Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
De DeskJet 680C, is dat een officele netwerkprinter volgens HP? Zoniet, dan kun je hem niet delen onder Windows 95 of 98....
HP sloopt die feature namelijk uit zijn drivers voor die OSen.
Als je hem echt wilt delen, moet je de printer installeren (dus aansluiten) op die Windows 2000 machine, de drivers gebruiken die standaart bij Windows 2000 zitten, en hem dan delen. Pas dan werkt het...
(Heb hetzelfde gehad met mijn 720C)
HP sloopt die feature namelijk uit zijn drivers voor die OSen.
Als je hem echt wilt delen, moet je de printer installeren (dus aansluiten) op die Windows 2000 machine, de drivers gebruiken die standaart bij Windows 2000 zitten, en hem dan delen. Pas dan werkt het...
(Heb hetzelfde gehad met mijn 720C)
Verwijderd
sorry maar delen van een printer is wat anders als een exhte netwerkprinter, het laatste is als standalone op een printserver als de JetDirect
Alle DeskJets behalve de DJ710, DJ720 en de DJ820 kunnen geshared worden
Als mensen daar dus problemen mee hebben kunnen ze bij HP terecht voor support
Ik weet ook niet waar die verhalen vandaan komen dat HP de mogenlijkheid tot sharen uit de driver haalt(700 series en 820 zijn hostbased en daarom gaat het niet)
Alle DeskJets behalve de DJ710, DJ720 en de DJ820 kunnen geshared worden
Als mensen daar dus problemen mee hebben kunnen ze bij HP terecht voor support
Ik weet ook niet waar die verhalen vandaan komen dat HP de mogenlijkheid tot sharen uit de driver haalt(700 series en 820 zijn hostbased en daarom gaat het niet)
Printer lokaal installen, ook op client lokaal installen.
Dan op de server de printer delen. Dan naar de client, driver openen -> details -> printerpoort toevoegen -> netwerk bladeren naar printer -> die share aanwijzen als printerpoort, klaar.
Dan op de server de printer delen. Dan naar de client, driver openen -> details -> printerpoort toevoegen -> netwerk bladeren naar printer -> die share aanwijzen als printerpoort, klaar.