Toon posts:

Iiyama en Teleplan naar TrosRadar !

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het forum van TrosRadar een topic aangemaakt:

http://www.tros.nl/homepage/radar/radarforum.php3?option=1&forum_id=2178&type=1&categorie=7

gaarne al jullie ervaringen OVER SERVICE van Iiyama en Teleplan hier ook plaatsen. Als er genoeg reacties zijn ga ik de Radarlijn bellen (wat jullie natuurlijk ook zelf kunnen doen op 0800-1343) om te kijken of we actie kunnen ondernemen.

LATEN WE COLLECTIEF TE WERK GAAN, TWEAKERS....UNITED! :)

het wat klinkt dat fout, maar misschien gaat het wel werken

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik ga zeker actie ondernemen!
Dit kan echt niet!

Stel dat je je auto laat APK keuren en maken en je komt na een week achter dat ie nog gaar is met remmen etc.
Dat "kan" ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 10:10 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik ga zeker actie ondernemen!
Dit kan echt niet!

Stel dat je je auto laat APK keuren en maken en je komt na een week achter dat ie nog gaar is met remmen etc.
Dat "kan" ook niet.
maar laten we dat dan gezamelijk doen bij TrosRadar, opdat forum dus :)

• Gman
Als iedereen nou op z'n minst ff een copy/paste doet!

Verwijderd

done
voor mij is't simpel

TELEPLAN: of BETER of BUITEN >:)

Verwijderd

mjah m'n beamer is al twee keer tot tevredenheid toe gerepareerd. Eerste keer waren ze vergeten de flightcase mee terug te sturen, maar goed, dat kan gebeuren.

Tis niet "all bad" bij teleplan

• Gman
Ik ben de consumentenbond ook ff aan het checken, maar ik zie niet echt een duidelijk meldtpunt op hun site.

Heeft van Binsbergen geen problemen trouwens? ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Op vrijdag 01 februari 2002 10:10 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Dat "kan" ook niet.
Even offtopic. Als je je auto laat keuren wil dat niet zeggen dat ze meteen allerlei gebreken gaan oplossen toch? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 12:26 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik ben de consumentenbond ook ff aan het checken, maar ik zie niet echt een duidelijk meldtpunt op hun site.

Heeft van Binsbergen geen problemen trouwens? ;)
nee die heeft geen problemen, maar Kamphuis wel :)

maar ff serieus....waar is iedereen nou in 1 keer? :?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

Johnny E

Dôh !!

Ik sluit me aan Teleplan MOET aangepakt worden!!

Heeft mij slechts 7 afspraken en dus vrije dagen gekost voordat ze een keer kwamen opdagen en toen leverden ze weer een defecte monitor!!!!

Specs!

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Tjah, ze ZEGGEN dat ik me monitor weer terug krijg maandag, maar ik geloof er geen bal van...

Ik ben hem onderhand al meer dan een maand kwijt!!!

HAD IN 5 DAGEN KLAAR GEKUNT!!

mijn verhaal komt nog, ik maar er nog een draadje over, zodat het weer duidelijk is....

Some things can not happen until they happen...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:45

Damian

Insane Obtrusion

Jupz ikke doe mee, ik durf mijn monitor met een klein gebrek, dus echt niet naar die lui op te sturen. Ik ben gewoon bang dat ik hem helemaal brak terug krijg..

wat wil je dat we doen??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Gman
Op vrijdag 01 februari 2002 16:57 schreef Damian het volgende:
Jupz ikke doe mee, ik durf mijn monitor met een klein gebrek, dus echt niet naar die lui op te sturen. Ik ben gewoon bang dat ik hem helemaal brak terug krijg..

wat wil je dat we doen??
Reageren op het forum van Radar!

Ik ken radar al van meerdere zaken!, die doen dit soort dingen echt wel.
Ze laten het zien op tv enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 22:30 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Reageren op het forum van Radar!

Ik ken radar al van meerdere zaken!, die doen dit soort dingen echt wel.
Ze laten het zien op tv enzo.
eindelijk support.... :)

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Zeg Kerstens, misschien kun ook het programma KASSA van de VARA inschakelen. Tis maar een idee...

http://www.omroep.nl/vara/kassa

Verwijderd

Over aktie nemen gesproken, kijk ook even naar deze twee, onder mijn naam: Eizo

[topic=302501/3/25]

[topic=400148/1/25]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
Ook even mijn verhaal gedaan op de Radar site. De service van iiyama/teleplan was 3 jaar geleden *** met peren en is dat nu blijkbaar nog steeds.

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 14:34
ik heb zelf op mijn werk de ervaring dat je gewoon iiyama direct moet bellen en niet teleplan te bellen maar het bij iiyama zelf te proberen

p2trick

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 01:05 schreef Swinnus het volgende:
Zeg Kerstens, misschien kun ook het programma KASSA van de VARA inschakelen. Tis maar een idee...

http://www.omroep.nl/vara/kassa
natuurlijk wil ik dat doen maar zoals ik al eerder zij moeten er dan genoeg serieuze reacties zijn, laten we zeggen een stuk of 20....

