[RGB-CMYK] copy-paste

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Misschien is dit wel heel makkelijk op te lossen, en misschien kijk ik wel ergens overheen, maar ik zit met een kleuren probleem in Illustrator vs. Photoshop. Als ik in Illustrator een CMYK .EPS open, wil ik deze in dezelfde kleuren kunnen pasten in Photoshop. Soms werkt het als je in Photoshop een New Image maakt, in RGB en dan CTRL-V-ed. Maar dat werkt dus niet meer.

Dus, hoe kan ik copy-pasten tussen deze twee programma's zonder kleurverschil?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ben er laatst toevallig een tijd mee aan het kloten geweest. Maar je moet je document-modus in Illustrator op RGB kwakken, dan even alles selecteren en dan voor de zekerheid nog ff 'convert colors to RGB' doen.

Dan moet het aardig werken volgens mij

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
Hmz, had ik al geprobeerd, en het is nèt niet exact. De blauwkleur is perfect, maar de rood in deze image wordt een beetje te oranje. Dit komt idd wel het dichtst in de buurt.

Nou jah, that's just the way it is I suppose. Maar bedankt as always :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 01 februari 2002 09:44 schreef willem169 het volgende:
Hmz, had ik al geprobeerd, en het is nèt niet exact. De blauwkleur is perfect, maar de rood in deze image wordt een beetje te oranje. Dit komt idd wel het dichtst in de buurt.

Nou jah, that's just the way it is I suppose. Maar bedankt as always :)
Probeer eens de kleurbeheer opties uit te zetten in pshop voor RGB beelden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Eigenlijk niet te geloven dat dit niet fatsoenlijk werkt, he. Producen komen vanaf dezelfde fabrikant die deze combo pusht dat t een aard heeft, kost zo'n 1500 euro samen en dan verschuiven de kleuren gewoon. Bleh.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Willem
s3mt3x:
Eigenlijk niet te geloven dat dit niet fatsoenlijk werkt, he. Producen komen vanaf dezelfde fabrikant die deze combo pusht dat t een aard heeft, kost zo'n 1500 euro samen en dan verschuiven de kleuren gewoon. Bleh.
Tja, 't gaat dus niet altijd zoals je wilt, en dat is vaak wat ons betreft niet echt begrijpelijk. Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het moeilijk is om twee volledig verschillende kleuren schema's als RGB en CMYK op elkaar te laten afstemmen.

En afgezien daarvan is het CMYK kleurenpallet gewoon beperkt. Dus het kan dus best zijn dat die ene kleur die ik wilde omzetten gewoon niet in dat spectrum voorkomt. Maar goed, dit is en blijft gewoon altijd een lastige kwestie :)

Pagina: 1