Toon posts:

Tape recoveren; Software/Bedrijf???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een iomega Tapeje liggen. Dit is een Travan-3 3200 (3,2GB met 2:1, 1,6GB zonder compressie) tape die gebackupt is met een Iomega Ditto Easy 3200 Drive en Iomega Backup software. Nu was eerste de drive kapot en heb ik met veel moeite een nieuwe kunne vinden, die nu goed werkt. Maar nou blijkt het tapeje beschadigd te zijn, veel bestanden zijn niet of moeilijk terug te halen. Heeft er iemand een idee hoe ik die zelf met bepaalde software kan terughalen (zo ja, welke en waar te vinden) of ik een bedrijf moet inschakelen (en weer, zo ja, waar, welke en wat kost dat). Anders gaat heel erg lang duren voor dat we wat er op die tape staat weer terug hebben gefabriceerd (DTP).

bij voorbaat thanx tweakers *D

Verwijderd

Volgens mij kan zoiets alleen door een speciaal bedrijf gedaan worden.

In Noorwegen zit een bedrijf die dat doet. Fl. 1200
onderzoekskosten dan krijg je een rapport waar precies op staat wat ze terug kunnen halen en wat niet. Kost dan geloof ik 5000 piek...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 06:46
Je moet er inderdaad op rekenen dat het heel erg duur wordt. Heb je geen oudere tape liggen waar de betreffende bestanden ook nog op staan? Vaak veranderen er niet zoveel bestanden tussen twee backups in. (Relatief dan hè)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 09:48 schreef rstegers het volgende:
Je moet er inderdaad op rekenen dat het heel erg duur wordt. Heb je geen oudere tape liggen waar de betreffende bestanden ook nog op staan? Vaak veranderen er niet zoveel bestanden tussen twee backups in. (Relatief dan hè)
:'( Nope