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom gaat er nooit iets goed bij Teleplan? Is er al 1 iemand tevreden geweest? Ik moet mn monitor nu al voor de 3e keer omruilen. Ik ben ZO bang dat het nu weer niet goed zal gaan. Het betreft trouwens de LG 915+. Is er nu al een actie genomen bij Radar/consumentenbond oid?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ok. Hier nog een.

Ik heb een Vision Master Pro 451 19".
Enige tijd geleden begon deze het bekende "temperatuurprobleem" te vertonen
(af en toe vanuit linkeronderhoek te flikkeren).

Ik bellen naar de zaak waar ik hem gekocht had.
Die verwees me door naar iiyama. iiyama verwees me vervolgens door naar Teleplan Nijmegen. Daar moest ik allerlei gegevens (waaronder serienummer en de bon) heen faxen. Ik zou teruggebeld worden. Week later stond er een bericht op antwoordapp.

Ik hun terugbellen. Helaas, die persoon was in gesprek.
Ik zou direct teruggebeld worden.

Later op de dag nog maar eens zelf gebeld. Omdat het erg stil bleef. Eindelijk kreeg ik die persoon aan de lijn.
Ze konden morgen (zo.. snelle service) al langskomen.
Maareh.. tussen 09.00 en 17.00.. Hoe bedoel je ruim begrip.
Omdat dit wel erg snel is komen ze op mijn verzoek een week later.

De monitor zal niet omgeruild worden, maar gerepareerd worden. Helaas krijg ik een 17" ipv 19" ter leen.
Nu heb ik een dag vrij moeten vragen van werk omdat Teleplan niet kan aangeven wanneer ze aan de deur staan.

Nog een nadeel is dat ik nu dus NOG een dag vrij moet vragen als ze mijn monitor gerepareerd hebben en ze hem terugbrengen.

-dit bericht zal vervolgd worden-

Verwijderd

Even een update:

Morgen komt dus iemand om mijn monitor op te halen.
De afspraak was "ergens tussen 9 en 5". Omdat ik dit wel erg ruim vind heb ik maar even teruggebeld met de vraag of ze niet iets specifieker kunnen zijn. Kunnen ze niet. Ik mag morgen vanaf 9 uur het vervoersbedrijf bellen om te vragen wanneer ze denken langs te zullen komen. Weer een ander nummer dus.

- to be continued -

• TD-er
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik weet dat dit een ancient topic is, maar helaas is het nog steeds actueel :( :(
Ik heb mijn reactie op het Tros-radar forum gepost en laten meer mensen die dergelijke ervaringen hebben dat aub ook doen.
Na die leugens die ik vandaag te horen heb gekregen heb ik het echt gehad met die lui.

Iiyama reageert ook al niet, terwijl ze beloven terug te bellen. Wat dat betreft passen ze wel bij elkaar, Teleplan en Iiyama.

Tros-radar-forum

Kort samengevat:
Tijdens deze 2e reparatie zit Teleplan al ruim 7 weken te wachten op een videoboard voor mijn 22" MA202DT. Oftewel als iemand met een zelfde defecte monitor zit, bereid je maar vast voor op een "onbekende levertijd", aldus Teleplan.
Totaal is de -bijna 10 maand oude- monitor al 30% van die tijd bij Teleplan het magazijn aan het bevolken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Daar kan teleplan ook niets aan doen , iiyama is LANGZAAM met onderdelen opsturen.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Ik zal mijn verhaal nog ff hier posten:

Ik heb nu bijna 2 jaar geleden een IIyama vision master pro 452 gekocht, die vanaf de levering al niet in orde was. Er zat een groene waas en donkere vlekken op het scherm.

Dus ik Teleplan gebeld, ding aan hun meegegeven, en teruggekregen. Nog steeds het zelfde probleem, dus nog maar eens aan hun meegegeven. Toen ik 'em weer terugkreeg begon ik toch echt te denken dat de technische afdeling daar helemaal stekeblind is, want er was _niets_ verandert.

Na 5x die monitor aan Teleplan meegegeven te hebben was ik het zat (de 5e keer kreeg ik 'em terug zonder schroeven in de behuizing dus dat ding flikkerde uit elkaar toen ik 'em uit de doos haalde). Ik heb IIyama gebeld en uitgelegt dat ik nu zo ondertussen de monitor wel eens wilde gebruiken, en dat Teleplan daar niet aan mee ging helpen.

Onder druk van IIyama heeft Teleplan mij toen een nieuwe monitor belooft, die hoefde alleen maar even bij hun binnen te komen en dan zouden ze 'em komen afleveren. Niet dus, na een half dozijn loze beloften moest iemand van IIyama heel boos worden voordat ze met een nieuwe monitor kwamen.

Deze monitor was een Vision Master 452 terwijl ik orgineel een 'Pro' had gekocht. Maarja, als het maar werkt he.

Dus niet, dezelfde donkere vlekken op het beeld en een enorme vervorming rond donkere vlekken. Op dit moment is deze monitor voor de 4e keer bij Teleplan nadat de laatste keer ze 'em hadden afgeleverd met 2 afgebroken pinnen in de connector.

