T-bird AxiA wil niet meer omhoog ?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Dag lui,

Het probleem is dit: Mijn proc (1200AxiA) draait niet meer lekker op 1412Mhz.
Eerst met mijn volcano II draaide ik 1412Mhz (1,91V) 48C stressed, 45C idle ofso, en nadat ik mijn waterkoeling goed en wel had lopen werd dit 1412(1,91V) 36C stressed, 29C idle.

Maar de laatste tijd had ik steeds vaker dat de computer begon te klagen, lang nodig om op te starten, crashen opt moment dat XP goed en wel was opgestart, en meer van die ongein.

Dus ik in uiterste staat van wanhoop de proc maar op 1200(1,80) laten lopen. Dit hielp wel, maar ik vind dit eigenlijk raar gezien de temperaturen.

de proc is wel 1 keertje 72C geworden, dat was toen ik niet doorhad dat het koelwater op was....

Dus mijn vraag, hoe kan het dat mijn proc niet meer lekker op hogere snelheden loopt??

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik kreeg meine AMD 1200 AxiA unlocked niet verder dan 1365Mhz. 13 * 105. Als ie hoger ging werkt hij instabiel.
Maar het zou aan mijn mamaplankje kunnen liggen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
mijn mamaplank -> A7V133
toch een van de betere overclockers

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 09:20 schreef Atgast het volgende:
Dus ik in uiterste staat van wanhoop de proc maar op 1200(1,80) laten lopen. Dit hielp wel, maar ik vind dit eigenlijk raar gezien de temperaturen.
Temp is niet de enige 'vijand' van een overklokker hoor.
de proc is wel 1 keertje 72C geworden, dat was toen ik niet doorhad dat het koelwater op was....
Heb je geen proggie draaien? (Moet haast wel, hoe weet je die temp anders...)
Of gaat je bios dat niet heel erg piepen (of zet ie je PC zelfs uit).
Dus mijn vraag, hoe kan het dat mijn proc niet meer lekker op hogere snelheden loopt??
Omdat je hem bijna verrot gemaakt hebt ?
72C is veel te hoog*, dus hangt van de duur af.
* Ja, ik weet dat ie 90 mag worden, maar díe temp wordt niet gemeten

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Volges mij kan een core bestwel 72 graden hebben, en verder hij heeft deze temp maar 5 minuten maximaal gehad, ik was namelijk even weg om een boterham te gaan eten :D

Toen ik terug kwam stond die kast dus idd flink te piepen en volges mij was ie wel omlaag gethrottled door t bios, zou t verder niet met zekerheid kunnen zeggen omdat ik maar direkt de stroom draf gehaald heb :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
idd ... volgens mij is de DOODGA temp iets van 90C.

heb je het voltage al omhoog gegooid ?
dwz, de Vcore ?

Die hielp bij mij ook.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

T-bird AxiA wil niet meer omhoog ?
[off-topic]
Ach, dat is toch niet het ergste in je leven ?? :? ;)
Zolang je andere dingen maar omhoog krijgt >:) ;)
[/off-topic]

Weet je zeker dat het koelblok wel goed op je processor zit? Heb je de kast niet verplaatst in de tussentijd, zodat het blok iets verschoven zou kunnen zijn, en dus niet meer zo goed koelt?
Heb je hem met multiplier unlocked, en zo ja, staan de (potlood-)streepjes er nog goed (als je die hebt gezet)? Dit kan namelijk ook wel eens voor stabiliteitsproblemen zorgen...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Of het ligt aan andere onderdelen, zoals je geheugen, AGP of PCI bus. Als je FSB gaat opschroeven gaan die mee omhoog en dat houdt ook een keer op.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb alleen mp geclocked, kheb een savage4 in me systeem hangen dus nog meer instabiliteit is niet gewenst...

vcore omhoog, standaard is 1,75 ik heb em op 1,91 dus dat zit wel goed

t ding was standaard unlocked, dus het ligt niet aan mij kleurkwaliteiten

en de temp blijft laag, terwijl ik dit schrijf is de proc 27 graden :) (staat nog niet zo lang aan)

Pagina: 1