Toon posts:

Goed bedrijf voor pc prive project...

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bij mij op mijn werk is er weer een nieuw pc-prive project gestart, het laatste was 3 jaar geleden en dat werd gedaan bij een duur bedrijf waar je tegen een prijs van 5000 een pc kreeg die ik al had:-(

Nu ben ik zelf systeembeheerder al een jaar, en mag ik ook opties geven waar we de computers willen gaan halen, ik heb al veel rond gekeken, maar toch vind ik dat te veel bedrijven de normale of dure prijzen rekenen ook al worden er heel veel pc's afgenomen.

Ons bedrijf heeft 500 medewerkers en daarvan doen er zeker een paar honderd aan mee. Het moet wel een bedrijf zijn die de computers thuis komt brengen en ook een helpdesk heeft omdat we er verder niets mee te maken willen hebben, we hebben al werk zat:-))

Ons bedrijf zit in de omgeving van Venlo.

Weet iemand misschien een aantal goede bedrijven?

Alvast bedankt.

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
Op vrijdag 01 februari 2002 08:57 schreef savage007 het volgende:
Hallo, bij mij op mijn werk is er weer een nieuw pc-prive project gestart, het laatste was 3 jaar geleden en dat werd gedaan bij een duur bedrijf waar je tegen een prijs van 5000 een pc kreeg die ik al had:-(

Nu ben ik zelf systeembeheerder al een jaar, en mag ik ook opties geven waar we de computers willen gaan halen, ik heb al veel rond gekeken, maar toch vind ik dat te veel bedrijven de normale of dure prijzen rekenen ook al worden er heel veel pc's afgenomen.

Ons bedrijf heeft 500 medewerkers en daarvan doen er zeker een paar honderd aan mee. Het moet wel een bedrijf zijn die de computers thuis komt brengen en ook een helpdesk heeft omdat we er verder niets mee te maken willen hebben, we hebben al werk zat:-))

Ons bedrijf zit in de omgeving van Venlo.

Weet iemand misschien een aantal goede bedrijven?

Alvast bedankt.
Ik persoonlijk zou voor Dell computers kiezen. Zijn goede systeempjes en geven goede service. B-)

Wat ook nog een idee is is gateway, maar daar weet ik niks over te zeggen heb daar gen ervaring mee.. ;)

Greetz Boy_One

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

dell, heb ik ook, goeie systemen, en perfecte service.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Tja, ikzelf werk bij een IT bedrijf en als ik mijn prijzen vergelijk met de IT's, Moderns, Vobissen enzovoort, dan kan ik altijd onder de prijs. Feit is echter dat men inderdaad vaak de medewerkers zelf laat zoeken en zich niet vastpinnen aan 1 bedrijf. Echter op een bedrag van maximaal HFL. 5000, Ofwel Eur. 2268.90 KAN je bij 1 vaste leverancier inderdaad wat meer korting verkrijgen. Ook voor mij geldt, hoemeer computers ik afneem, hoe meer korting ik kan vergeven aan de klanten. Ga dus eens praten met een Vobis of een IT bedrijf in de buurt.....

Gr. Bastiaan

Weet t soms wel beter

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik kan maar 1 ding zeggen. Dell :)

• Boy_One
  • Laatst online: 18-07-2025
Op vrijdag 01 februari 2002 09:08 schreef basjuh het volgende:
Tja, ikzelf werk bij een IT bedrijf en als ik mijn prijzen vergelijk met de IT's, Moderns, Vobissen enzovoort, dan kan ik altijd onder de prijs. Feit is echter dat men inderdaad vaak de medewerkers zelf laat zoeken en zich niet vastpinnen aan 1 bedrijf. Echter op een bedrag van maximaal HFL. 5000, Ofwel Eur. 2268.90 KAN je bij 1 vaste leverancier inderdaad wat meer korting verkrijgen. Ook voor mij geldt, hoemeer computers ik afneem, hoe meer korting ik kan vergeven aan de klanten. Ga dus eens praten met een Vobis of een IT bedrijf in de buurt.....

Gr. Bastiaan
Dat is best een goed idee, maar vobis heeft een iets mindere garantie. Wat je absoluut niet wil is dat ze jou aan gaan kijken als ze bij vobis geen gehoor krijgen. Maar het idee is OK, en kan zeker geen kwaad 8-)

Greetz Boy_One

Verwijderd

ehmm... mijn bedrijf :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
(jarig!)
In ieder geval geen Vobis..
Collega's van mijn vader hebben Vobis PC's aangeschaft..

