Misschien niet direct, maar het geeft wel de aanzet voor een definitieve oplossing van het probleem. Aanmodderen met Teleplan kan misschien morgen opgelost zijn, maar het kan ook NOG 13 weken duren...
Over het leveren van een nieuwe, of geld terug heb ik oa. hier op het forum al het nodige aan vruchteloze pogingen gelezen, daarnaast is de prijs van de monitor in de tussentijd zo'n 200 - 300 euro lager geworden (afhankelijk van de winkel)
In dit specifieke geval denk ik toch dat je vrij sterk staat aangezien er hier vrij gemakkelijk hard te maken is dat het product echt NIET aan de verwachtingen voldoet en dat de jij als consument inmiddels genoeg geduld hebt gehad. Tevens hebben IIyama / Teleplan inmiddels genoeg tijd gehad om een permanente oplossing aan te dragen. Ze zijn daarbij duidelijk in gebreke gebleven.
Het deponeren bij de dealer vertraagd de boel waarschijnlijk nog meer, omdat je dan niet 2 partijen tegen elkaar uitspeelt, maar 3 (dealer, Teleplan en Iiyama)
Dat is niet helemaal waar. Jij hebt een overeenkomst met de dealer, hoe zij dat verder met Teleplan uitvechten is juridisch gezien jouw zorg niet. Zou je het via de dealer spelen dan zijn er maar twee partijen in het geschil. Jij en die levernacier waar jij dat product hebt gekocht.
Er zijn trouwens ook niet veel dealers die een monitor na 1 maand nog terug nemen, want dan kunnen ze 'm ook niet meer naar Iiyama opsturen als DOA en zitten ze dus met een 2ehands in de maag.
Niet als DOA, maar je hebt binnen de garantieperiode recht op een gelijkwaardig exemplaar. Van alles wat je dus terug krijgt (of het nu nieuw in doos, of refurbished is) mag jij EXACT hetzelfde verwachten als van het product dat jij nieuw gekocht hebt.
Daarnaast is de dealer niet makkelijk gebrekkig handelen te verwijten, wanneer Teleplan er zo'n zooitje van maakt.
Jawel hoor, het is namelijk jouw zorg niet hoe hij dat met Teleplan uitvecht. Jij hebt een probleem met jouw monitor die jij bij dealer x gekocht hebt. Het is dan aan dealer x om dat probleem op te lossen. Enige nadeel dat jij hier hebt is dat jij in eerste instantie niet naar dealer x bent gegaan met je klacht. Vandaar dat dealer x nog niet naar een oplossing voor jou heeft kunnen zoeken en daar zul je hem ook weer tijd voor moeten geven zodra je hem de monitor zou overhandigen.
Aangezien me dit soort gedrag toch vrij hoog zit en ik mogelijk juridisch wel sterk sta, maar in de practijk levert me dat waarschijnlijk niet snel een monitor op,
Ik denk dat je je daar misschien een beetje op verkijkt. Hiervoor zou ik echt even een kort belletje naar je rechtsbijstand doen. Die kunnen je daar wat meer over vertellen, maar ik denk dat het niet meer dan normaal is om te stellen dat jij nu wel lang genoeg gewacht hebt en inmiddels in de positie bent om een snelle en permanente oplossing voor jouw probleem te eisen. Maar hoe je dat precies aanpakt kun je beter nog even navragen. Ik denk dat het juridisch zeker wel snel op te lossen is. Ik zie in ieder geval niet in waarom het de afhandeling zou vertragen als je Teleplan nu schriftelijk een termijn zou opleggen.