Die IIyama monitor is ondertussen al afgeschreven zonder dat ik 'em ooit heb gebruikt en gelukkig heb ik een mooie Sony FD Trinitron gekocht die het wel doet.

Denk 2x na voordat je een IIyama koopt, het is prachtig spul als het werkt, maar als het stuk is dan kan je het wel schudden.

Every morning is the dawn of a new error.

• TD-er
Frag_lag schreef op 07 January 2003 @ 02:58:
Daar kan teleplan ook niets aan doen , iiyama is LANGZAAM met onderdelen opsturen.
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Teleplan heeft als eigen verantwoordelijkheid het zo snel mogelijk afhandelen van de reparaties.
Als dit belemmert wordt door een gebrek aan voorraad dan moeten ze daar zelf zorg voor dragen.
Iiyama heeft niet de verantwoordelijkheid om die voorraad op peil te houden, maar wel om een levertijd te geven en die ook na te komen. (anders kun je als inkoop plannen wat je wilt)
Dit heb ik gisteren dus ook uitgelegd aan de telefoon daar bij Teleplan.

Nog even een kleine correctie:
Iiyama heeft vanochtend terug gebeld en vanmiddag heeft Teleplan gebeld met het bericht dat ze belangrijke informatie hebben omtrend mijn monitor.
Mijn vriendin die de telefoon op nam heeft wel 3x moeten verzekeren dat ze zou doorgeven dat die-en-die van Teleplan gebeld heeft.
Teleplan zou om 14 uur terugbellen, dus ik denk dat ik om 16 uur maar zelf weer eens moet bellen want ik ben benieuwd wat die belangrijke informatie is. (mischien dat Iiyama de reparatie op zich gaat nemen en Teleplan blij is dat ze van me af zijn ;) We zullen zien...)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
Ik heb net toch maar even Teleplan gebeld.
Die "belangrijke informatie" was dat ze vanuit Iiyama in eerste instantie te horen hadden gekregen dat ze met het videoboard moesten wachten op een nieuwe versie.
Nu heeft Teleplan besloten (ik weet niet of dat in opdracht van Iiyama was) om het huidige videoboard alsnog te repareren en dat 'ie binnen een week klaar is.

Oftewel dit is een lapmiddel en geen oplossing van het probleem.
Nu zit ik dus met het probleem dat ik niet weet of ik nu Iiyama om uitleg moet gaan vragen of dat ik dit moet accepteren en maar moet aankijken hoe lang dit blijft werken.
Iemand een idee hierover?

* TD-er is echt moedeloos :( ;(

Verwijderd

Wat een hoop reacties daar op het TrosRader forum, onvoorstelbaar!
Rader is er weer maandag 27 januari vanaf 19.25 uur op Nederland 2. :) En nu maar hopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:12 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat mij opvalt met IIyama's is dat het voornamelijk de duurdere modellen zijn die er de geest aan geven. Heb het al eerder vermeld, maar wij draaien hier een zaal met 30 workstations die vanaf het begin zijn uitgerust met een IIyama VM pro 22". Van de 30 zijn er binnen een jaar 15 dood terug naar IIyama / Teleplan gegaan. Van de resterende 15 zijn er misschien 7 a 8 ECHT in orde, de rest is wazig (niet scherp te krijgen, slechte convergentie in de hoeken e.d.) maar de weg richting garantie is erger dan het lekker laten staan en noooooooooit meer over denken om nog IIyama's daar te plaatsen.
Van de 6 19" ers die we hadden gingen er trouwens ook 2 dood terug. De andere 4 draaien wel probleemloos.
Teleplan kan ik kort over zijn: prutsers 1e klas. Heb telefonisch mijn RMA voor 15 monitoren toegelicht, hadden alles klaar gezet met zelfs een steekwagentje erbij, komen ze om 16:30 voor rijden met een personenwagen VOL monitoren. Is er uiteindelijk 1 monitor op schoot bij de bijrijder meegenomen. De rest kwamen ze de volgende dag halen. Een dag duurt bij Teleplan 3 weken + 2 telefoontjes. Na wat heen en weer bellen is de uiteindelijke afhandeling wel goed gekomen (alles kwam tegelijk terug, en gerepareerd), maar over de reparatietijden zijn we hier allerminst te spreken. 6 weken 15 systemen zonder monitor zetten is gewoon not-done.

Hier komt in ieder geval geen IIyama meer binnen.

de betaler vervuilt

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:11:
Wat een hoop reacties daar op het TrosRader forum, onvoorstelbaar!
Rader is er weer maandag 27 januari vanaf 19.25 uur op Nederland 2. :) En nu maar hopen.
25 berichten in 2 jaar tijd is niet echt veel. Eigenlijk is het niks. Beter opletten op de datum volgende keer :+

MechWarrior || Monsters Game

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Even van het TROS forum:
Iemand nog een idee welke monitoren niet door Teleplan gerepareerd worden? Bij Teleplan zelf wisten ze me dat niet zo te zeggen. Mijn gedachten gaan uit naar een NEC.
NEC is al lang niet meer wat het geweest is, ik zou eerder denken aan SONY / EIZO / Hitachi of een mooie TFT voor dat geld. Van CTX ben ik in ieder geval zeker dat het niets met Teleplan te maken heeft en de trinitron monitoren zijn allemaal erg goed.

de betaler vervuilt

• TD-er
Eizo is ook in reparatie bij Teleplan.
Hitachi weet ik niet.
TFT is voor mij geen optie, daar ik veel met foto's/video bezig ben en ik echtheid van kleur heel belangrijk vind.

