[Barebone] barebone probleem

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een vaag noname barebone pctje nu thuisstaan (formaat 1/8 van een normale desktop kast). pc draait op zich prima behalve dat deze zich zeer vaak (hardwarematig reset). Soms zelfs wel 20x achterelkaar.

Dus 20x post piep en meteen een reboot.

Ik vermoedde eerst dat de celeron 700 het te warm kreeg (bijna geen ruimte voor koeling), echter als ik de kast openheb en een normale koeler erop zet doet het probleem zich nog steeds voor.

Ik begin steeds meer richting het piepkleine voedinkje te denken als probleem.

Ik heb gekeken naar de voeding en het is een voeding waar normale molex connectoren afkomen (waarvoor ook 1tje voor het moederboard!) en er komt een soort van P4 connector (2x3 pins) uit die ook op moederboard zit.

Weet iemand toevallig of dit inderdaad een standaard aansluiting is en of ik dus mijn oude 300W voeding kan aansluiten erop?

Ik zit hier achter firewall dus pics worden lastig atm. die hoop ik vanavond te posten.

System specs

Unknown Barebone systeempje.
Intel chipset moederboard (merk unknown)
celeron 700 met koeler
48speed cdrom aopen
20gb wd hdd
geluid/netwerk/modem allemaal onboard.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Geheugen ff eruit en opnieuw stevig erin drukken :?

Zitten alle kabels (power e.d.) wel goed vast :?

Veel meer kan ik niet bedenken, omdat je niet meer info hebt over het barebone systeempje, zoals mobo-merk :)

webOS all the way!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Kabels zitten allemaal goed vast :) Been there done that :) was het eerste wat ik gecontroleerd heb :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Hierbij update van barebone :

http://www.xs4all.nl/~brain/barebone/index.html

Hierbij de beloofde plaatjes van de barebone. Heeft iemand enig idee of ik in de goede richting zit?. Ik wil het graag zeker weten (zie me sig :) )

die connector (2x3pins) is ook volslagen nieuw voor mij, ik heb me heel internet al afgezocht naar deze stekker maar ik kan niets vinden.

iemand nog mogelijke ideeen/oplossingen?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had zoiets met een AT systeem, bleek een brakke voeding te zijn, probeer dat eens?