPixel)en vervolgens xtra beeldpunten met een formule d.m.v omliggende beeldpunten worden toegevoegd.

jezus wat een lange zin :D

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb gister de fuji finepix 1300 gescored en die is rete goed. t.o.v. dat cameraatje waar jij het over hebt. Koste: € 179,- niet veel he

kijk even in search naar de resultaten van de fine pix 1300. ze zijn nog verkrijgbaar.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Masselink
  • Laatst online: 16:48

Masselink

Voor de dorst

Het gaat om deze: http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=12640

Winkel adviesprijs € 179,- (Incl. BTW)

Koffie en meer...

Verwijderd

dat klopt niet helemaal he?
een 3,3 megapixel die geen zoom heeft, en waarom niet? omdat je dan de brakke kwaliteit waarneemt.

trust :r

do not buy, want al heb je hem en wil hem weer kwijt, dan is er geen gek die de camera dan van je over neemt. investeer dan in een canon a10, perefect ding :)

of fuji, dat zijn ook knappe toestelletjes, ook hebben ze minder pixels. geloof mij maar je moet investeren in een goede foto...

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

NIET kopen :)

Ik heb dat ding ook gehad en de foto's zijn onwijs rood-achtig.

Kijk ook ff in dit topic.

Trust Familyc@m500 foto's rood-achtig, ook voor foto's.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 01 februari 2002 15:55 schreef Guido.Huis het volgende:

of fuji, dat zijn ook knappe toestelletjes, ook hebben ze minder pixels. geloof mij maar je moet investeren in een goede foto...
IDD ik heb nog de fuji fine pix 1300 gister gekocht ook voor €179,- en rete goeie foto's voor dat geld.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• LoneGunman
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 18:04 schreef Fireman het volgende:

[..]

IDD ik heb nog de fuji fine pix 1300 gister gekocht ook voor €179,- en rete goeie foto's voor dat geld.
...en dat is twee keer. Ok, leuke camera voor dat geld, maar voor de rest niks bijzonders.

De topicstarter toonde duidelijk interesse in een 3.3 Mpixel camera, maar gezien zijn onkunde op het gebied van digitale fotografie is het handiger te beginnen met iets 'minders'.

Daarnaast is het ook nog het geval dat Mpixels helemaal niks zeggen over de kwaliteit van een foto. Een scherpe lens en kleurverwerking zijn veel belangrijker. Hoe gaat de camera om met de exposure (belichting), aperture (diafragma), focus en kleurbalans? Dat voor zover de techniek.

Ook is de menselijke factor van belang. Het is gewoon onzin om als foto-leek een digicam van > 1000 euro te gaan aanschaffen. Natuurlijk, leuke plaatjes schieten kan iedereen, maar een camera tot z'n volle recht laten komen? Nee, zoek dan iets in de trend van:

- Fuji FinePix A201
- Kodak DX3500/DX3600

Of iets geavanceerder:

- Fuji FinePix 2600 Zoom
- Canon PowerShot A20
- Sony P50

Je betaald dan een redelijke prijs voor een goeie, degelijke camera, waarmee je mooie foto's kunt maken (niet geinterpoleerd o.i.d.).

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 22:42
Het is dus gewoon een bakker ding..
Geen LCD achterop..

Maximaal 1280x960 pixeltjes..

Nouja, weer een bevestiging waarom ik geen trust wil Zien eigenlijk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Koffievlek.nl
Ik heb die foto's op die andere topic gezien:

NO WAY dat ik dat ding ga kopen! Zelfs al stond ie er voor 10€!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Vond het ook een beetje te goedkoop... Ben ik blij met mijn olympus 820C

• waslijn
  • Laatst online: 21:08
Zag dat ding ook bij telsell ofzo langskomen. Lekker mensen lokken met 3.3mpix etc :r

Zie de specs:
- Picture resolution (software) 3.3 Mpix
- 128 Mbit internal memory = 16MB
- Hardware resolution 1280 x 960 = 1.2 Mpix
- 2/3" CMOS photo sensor (min. 50 lux) = i.p.v. CCD sensor

Zou dat ding niet eens voor de helft van de prijs willen hebben.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:30
En wat dacht je hiervan!

Geen data verlies bij het verwisselen van de batterij door de ingebouwde 5 minuten back-up batterij.