Ik ben vandaag zo (*&^*(&%$ kwaad geworden.
Nu ik overgegaan ben, in hun ogen, in een zeurende klant hebben ze besloten om toch maar het oude board te repareren.
Reken maar dat ik (vanaf) morgen de bedrijfsleider te spreken krijg, al gaat me dit de rest van het jaar kosten, hier gaan stappen ondernomen worden.
Noch Iiyama, noch Teleplan wil zwart-op-wit zetten wat te doen als de monitor weer defect gaat.
Totaal is dat ding al 1 kwartaal (13 weken) bij Teleplan.
Voor mij is het nooooooit meer een Iiyama.
Gelukkig heb ik wat interne namen losgepeuterd gekregen, die bij Teleplan werken.
Arme Silvie (krijg je als een van de eersten aan de lijn bij Teleplan), die is de enige die ooit ook maar een aantekening heeft gemaakt in mijn dossier, maar dat is nu dus wel degene die mij steeds aan de lijn krijgt. (afschuiftechnieken worden tot in perfectie beheerst daar bij Teleplan medewerkers)

Verwijderd

GambitRS schreef op 07 januari 2003 @ 17:31:
[...]

25 berichten in 2 jaar tijd is niet echt veel. Eigenlijk is het niks. Beter opletten op de datum volgende keer :+
Niet overdrijven he, 1 jaar tijd. ;)

Verwijderd

Die gasten van Iiyama 1 keer nodig gehad i.v.m. reparatie onder garantie.
Alles werkelijk PERFECT afgehandeld.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

O.K. Ik ga ff meedenken hardop..

- bel morgen op (Teleplan) en geef ze tot 16:00 uur de tijd om tot een FATSOENLIJKE oplossing te komen. 16:00 stel je als termijn waarop contact met jou moet worden opgenomen over de verdere afhandeling van de zaak. Doen ze dat niet dan is je geduld op en gaat vervolgens AL het contact alleen nog maar SCHRIFTELIJK (eventueel via juridisch adviseur / rechtsbijstand / advocaat).
Stel een brief op waarin je te Teleplan in gebreke stelt en waarin je schadeloosstelling eist. Hoe ver je kan gaan met eisen zou ik niet weten, maar je staat erg sterk IMHO. Geef Teleplan een termijn van 1 week (gezien ze er al 13 gehad hebben) waarin een nieuwe monitor op jouw bureau moet staan / geld op je rekening zijn bijgeschreven. Eventueel kun je nog vragen om schadeloosstelling voor de tijd dat je het zonder monitor hebt moeten doen. Doen ze dit niet dan zul je juridische stappen ondernemen en via de rechter je gelijk halen.

Ben je lid van de consumentenbond? Die kunnen je prima helpen met het opstellen van een brief / bekijken van de situatie.

Enige waar ik nog aan twijfel is de rol van de leverancier. Het is jouw goed recht om HEM met die kapotte monitor op te zadelen en te verwachten dat het binnen redelijke termijn is opgelost. DAAR ben je immers een overeenkomst mee aangegaan.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:21:
Die gasten van Iiyama 1 keer nodig gehad i.v.m. reparatie onder garantie.
Alles werkelijk PERFECT afgehandeld.
Was dat IIyama Belgie of gaat dat ook via Teleplan?

de betaler vervuilt

• TD-er
Ik ben zelf niet lid van de consumentenbond. Ik denk echter dat de vader van mijn vriendin me daarbij wel kan/wil helpen. Tevens heb ik een rechtsbijstandsverzekering, waar ik eventueel gebruik van zou kunnen maken.
Het vervelende is echter dat overgaan op alleen schriftelijke communicatie de boel niet versneld.
Over het leveren van een nieuwe, of geld terug heb ik oa. hier op het forum al het nodige aan vruchteloze pogingen gelezen, daarnaast is de prijs van de monitor in de tussentijd zo'n 200 - 300 euro lager geworden (afhankelijk van de winkel)

Het deponeren bij de dealer vertraagd de boel waarschijnlijk nog meer, omdat je dan niet 2 partijen tegen elkaar uitspeelt, maar 3 (dealer, Teleplan en Iiyama) Er zijn trouwens ook niet veel dealers die een monitor na 1 maand nog terug nemen, want dan kunnen ze 'm ook niet meer naar Iiyama opsturen als DOA en zitten ze dus met een 2ehands in de maag.

Daarnaast is de dealer niet makkelijk gebrekkig handelen te verwijten, wanneer Teleplan er zo'n zooitje van maakt.