En tja...

Dat liep niet helemaal lekker zullen we maar zeggen.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Gezien de hoeveelheid computers die je aan denkt/moet schaffen denk ik dat het inderdaad verstandig is om dit te doen bij Dell of een soortgelijk bedrijf.

Mijn persoonlijke ervaring is dat Dell een vele malen betere service heeft dan een gemiddelde Vobis :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou ook voor Dell gaan, zeer goede opties en hebben een goede reputatie. En de prijs is ook nog eens toppie!

Ik kom toevallig ook uit de buurt van Venlo (zie m'n profile) :), heb je ISL al geprobeerd? Die zijn geloof ik wel wat duur...

• marsian
  • Laatst online: 12:53
Weet niet hoeveel korting je in gedachten had, maar bij dixons kan je op de merk compus 4% krijgen. Trouwens ook op de sky computers, die zijn zowiezo al goedkoop, en kwalitatief erg goed!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

-ET-

Phone Home

Mijn pa heeft er ook 1 bij dell gekocht (pc prive) top systeem moet ik zeggen. Makkelijk bestellen, status levering systeem. Helpdesk niet nodig gehad. Veel software, niet zo'n gare recovery cd

Dell!!!

Verwijderd

ja, wij ;) maarja, zitten niet echt in de buurt van Venlo... dus zou dan voor dell gaan

• Freez
  • Laatst online: 15:30
bij dell kan als je veel koopt een lekkere korting verwachten (wel om vragen natuurlijk :P ) en goede service als er iets stuk is.

• mkleinman
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Er is 1 merk waar je absoluut van af moet blijven : PACKARD BELL!

een tante vna me heeft een Packard bell. wat denk je. wel alle boekjes en licenties, GEEN recovery cds. geen windows 98 cd. geen drivers voor de geluidskaart/modem/vgakaart.

laatst was de vgakaart gaar (koeler liep aan) packard bell deed moeilijk modat dat volgens haar niet onder de garantie viel :(

GEEN PACKARD BELL DUS!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Gistron is ook wel leuk bedrijfje als je wat op de prijs wil letten.. en als je hem zelf samen wilt stellen

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Persoonlijk ben ik voor de optie om mensen zelf te laten kiezen en het op rekeningbasis te doen. (dus maakt niet uit welk bedrijf)

Ik ken wel wat mensen die goede ervaringen hebben met Aragorn te eindhoven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

ik vind aragorn nou niet echt geweldig....
volgens mij kan mycom ook pc prive projecten doen of ?
is dat niet wat?
en anders idd dell. Ik zou niet voor een dell kiezen. Maar kwalitatief zijn het goede systemen. En de service van dell is gewoon goed.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Moet het persee een merk computer zijn :?. Ik heb ooit eens voor een kennis een Compraq Pressarium moeten repareren, daar werd je ook niet vrolijk van vooral niet van die recovery disks :r.
Het is volgens mij goedkoper om een bedrijf te zoeken waar je de computer zelf kan samenstellen en die ook genoeg kennis daarvoor in huis heeft :z.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1 woord: Dell

uitstekende service & garantie, prima systemen, nice looks

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Het bedrijf waar ik werk heeft het volgende opties gekozen:
1 goed bedrijf uitgekozen dat diverse configuraties levert.
2 zelf een pc samenstellen bij een zelf te kiezen bedrijf.
Het bedrijf waar ik werk is met Paradigit Maastricht in zee gegaan. Dit tot tevrdenheid van de deelnemers.
Er werden 3 AMD en 3 Intel en 3 laptop configuraties aangebeoden. Dezen waren verder nog uit tebreiden met verschillende randapparatuur, meer geheugen, andere monitor enz.
Aanrader.

• tspawn
  • Laatst online: 16:42
Mycom heeft ook goede mogelijkheden voor PC-Prive.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Dell zou ik niet doen, hun TD en helpdesk is overbezet. Over het algemeen leveren ze best aardige systemen, maar zodra een losse thuisgebruiker (de mensen die die systemen krijgen worden dat) problemen heeft zijn ze niet te bereiken. Na wat ik met mijn huisgenoot hier meegemaakt heb van Dell hoef ik dat merk niet meer.

