Installatie Windows mislukt

Pagina: 1
Acties:

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Ik heb hier op stage een Tyan Tiger Mp met 2 Athlon Mp 1800+. Met 2x IBM 60gxp 60gig. Maar als ik windows wil installeren dan krijg ik een foutmelding. Dat krijg ik na het formateren naar NTFS. Het is iedere keer een andere foutmelding, maar het is iig en blauw scherm. Ik heb Windows 2000 en XP Pro al geprobeerd.

Overige Specs:
Tyan Tiger MP
2x Athlon Mp
2 gb geheugen

Ik heb alle andere kaarten er al uitgehaald maar dit werkt ook niet.

Life's not a Krentenbol

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Al een ander operating system geprobeerd, bios evt geflashed naar nieuwe versie?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Probeer eerst 98 er eens op te zetten en deze dan up te daten naar XP. Wil ook wel eens helpen.

Signature

Verwijderd

Win98 op een Tyan Tiger MP? Ik zou het niet durven (win98 kent geen MP).

Heb je wellicht moederbord-drivers of zo nodig tijdens de installatie van W2K of XP, dus dat je tijdens de install op F6 drukt,en die drivers voedt?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

probeer inderdaad eerst win98 te installeren, (welliswaar geen dual support magoed)

als win98 stabiel draait weet je tenminste zeker dat je hardware niet de oorzaak is :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:20

Neowam

[Booting...]

Welke chipset bevat het moederboard?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
het zou toch leuk zijn als je wat foutmeldingen postte!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. Het was het geheugen, ik had gekeken bij een paar reviews en daarbij stond dat je als je 4 geheugenreepjes gebruikt je dan registered geheugen moet gebruiken. En dat zit er niet in.

Probleem opgelost!

Life's not a Krentenbol

Pagina: 1