Ik ga morgen hoe dan ook de hoogste figuur bij Teleplan te pakken proberen te krijgen en hem/haar om opheldering vragen.

Aangezien me dit soort gedrag toch vrij hoog zit en ik mogelijk juridisch wel sterk sta, maar in de practijk levert me dat waarschijnlijk niet snel een monitor op, heb ik een uitgebreide mail richting Kassa en Radar gestuurd (wel erbij vermeld dat hetzelfde mailtje naar beide is gegaan, om dubbel werk te voorkomen)
Ik raad dus iedereen aan om op het Tros-radar-forum te bezoeken en daar alsnog zijn/haar verhaal neer te zetten.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

TD-er schreef op 07 January 2003 @ 21:40:

Het vervelende is echter dat overgaan op alleen schriftelijke communicatie de boel niet versneld.
Misschien niet direct, maar het geeft wel de aanzet voor een definitieve oplossing van het probleem. Aanmodderen met Teleplan kan misschien morgen opgelost zijn, maar het kan ook NOG 13 weken duren...
Over het leveren van een nieuwe, of geld terug heb ik oa. hier op het forum al het nodige aan vruchteloze pogingen gelezen, daarnaast is de prijs van de monitor in de tussentijd zo'n 200 - 300 euro lager geworden (afhankelijk van de winkel)
In dit specifieke geval denk ik toch dat je vrij sterk staat aangezien er hier vrij gemakkelijk hard te maken is dat het product echt NIET aan de verwachtingen voldoet en dat de jij als consument inmiddels genoeg geduld hebt gehad. Tevens hebben IIyama / Teleplan inmiddels genoeg tijd gehad om een permanente oplossing aan te dragen. Ze zijn daarbij duidelijk in gebreke gebleven.
Het deponeren bij de dealer vertraagd de boel waarschijnlijk nog meer, omdat je dan niet 2 partijen tegen elkaar uitspeelt, maar 3 (dealer, Teleplan en Iiyama)
Dat is niet helemaal waar. Jij hebt een overeenkomst met de dealer, hoe zij dat verder met Teleplan uitvechten is juridisch gezien jouw zorg niet. Zou je het via de dealer spelen dan zijn er maar twee partijen in het geschil. Jij en die levernacier waar jij dat product hebt gekocht.
Er zijn trouwens ook niet veel dealers die een monitor na 1 maand nog terug nemen, want dan kunnen ze 'm ook niet meer naar Iiyama opsturen als DOA en zitten ze dus met een 2ehands in de maag.
Niet als DOA, maar je hebt binnen de garantieperiode recht op een gelijkwaardig exemplaar. Van alles wat je dus terug krijgt (of het nu nieuw in doos, of refurbished is) mag jij EXACT hetzelfde verwachten als van het product dat jij nieuw gekocht hebt.
Daarnaast is de dealer niet makkelijk gebrekkig handelen te verwijten, wanneer Teleplan er zo'n zooitje van maakt.
Jawel hoor, het is namelijk jouw zorg niet hoe hij dat met Teleplan uitvecht. Jij hebt een probleem met jouw monitor die jij bij dealer x gekocht hebt. Het is dan aan dealer x om dat probleem op te lossen. Enige nadeel dat jij hier hebt is dat jij in eerste instantie niet naar dealer x bent gegaan met je klacht. Vandaar dat dealer x nog niet naar een oplossing voor jou heeft kunnen zoeken en daar zul je hem ook weer tijd voor moeten geven zodra je hem de monitor zou overhandigen.
Aangezien me dit soort gedrag toch vrij hoog zit en ik mogelijk juridisch wel sterk sta, maar in de practijk levert me dat waarschijnlijk niet snel een monitor op,
Ik denk dat je je daar misschien een beetje op verkijkt. Hiervoor zou ik echt even een kort belletje naar je rechtsbijstand doen. Die kunnen je daar wat meer over vertellen, maar ik denk dat het niet meer dan normaal is om te stellen dat jij nu wel lang genoeg gewacht hebt en inmiddels in de positie bent om een snelle en permanente oplossing voor jouw probleem te eisen. Maar hoe je dat precies aanpakt kun je beter nog even navragen. Ik denk dat het juridisch zeker wel snel op te lossen is. Ik zie in ieder geval niet in waarom het de afhandeling zou vertragen als je Teleplan nu schriftelijk een termijn zou opleggen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Moet zeggen dat EIZO in deze ook een SLECHTE service heeft, Monitor 21" heeft daar ongeveer 3 maanden staan "warmdraaien" om te zien of ie nou goed was. Ondertussen wel een vervanger gehad maar het kost je 3 dagen totaal....... Plus een heleboel ergernis.
Ze komen de monitor ophalen , ze komen een vervanger brengen en ze vervangen de vervanger met het origeel................

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een goede ervaring gehad met CTX. Ondanks ontbreken van een aankoopbon mocht ik de monitor opsturen (dat was wel voor eigen rekening) en hij is keurig gemaakt binnen redelijke tijd.