Altijd minstens twintig minuten in de wachtrij als je ze belt, ze bellen nooit terug, behalve als ze geld van je moeten hebben en sturen monteurs met verkeerde onderdelen op pad.

Als je in de buurt van Delft zou wonen zou ik zeggen: ga naar A-Tembo. Niet de goedkoopste, maar gewoon geen gezeik met de systemen en als je vijfhonderd compu's wilt hebben krijg je vast ook wel korting.

Informeer ook eens bij Eynsteyn. Die willen wellicht ook voor zo'n aantal wel wat doen en verder zou ik zeggen: zoek in de shopsurvey naar een computerzaak bij jullie in de buurt die het goed doet over veel reakties.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

ik heb goede ervaringen met wellinga multimedia in Almelo, wie weet kun je ze is bellen?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
MyCom / Dell / Paradigit

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Bij mijn baas natuurlijk :P Nee, we zitten te ver weg.

Tja, ik denk dat je gewoon bij een aantal computerzaken moet proberen iets af te spreken. Het is altijd leuk om met een portefeuille van 300 compu's te gaan winkelen. Je krijgt ineens overal een voorkeursbehandeling en koffie met koek :)

Daarnaast ben ik het eens met de eerder genoemde optie om de mensen vrij te laten. Veel bedrijven laten hun werknemers tegenwoordig bij een bedrijf naar keuze een systeem kopen en niet meer bij 1 leverancier. Bij 1 leverancier zorgt over het algemeen voor te veel problemen.

De meeste werknemers kunnen trouwens zelf ook wel onderhandelen. Wij krijgen regelmatig mensen op bezoek die een stapeltje van internet geprinte offertes om korting vragen. Als ze met genoeg zijn krijgen ze dat ook, vaak krijgen projecten ook nog een klein extraatje, gewoon als 'gebaar'.

Verder ben ik het niet eens met de keuze voor Dell. Ik lees hier dingen over 'goede prijs' en 'goede service'. Als ik op hun site lees dat ik voor 256 Mb extra geheugen EUR 160,- moet betalen, is het eerste puntje al uitgeschakeld. De service laat daarnaast ook nog te wensen over. Voor grote bedrijven met goede contracten doen ze het prima, maar de thuisgebruiker krijgt de left-overs.

Andere merken zijn ook niet aan te raden, dus geen Compaq, Packard Bell, IBM of Vopis.

Het beste kan je echt je werknemers zelf laten kiezen, dan krijg jij ook niet de schuld als de service niet goed is.

Ik zie dat hier heel veel: klanten die drie jaar geleden met een 'verplicht' PC-prive project bij mijn vorige baas Correct gekocht hebben lopen nu allemaal te k*nkeren, vloeken en schelden op de slechte service. En daarom komen ze nu bij ons (bij mijn nieuwe baas) kopen.

Verwijderd

Als jezelf kunt samenstellen heb je ook echt wat je hebben wil. En die zogenaamde korting als je met grote aantallen koopt dat valt behoorlijk mee. Meestal word er voor Dell of Compaq gekozen als het om grote aantallen gaat. Goede computers, alleen veel te duur en vaak te weinig flexibiliteit mbt de configuratie.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:19
tja, ken het zelf ook.
Begin januarie word er met het bedrijf afspraken gemaakt omtrend modellen en prijzen
Begin februari krijg je het blaadje met PC's en prijzen, en de vraag of je voor eind februari je keuze wil door geven.

Midden maart krijg je melding dat je bestelling is door gekomen en eind maart word je PC eindelijk geleverd.

Ofwel, je zit met DURE troep die 3 maanden geleden al gemaakt was.

Juist dit probleem ontloop je bij Dell, als mensen op de site zelf hun PC/notebook kunnen samenstellen binnen een daarvoor gestelde periode.
Afrekening kan dan naar het bedrijf plaats vinden.

Ik verkies ook "Het cafetaria model" als het op PC prive projecten gaat ( en dat is het ook al geweest! )
Maar sommige bedrijven vinden dat administratief te veel gedoe en lossen het zo op.