Dus als je zonder batterijen zit moet je naar een pc rennen anders ben je alls kwijt. Lekker handig!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 22:33 schreef Waslijn het volgende:
Zag dat ding ook bij telsell ofzo langskomen. Lekker mensen lokken met 3.3mpix etc :r
Ja het was complete onzin. Dat zie je alleen al aan de max resolutie die hij produceert.

"Voorheen alleen voor professionals!" en dan met die stomme eikel van trust ernaast. Ze weten bij telsell nooit waar ze het over hebben.

En dan ook nog eens de high end cameras bekritiseren! GRRRRR

• waslijn
Op maandag 15 april 2002 23:14 schreef jongentje het volgende:
En wat dacht je hiervan!

Geen data verlies bij het verwisselen van de batterij door de ingebouwde 5 minuten back-up batterij.

Dus als je zonder batterijen zit moet je naar een pc rennen anders ben je alls kwijt. Lekker handig!
Dus het is ook nog eens geen flash geheugen. Hoe durven ze het dan voor die prijs te verkopen...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat al vast wel kloppen, ik ben nu in Amerika en je kunt hier voor 290 dollar (inc btw) al 3.3 MPix Kodak camera's kopen. www.outpost.com En de prijzen in Nederland zijn vergelijkbaar heb ik gezien in de pricewatch, daar is ie duurder maar dan zit er een dockingstation bij van 80 dollar en als je het dan terugrekent komen prijzen overeen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Veredelde 1.3 Mpixel webcam...

Zou hem niet willen al kreeg ik geld toe, ZEKER zijn geld NIET waard. Voor de helft van de prijs heb je zeker een betere 1.3 Mpixel camera.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Heeeeeeey piepels... heb jullie posts gelezen... en ik moet zeggen dat ik echt zooooooo blij ben dat ik een halve week geleden even op GoT heb gekeken wat jan en alleman zei over de trust f@milycam 500... ik dacht dat het een pracht ding zou zijn ... 181,- euro 3.3 mpixel en lcd scherm (stond er zelfs op het prijskaartje bij de kijkshop... bleek een foto teller te zijn :) )
Vervolgens wezen vragen naar voorbeeldfoto's en menigen over deze cam... wat echt allemaal brak bleek te zijn.

ik heb voor 195,- euro een fuji finepix 1300 gekocht en dat is pas een pracht ding voor die prijs... ik had hem na 1 dag al goed door en maakte echt mooie foto's... vooral macro opnames!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 16 april 2002 21:33 schreef dusk het volgende:
ik heb voor 195,- euro een fuji finepix 1300 gekocht en dat is pas een pracht ding voor die prijs... ik had hem na 1 dag al goed door en maakte echt mooie foto's... vooral macro opnames!
Join the club :P

Voor die prijs geen betere camera.

de betaler vervuilt

• Stefke
  • Laatst online: 07-03 12:44
Waar kun je die halen? Ik heb die Trust 500 ding aangeschaft en heb 8 dagen om hem terug te brengen ;)

ik vind de kwaliteit "redelijk" maar ik heb m dan ook alleen maar gekocht om af en toe ergens een plaatje te schieten en op het net te zetten of zo, verder niets. Voor echte fotos koop ik straks liever een echte film kleinbeeldcam voor E 250. Heb je kwaliteit die je digitaal een vermogen kost.

Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/zakraket/graphics/zakgtt2.jpg

Voor binnen is ie inderdaad niet erg goed, de flits heeft nauwelijks effect. Onderstaand plaatje met flits en licht aan geschoten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/zakraket/graphics/temp1.jpg

Goed zat in principe voor buitenfotoŽs, maar binnen.... maar ja, als ik iedereen hoor dat die Fuji Finepix 1300 (zelfde prijs) veel beter is...

en ja, als ik dan zoiets zie :{

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~heins371/buiten003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.granddiva.com/image/tweak/gerbil5.jpg

[topic=360266/1/100]

Waar kun je die nog krijgen? Ik kan m niet vinden (ook niet op de fuji-site btw)

• waslijn

• Stefke
Hmm ik zie dat die a101 ook webcam functie heeft

• Stefke
Ik heb m gisteren gekocht, en vandaag teruggebracht. Wat een baggerding.

Verder heb ik besloten dat ik geen normale filmcam meer hoef, omdat je digitale fotoŽs kunt laten afdrukken alsof het normale zijn.

Ik ga dus een Canon Digital Ixus V of Canon Powershot A40 kopen (ongeveer 450 en 350 euro bij Dixons)
Pagina: 1