CTX is nog warm in mijn consumentenhart. Ik hou mijn hart vast voor mijn Iiyama ;(

• TD-er
Ik heb de afgelopen dagen telkens geprobeert om Teleplan te pakken te krijgen.
Dat lukt dus niet.
Je belt op, krijg je het menu ervoor (druk je 1 voor de repair-status)
in het 2e deel krijg je die irritante stem ervoor die je welkom heet bij de Iiyama helpdesk en druk je dus 1 voor de NLse operator.
Krijg ik sinds vandaag tijdens het wachten een engels-sprekende stem die me verteld dat ze 't druk hebben.
Gemiddeld werd je na elke 3 minuten wachten weer in het hoofdmenu gegooid, maar vandaag werd die tijd steeds korter.
Op een gegeven moment hoor je de lijn overgaan en kom je weer in het hoofdmenu. Daarna kwam je steeds weer in het hoofdmenu terecht, zonder ook maar die wachtmuziek te horen.

Dit is echt niet leuk meer.
al 3 dagen dat ik ze niet kan bereiken :(
Als ze al niet de telefoon kunnen beantwoorden, hoe zit het dan met de reparaties?

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
TD-er schreef op 10 januari 2003 @ 12:19:
Ik heb de afgelopen dagen telkens geprobeert om Teleplan te pakken te krijgen.
Dat lukt dus niet.
Je belt op, krijg je het menu ervoor (druk je 1 voor de repair-status)
in het 2e deel krijg je die irritante stem ervoor die je welkom heet bij de Iiyama helpdesk en druk je dus 1 voor de NLse operator.
Krijg ik sinds vandaag tijdens het wachten een engels-sprekende stem die me verteld dat ze 't druk hebben.
Gemiddeld werd je na elke 3 minuten wachten weer in het hoofdmenu gegooid, maar vandaag werd die tijd steeds korter.
Op een gegeven moment hoor je de lijn overgaan en kom je weer in het hoofdmenu. Daarna kwam je steeds weer in het hoofdmenu terecht, zonder ook maar die wachtmuziek te horen.

Dit is echt niet leuk meer.
al 3 dagen dat ik ze niet kan bereiken :(
Als ze al niet de telefoon kunnen beantwoorden, hoe zit het dan met de reparaties?
misschien word het eens tijd om met een aantal gedupeerden langs te gaan. en dan niet om de boel kort een klein te slaan, maar om eens met die gasten te gaan praten. en probeer dan gelijk mooie uitspraken van die gasten te tapen }) misschien helpt het nog in de strijd tegen teleplan.

• TD-er
Ik heb het zojuist weer via Iiyama gespeeld en heb al een mailtje terug van de "Manager for the Nordic Countries, the Middle East and Southern Africa" met het bericht dat hij er mee bezig is en mij op de hoogte zal houden.
In hoeverre je op titels af moet gaan weet ik niet, maar toen ik 'm aan de telefoon had, gaf hij wel aan dat hij de uiteindelijke verantwoordelijke is voor dit soort zaken. We zullen zien.

Verwijderd

Ik heb eigenlijk hele goede ervaringen met Teleplan en Ilyama. Mijn monitor was kapot, keurig leenmonitor gekregen. En binnen de afgesproken termijn was de monitor weer gefixed. En hij werkt nu nog steeds naar behoren!

• TD-er
Ik had beloofd eventuele voortgang hier te posten....

Ik heb uiteraard geen bericht meer gekregen van die meneer van Iiyama, maar vandaag wel van Teleplan.
In eerste instantie was ze (telefoniste van Teleplan) heel blij te melden dat ze (Teleplan) de reparatie zo snel hadden afgerond en dat een dezer dagen ik een telefoontje kon verwachten van de vervoerder.

Toen heb ik haar even haarfijn uitgelegd dat ik niet echt blij was met de manier waarop ik gedurende deze reparatie was behandeld. Noch door Teleplan, noch door Iiyama.
Ik heb haar ook nog even heel duidelijk uitgelegd dat ik van hun of van Iiyama een garantie wil zwart-op-wit wat ze zullen doen, wanneer de monitor weer defect gaat.
Een nieuw defect is niet onwaarschijnlijk aangezien de monitor het nog niet langer dan 3 maand achter elkaar heeft volgehouden en ze de door Iiyama voorgestelde vervanging niet hebben uitgevoerd, maar gewoon weer dat board gerepareerd hebben.
Ze bleef in eerste instantie volhouden dat het toch vooral niet de schuld was van Teleplan, omdat ze zo lang op een onderdeel hebben moeten wachten.
Dat is volgens mij een logistiek probleem aldaar en daar heb ik als klant niets mee te maken.
En een hele batterij aan argumenten van haar kant werden door mij verworpen.

Uiteindelijk heb ik dus geëist dat ik van hun of van Iiyama een voorstel zou krijgen wat voor actie ze gaan ondernemen bij een volgend defect voordat ik door de vervoerder opgebeld wordt over het al-dan-niet in ontvangst nemen van de monitor.
Indien ik dat niet krijg van hun, gaat deze jongen eens contact opnemen met de advocaat. (komt die rechtsbijstandverzekering toch nog van pas)
Ik denk dat dat voor Teleplan een stuk duurder kan uitpakken dan mij die garantie te geven.