Dell lijkt mij de geschikste kandidaat.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Ik wil er wel voor je in mekaar schroeven, kan wel een tijdje duren als thuisgebruiker, en de helpdesk/garantie zal ook niet mee gaan vallen >:)

ik vind zelf persoonlijk informatique en maximaaldigitaalbaar(.nl) erg goed....
Gistron vind ik maar slecht, ik heb 2 weken geleden een e-mail gestuurd over mijn printer, die doet vort gek, en heb er wel een dikke 500 piek voor betaald (3 maanden geleden) en nog steeds geen antwoord.......
Dell/compaq/die sh*t moet je al helemaal niet kopen......
Mijn vader heeft 2 COMPAQ :r pc's gekregen, wel, ik heb er 1 cd writer in kunnen bouwen, en nu zit onderin de pc dus een gat, omdat die brander anders niet past.....
geheugen, 3d-kaart of wat dan ook zelf na een jaartje bij prikken --> VERGEET HET, alleen compaq past in compaq :r

Verwijderd

Bij het bedrijf waar ik werk moest je als je de aankoop zelf regelde het aankoop bedrag zelf voorschieten waarna je na inlevering van je factuur dit bedrag terug kreeg. Je laat gewoon een factuur opstellen die je inlevert. Als je het geld terug hebt haal je je pc pas af en betaal je hem. Geen extra administratieve rompslomp voor je werkgever.

Verwijderd

Dell.
Hebben ze bij mijn tante op het werk ook gedaan kon je kieze uit een 4300 serie desktop een 8100 series desktop en een laptop. tot nu toe geen problemen gehoord en ze heeft hem al een paar maand (4300 desktop p4 1,7)

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
VROEM!
Geplaatst door VROEM! - vrijdag 01 februari 2002 13:32

--------------------------------------------------------------------------------
Dell zou ik niet doen, hun TD en helpdesk is overbezet. Over het algemeen leveren ze best aardige systemen, maar zodra een losse thuisgebruiker (de mensen die die systemen krijgen worden dat) problemen heeft zijn ze niet te bereiken. Na wat ik met mijn huisgenoot hier meegemaakt heb van Dell hoef ik dat merk niet meer.
Altijd minstens twintig minuten in de wachtrij als je ze belt, ze bellen nooit terug, behalve als ze geld van je moeten hebben en sturen monteurs met verkeerde onderdelen op pad.

Als je in de buurt van Delft zou wonen zou ik zeggen: ga naar A-Tembo. Niet de goedkoopste, maar gewoon geen gezeik met de systemen en als je vijfhonderd compu's wilt hebben krijg je vast ook wel korting.

Informeer ook eens bij Eynsteyn. Die willen wellicht ook voor zo'n aantal wel wat doen en verder zou ik zeggen: zoek in de shopsurvey naar een computerzaak bij jullie in de buurt die het goed doet over veel reakties.

Bovenstaand antwoord is niet helemaal waar.
Dell had inderdaad een slecht lopende helpdesk waarbij je zelfs vaak in de loop werd gegooid en dus gewoon steeds dezelfde afdeling aan de telefoon kreeg.
Omdat de ergenis bij de klanten en zelfs het eigen personeel sterk opliep zijn ze nu een nieuw telefoonsysteem aan het invoeren wat een hele snelle doorschakeling moet bieden.
De systemen zijn zeer goed en voor grote inkopen is een mooie korting te regelen.
Mijn voorstel is dus om toch voor Dell te gaan.
Of ze ook bij de mensen thuis bezorgen is mij niet bekend maar dat kan altijd geregeld worden met een willekeurig postorderbedrijf

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb.

Groeten Torbellino

Verwijderd

Ga naar eem lokale computer boer in de buurt en stel zelf een pc samen naar smaak van elke medewerker lijkt me het beste.

Voorservice en garantie kun je daar ook terecht inplaats van dat het per koerier opgehaald moet worden en dan een week of 2 moet wachten.