Ik ben Iiyama en Teleplan nu meer dan zat. (kort samengevat: monitor is totaal ruim meer dan 14 week bij Teleplan geweest en ze zijn geen enkele afspraak nagekomen, ook Iiyama niet)

Ik heb helaas van Radar noch Kassa iets vernomen.

Mischien reageren ze pas als er voldoende klachten over hetzelfde bedrijf binnen krijgen.
Oftewel indien je een klacht hebt over Teleplan of Iiyama, graag nu reageren bij Radar en/of Kassa.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou in ieder geval beginnen met schriftelijk om schadeloosstelling te vragen voor die 14 weken waarin je je monitor niet hebt kunnen gebruiken. IMHO is dat een schandalige termijn voor een reparatie en heb je daar zeker een punt te pakken.

de betaler vervuilt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik heb ook maar wat gepost op dat forum.

In dit geval iets positiefs. Totaal geen negatieve ervaring (1x)

Kan dus blijkbaar ook anders..

• TD-er
uiteraard zullen er ook genoeg mensen zijn die positieve ervaringen hebben met Teleplan, anders hadden ze echt geen bestaansrecht.
Ik vind het prima dat ook tevreden klanten hun ervaringen posten op dat forum, want hoe meer posts, des te meer komt dat topic onder de aandacht en zullen ze er bij Radar eerder aandacht aan besteden.

Verwijderd

Ik heb best een redelijke ervaring met teleplan. Ding ingevuld op internet, ik wordt twee dagen later terug gebeld.
Gelukkig had ik rond die tijd de luxe om een dag thuis te zitten om hem op te laten halen, ze kwamen met halen en brengen vroeg (9:15 ongeveer), dus verder zat ik niet de hele dag op mn reed te wachten.

De leenmonitor was een zelfde, vision master pro 410. die was wel heel verrot, het beeld was scheef, ge-sheart, verbogen, te fel qua kleuren, ed. en dat was eigelijk niet mooi te corrigeren met de scherminstellingen. Maar wel beter dan de 15" met een geel beeldscherm die ik nog heb staan, dus op het moment was ik er tevreden mee.

Een week later wilde ze mn eigen terugbrengen, en die was er binnen een paar dagen. de koerier man controleerde bij ophalen en afleveren netjes het serie nr waar ik bij was, dus daar konden geen stomme vergissingen in sluipen.

Alleen heb ik het idee dat het defect niet 100% verholpen is, eerst viel hij steeds vaker uit, totdat hij helemaal niet meer aanging, en nu zie ik hem eens in de 8 uur nog een seconde uitgaan, en dat is niet goed, maar ik vermoed dat als ik hem weer terugstuur ze het probleem opeens niet kunnen vinden, dat schijnt altijd erg moeilijk te zijn bij problemen die maar af en toe even voorkomen. Als het gewoon ergens vuil in de monitor is zou ik eigelijk graag willen weten wat het is, zodat ik het zelf ook kan fixen, want niks is zo makkelijk om het gewoon in eigen hand te houden.

• TD-er
Eindelijk lijkt er schot in de zaak te komen.
Mijn 22" schijnt dus klaar te staan voor vervoer.
Iedereen bij Iiyama schijnt ondertussen van mijn reparatieverhaal op de hoogte te zijn, want zelfs de receptioniste wist bij mijn naam al wie ik moest hebben hiervoor.
Ik heb de toezegging gekregen van Iiyama dat bij een volgend defect het maar niet meer via Teleplan moest gaan en dat zij er persoonlijk voor zal zorgen dat mijn monitor begin deze week nog naar mij toe komt.
Ze vonden het vreemd dat dit verhaal na al hun boze telefoontjes richting Teleplan nog steeds niet opgelost was. (totaal nu dus 5 + 11 week bij Teleplan gestaan en Iiyama is al 4 week op de hoogte van dit verhaal)

Om de laatste week nog ff samen te vatten: 3x de belofte gehad van Teleplan om terug gebeld te worden en dat hebben ze dus geen enkele keer gedaan en nog steeds geen garantie(-voorstel) van hun wat te doen indien de monitor nog een keer defect zou gaan.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Kerstens, haal ff de taalfouten uit je post op Radar, dat komt beter over ;)

Dit is een organisatie die de garantiewerkzaamheden van Iiyama afhandel t.

en

...ook als dit al 3 keer eerder is gebeur d.

(Of kan je niet editen op dat forum?)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Na problemen met beeld dat alle kanten opging heb ik mijn monitor terug gekregen van Teleplan maar het beeld is nu zeer onscherp in het midden van het scherm.

Ga hem proberen bij IIyama in te leveren Teleplan heeft zich niet aan de afspraken gehouden (waardeloze ruilmonitor moest ik ook 4 weken op wachten) reparatieduur 10 weken.

What if this weren't a hypothetical question?

• TD-er
TrekY11: Ik zou als ik jou was morgen gelijk Iiyama bellen.
Die hebben het nummer van Teleplan nu nog in hun vingers zitten van mijn actie.
Iiyama Benelux:
020-446 04 04

Ik heb vanavond een telefoontje gehad van de vervoerder, dat ik woensdag de monitor kan verwachten. Ik ben benieuwd. Monitor zal waarschijnlijk picobello in orde zijn, daar op het laatst Iiyama (en ik) vrij vaak boos aan de lijn hing(en) bij Teleplan.
Tevens heb ik toegezegd gekregen dat ik een eventuele volgende keer maar bij hun (Iiyama) moet aankloppen, want ze wilden me niet nog een keer door de Teleplan molen heen laten gaan.

Succes TrekY11.

• TD-er
Mischien aardig om het vervolg ook maar even te posten.
Mijn monitor was ook picobello in orde, al wilde de bezorger de monitor niet uit de doos halen, zodat mijn vriendin kon controleren of de monitor ook onbeschadigd was. (ik was op dat moment nog niet thuis) Minpuntje voor Teleplan dus.

Maar nu... vandaag is 'ie weer kapot gegaan en weer hetzelfde probleem.
Ik dus Iiyama bellen en uitgelegd dat 'ie pas zo'n 6 week weer terug is van de reparatie.
Toen ik mijn naam noemde ging er al wel weer een belletje rinkelen, maar ze kon het dossier niet meer vinden.
Even later heeft ze ook werkelijk terug gebeld (de eerste keer dat ze dat beloven en ook werkelijk doen)
Het probleem is dat ze geen flight-case hebben (oftewel een doos, maar goed ze zitten bij Schiphol in de buurt)
Ze zullen me bellen om een afspraak te maken wanneer ze een doos hebben.
Toen ik vroeg wat waarschijnlijker is, morgen of over 2 weken, vroeg ze of ik er weinig vertrouwen in had........ Ik heb me dus ingehouden en heel netjes bevestigend geantwoord.

Wat nu dus blijkt is dat ze daar alleen TFT's repareren en dus geen parts hebben liggen.
Er werd ook iets gemeld van vrijdag-monitor-langsbreng-dag.
Ze verzekerde me dat er dit keer heel grondig naar het defect gekeken zal worden (ik dus nog minder vrolijk, want waarom hebben ze dat in die 15+ week dat 'ie bij Teleplan heeft gestaan, niet gedaan?) en begrijpen ze niet dat ik dit exemplaar echt niet meer terug hoef, al ziet deze er van buiten nog beter uit dan nieuw in de winkel.
Maar goed, als ze donderdag nog geen doos geregeld hebben, gaat deze jongen vrijdag maar eens een ritje Groningen - Oude Meer - Groningen maken en voor de monitor zal dat dan de helft zijn.

I'll keep ya posted...

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik dus al zo vaak heb gezegt......koop GEEEEN Iiyama, vin het het heel spijtig dat het bij jou wederom loopt zoals bij iedereen. Je wordt continue met een kluitje het riet in gestuurd. Moet trouwens zeggen dat ik mijn moni dus inmiddels een half jaar heb en de groene vlek is wel verdwenen........bij Iiyama hebben ze dus ff nodig om op te starten :)

• TD-er
IK zou enig vervolg hier nog posten....
Gisteren is de monitor opgehaald.
Die Flightcase is qua omschrijving mischien toch niet verkeerd.
Het is een stevige kist, waar de monitor precies in past. Aan de binnenkant zit schuim, zodat 'ie ook nog klem komt te zitten.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en ik hoop dat het bij Iiyama duidelijk is dat ik dit exemplaar echt niet terug hoef te hebben.

Verwijderd

Keep my fingers crossed :X .. wat een klucht is dit ondertussen geworden. :'(

Verwijderd

mijn pro 411 was zwaar beschadigd terug gekomen.
allemaal krassen op het beeldscherm.
die monteur van teleplan beld op en zegd wat verwacht u dat we daar aan doen.
ik werd gek.
ik heb direct iiyama gebeld,en 1 week later een ander gehad.
een pro 413.

• TD-er
Gisteren werd ik door Iiyama gebeld dat mijn monitor gerepareerd was. Ze hadden de voeding gerepareerd.
Ik heb ongeveer 15 minuten moeten praten als Brugman om die man ervan te overtuigen dat ik niet veel vertrouwen meer had in dat exemplaar.
Uiteindelijk heeft hij toegestemd om me een nieuwe te geven, maar ze zouden wel de achterkant van mijn oude overzetten. Dit ivm het serienummer enzo.
Die monitor zou wel besteld moeten worden en daar zou minstens een dag overheen gaan, nog wat tijd met goed grondig testen en afregelen. Al met al zou 'ie waarschijnlijk maandag of dinsdag dan naar mij toe komen. en ik zou gebeld worden om een afspraak te maken, zodat ik thuis kon zijn.
Staat er vandaag om 13:15 iemand voor de deur met een monitor.

Welliswaar in een oude doos, maar dat is helemaal niet erg.
Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad een nieuw binnenwerk. We zullen zien hoe deze zich houdt.
Ik ben nog wel benieuwd naar de reactie van Iiyama, waarom ze zonder telefoontje vooraf de monitor deze kant op hebben laten komen.

Pagina: 1