Of ga naar een office center in de buurt die hebben ook leuke systemen,de nieuwe serie HP is net uit is dit weekend in de aanbieding.(interne info :) )

moet je maar ff kijke :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Ik zeg Gistron

www.giston.com ik vind ze best goede service hebben ( nooit probleemen ) toen er paar onderdeelen niet snel genoeg konden worden geleverdt mocht ik andere uit kiezen en nu is het nog goed koper ook terwijl me computer er sneler van is geworden >:)

GO gistron

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
sorry dubel post |:(

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb meegeholpen aan een pc prive project van mijn voormalige werkgever, het was bij Gateway, goede merk perfect service en wij hadden nergens last van alleen het nadeel is dat ze wel wat duurder zijn, maar als dit geen probleem is is Gateway een perfecte kandidaat als concurrent naast Dell

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NEC

• Flipmo2K
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 14:12 schreef Terw_Dan het volgende:
NEC
Nou je 't zegt ja, NEC is ook wel goed mense! :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 09:19 schreef Wierdo_NL het volgende:
In ieder geval geen Vobis..
Collega's van mijn vader hebben Vobis PC's aangeschaft..

En tja...

Dat liep niet helemaal lekker zullen we maar zeggen.
ja datzelfde probleem heb ik gehad met die verrekte dynabyte zal hadden heel mn pas bedrijf een pc verkocht. Veel met een philips brander met verkeerde bios. die dingen deden dus helemaal niets. l:( En omdat me pa zo slim was te zeggen dat ik er nog wel redelijk wat vanaf wist kon ik al die branders gaan zitten flashen :r . en die verrekte dynabyte dacht na 15 pcs nog dat het een fout was wat de gebruiker zelf had veroorzaakt :( .

dus koop gewoon de pcs in bij een klein pc bedrijfje dat het tegen een mooie korting wil doen.

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Alternate

Pluspunt: iedereen kan de basis-systemen wijzigen, of een custom-systeem laten bouwen.

De systemen worden op een vaste plaats (bv bij het bedrijf) uitgeleverd, on-site service en een helpdesk.

Nadeel: t'is geen Dell of Compaq, dus geen grote naam.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou toch gaan voor zelfbouw zeg maar....

dan heb je gewoon een sys waarmee je vooruit kunt, en die je kunt upgraden, weet niet hoe dat bij dell is, maar bij compaq en PB is het iig niet echt goed te upgraden meestal (OB video/snd, weinig geheugenbanken, vaak 2x64 ipv 1x128mb oid....)

dus daarom..!

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07:01
Misschien is het handig om gewoon een adviesbedrijf te geven met wat systemen en daarnaast ook nog de mogelijkheid om losse bonnen in te leveren, voor dingen die dat bedrijf niet kan krijgen, zoals PDA's, boomslangs, software, laptop's welke ook allemaal binnen pcprive vallen.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Neem eens contact op met Paradigit, daar hebben ze erg veel ervaring met erg grote projecten. Hoogovens bijvoorbeeld: meer dan 2500 pc's bouwen in een erg korte tijd kunnen ze daar.

Oerbrood!

Verwijderd

Paradigit is inderdaad een van de beste. Vergeet Informatique en ISL (in Venlo) vooral niet. Die maken kwaliteitscomputers met onderdelen van goede fabricanten met de laatste opties. Vooral ISL en Paradigit zijn gespecialiseerd in grote projecten en 500 is voor hun een middelmatig groot project.

Ga vooral niet voor de kant-en-klare pc, zoals Compaq, Dell, HP, PB, etc. Daar krijg je Chaintech mobo's en net verouderde bestanddelen en qua service ga je gewoon op de grote hoop. Zo had een nichtje van mij een Dell voor 3.400,- in een project die bij menig assembleur voor 2.600,- wordt aangeboden.

PC-privé is een vak apart en niet een kwestie van dozen schuiven.

• midget
  • Laatst online: 10-07 11:00
www.quibus.nl

Allemaal eerste klas eigen bouw systemen.
Nooit problemen en een eerste klas service

Verwijderd

Idd, probeer Paradigit maar eens. Je hebt dan erg veel opties. en ik kan het weten want ik mag die pc-prive bakkies elke zaterdag bij para in elkaar komen zetten ;)
Meestal heb je de keuze uit een intel of amd systeem waar dan zelf de opties bij te kiezen zijn. Bij para hebben ze ook Lappies :)
Bij paradigit gebruiken ze voornamelijk MSI en ASUS mobo's mocht je het willen weten.

• freddyathlon
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dixons is en blijft ook een goede keus.
Je kunt je PC bestellen op maat en veel grote bedrijven sluiten vaak een overeenkomst met een computerbedrijf die de machines moet leveren. Medewerkers van die bedrijven mogen dus byv. bij Dixons een pc uitzoeken.

Ik merk wel dat in het filiaal waar ik werk vaak voor Sky wordt gekozen.
Meestal zijn die mensen goedkoper uit bij Dixons als bij Paradigit, en dan heb je soms ook nog meer ook voor minder geld.

Ook veel mensen kiezen Compaq, gewoon voor de goede naam en goede service die ze geven. En Compaq is perfect uit te breiden en zijn tegenwoordige geen lullige machientjes meer als je kijkt naar de specificaties ervan.
Bijv. standaar SB Live 1024, Geforce 2 64MB enz...

Ik heb zelf een compaq gehad, en die had ik sterk uitgebreid en alles werkte perfect. Dus dat verhaal dat het niet is uit te breiden klopt niet meer. Vroeger, met de oudere machines had je dat probleem nog, nu niet meer.
Ik heb vorig jaar november een pc-prive project gehad van Dixons en we mochten kiezen uit de nieuwe lijn van Packard Bell. Eerst was ik er niet enorm blij mee, maar nu is het echt te gek. Ik heb er 3 jaar ON-SITE garantie op nu, dus wat wil je nog meer.

Ik heb de Internet Dre@m Machine 8140i met P4 1,4 256MB enz.. Zie mijn specs onderaan.
De geluidskaart heb ik er natuurlijk zelf ingezet en het standaard onboard geluid uitgeschakelt en nu werkt mijn systeem optimaal met Windows XP.

Maar als tip: Kun je bij dixons aanschaffen, dan zou ik dat niet afslaan. Meestal is op Sky 6% of 4% korting, dus ook niet misselijk, maar dat hangt van jouw bedrijf af.

ZO, weer een paar misverstanden verholpen over Compaq en PB, en een paar tips gegeven wat betreft Sky.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Mycom vind ik goed :) . Dell is misschien ook wel oke.

Verwijderd

Geen Packard Ball en Compraq...en alle andere merken waarbij men recovery :r :r :r cd's levert, die dingen zuigen, zelf een ander systeem er op zetten gaat niet of heel moeilijk. Zou zoals hier eerder geopperd is voor Dell gaan, zijn goed, goede prijzen, goede service.

Verwijderd

tja, ken het zelf ook.
Begin januarie word er met het bedrijf afspraken gemaakt omtrend modellen en prijzen
- Begin februari krijg je het blaadje met PC's en prijzen, en de vraag of je voor eind februari je keuze wil door geven.
Midden maart krijg je melding dat je bestelling is door gekomen en eind maart word je PC eindelijk geleverd.

Ofwel, je zit met DURE troep die 3 maanden geleden al gemaakt was.

Juist dit probleem ontloop je bij Dell, als mensen op de site zelf hun PC/notebook kunnen samenstellen binnen een daarvoor gestelde periode.
Afrekening kan dan naar het bedrijf plaats vinden.-

Inderdaad dit klopt. Mijn ma had vorig jaar pc prive van werk, via Memo. Nou in januari ja de blaadjes komen binnen, nou een AMD Systeempje voor d'r uitgezocht, met snellere HD en betere videokaart. Kon allemaal geen probleem, so far so good. Eind April !!!! 4 maanden later dus, kwam systeempje binnen allemaal prima spul behalve de muis (wat een godskl#re K@tding...plastic van 0,11 eurocent) en toetsenbord vind ik nog steeds brak maar goed. Alleen toen ging ik kijken wat het systeem op dat moment (april dus) kostte bij Memo en ja hoor 100 gulden goedkoper. Dus vaak afzetterij door de prijs afspraak op het moment van aankoop te doen, en niet van aflevering. Is hier Fiscaal nog iets aan de doen ??? :+

• wizza
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

ik zou persoonlijk kiezen voor Dunnet B.V in Rotterdam,
da's echt een opjectieve mening, ik heb er zelf voor de
rest geen banden mee .. ken niemand die er werkt, werk
er zelf niet o.i.d, maar ik heb daar ooit een pc'tje via
een pc privé project aangeschaft ennuh: no problemo,
pc werkte perfect, service was goed, verkopers zijn relext..

www.dunnet.nl o.i.d , check it out :)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Tuurlijk Dunnet....

Sorry hoor maar dat vind ik echt een lachertje, valt net buiten de cat. Vobis/Dixons enz.

Verder nog over Quibus, dat is nu onze leverancier en die gaat de deur uit zodra de garantie termijn is verlopen. Wat een slechte zaak zeg, alleen Intel, duur, slechte service(veel beloven weinig nakomen)

Even positief dan: Dell lijkt mij een prima optie. Je kunt ook eens een mailtje wagen aan een groothandel zoals www.quote.nl bijvoorbeeld. Voor 500 man is er een hoop mogelijk...

• freddyathlon
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op maandag 04 februari 2002 18:07 schreef CB het volgende:
Geen Packard Ball en Compraq...en alle andere merken waarbij men recovery :r :r :r cd's levert, die dingen zuigen, zelf een ander systeem er op zetten gaat niet of heel moeilijk. Zou zoals hier eerder geopperd is voor Dell gaan, zijn goed, goede prijzen, goede service.
Zou niet weten waarom geen Packard Bell.

Ik heb hier ook een PB staan, zie specs, die ik al flink heb uitgebreid.
Werden ook restore-cd's bijgeleverd, waar standaard Windows ME opstond.
En raad eens: Ik kon een Format c: doen, en heb er XP opgezet, allemaal geen enkel probleem. Hetzelfde heb ik pas geleden ook op een compaq gedaan van goede vriend van mij... Ook geen problemen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Als je voor een paar honderd man een pc-tje moet hebben kom je helaas al gauw uit op De namen Comprak, Pecker Hell,
D(h)ell enz voort om dat zij de capaciteit hebben om dit te kunnen leveren en ondersteunen. Het nadeel is dat zulke bedrijven allemaal troep verkopen (persoonlijke mening no flame intended). Ik heb zelf ook meegedaan aan een pc prive projectje van 175 pc-tjes en die zijn bij Alternate vandaan gekomen. Keuze uit verschillende systemen of een custom made met goede onderdelen en en goede prijzen mijns inziens. Er gingen wel wat dingetjes fout maar die zijn allemaal keurig persoonlijk stuk voor stuk afgehandeld.

Ik zou dus weer voor Alternate gaan

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Informeer eens bij Switch automatisering in Oldenzaal.

Wij bouwen 17.000 systemen per jaar en daar zitten heel wat pc-prive projecten tussen, en we bouwen alles zoals de klant het wil :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Misschien is http://www.pcvoordeel.nl/ wel iets. Ik weet alleen niet of ze ook pc projecten doen, maar ze hebben af en toe wel leuke dingen in de aanbieding.

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met Compaq. Die nieuwe Compaq Evo werkstations zijn mooi, erg stil en snel. Garantie is goed, ondersteuning ook. Het zijn géén High-End machines voor de nieuwste 3D games, maar voor Internet, E-Mail, Office applicaties en ietsje simpelere spellen zijn ze uitstekend.

Veel klanten van het bedrijf waar ik werk hebben ook een dergelijk pc-privé project gehad. Misschien niet zo groot maar ik heb nog nooit negatieve dingen gehoord.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Het bedrijf waar mijn vader werkt heeft ook het pc prive project via dell gedaan.

Lekker makkelijk: Zijn gewoon in staat de pc precies te leveren zoals jij dat aangeeft in je post (aan huis, support ed.)

Ook ziiten er onderdelen in die volgens de tweaker "niet oke" zijn, komt dat vooral omdat zij iets anders in een pc zoeken, dan gemmiddelde nederlander. Ik heb de Dell van mijn ouders ook eens van binnen bekeken en het zijn allemaal A-merk spullen, die op een perfecte manier in elkaar zijn gezet.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:50 schreef freddyathlon het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom geen Packard Bell.

Ik heb hier ook een PB staan, zie specs, die ik al flink heb uitgebreid.
Werden ook restore-cd's bijgeleverd, waar standaard Windows ME opstond.
En raad eens: Ik kon een Format c: doen, en heb er XP opgezet, allemaal geen enkel probleem. Hetzelfde heb ik pas geleden ook op een compaq gedaan van goede vriend van mij... Ook geen problemen...
Amen!! Helemaal mee eens.. Het is echt niet spannend om een Compaq opnieuw te installeren met een ander OS. Alle benodigde drivers staan op www.compaq.com/support
Pagina: 1