[ALG]Hoe kun je zien welke programmeertaal het is?

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 21:22
Ik heb thuis nog een oud dosspelletje van 40 kb of zo.

Maar die zou ik graag bij willen werken maar hoe kan ik zien in welke taal het geschreven is??

Verwijderd

hoe wil jij het bijwerken als je niet eens weet welke programmeertaal het is?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

OMX2000

By any means necessary...

leer assembly programmeren en je kunt elk oud dos spel "bijwerken"

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ossi
En hoe moet je zoiets leren?

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 08:17 schreef Ossi het volgende:
Ik heb thuis nog een oud dosspelletje van 40 kb of zo.

Maar die zou ik graag bij willen werken maar hoe kan ik zien in welke taal het geschreven is??
Bijwerken? Wat bedoel je daar nou weer mee? En de programmeertaal waar het in geschreven is doet er niet toe, aangezien het nu een binair .COM of .EXE bestand is. Je zult aan de originele code moeten zien te komen, wil je iets kunnen wijzigen.

Motor-forum.nl

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

als je geen source-code's erbij hebt gekregen, dan wordt het vrij moeilijk om het te gaan 'bijwerken' ... je hebt waarschijnlijk de gecompileerde versie van het spel.

• Ossi
Op vrijdag 01 februari 2002 08:23 schreef Scorpion het volgende:
als je geen source-code's erbij hebt gekregen, dan wordt het vrij moeilijk om het te gaan 'bijwerken' ... je hebt waarschijnlijk de gecompileerde versie van het spel.
Dat klopt, ik heb gewoon een .exe file.
Maar is er geen programma die een exe file omzet naar een bewerkbare file?

• Scorpion

Scorpion

Op vrijdag 01 februari 2002 08:25 schreef Ossi het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb gewoon een .exe file.
Maar is er geen programma die een exe file omzet naar een bewerkbare file?
je hebt wel dissassemblers, die kan je eens proberen... maar waarom zo'n moeite? het spel kan ook nog eens ingepakt zijn (de executable...) welke uitgepakt wordt in het geheugen etc.. anyways, u get the point :?

het is iig niet zo dat je kant en klare source-code terug krijgt met een programma, welke je ff makkelijk bewerkt. (tenzij te erg vertrouwd bent met assembly, dit kan je dan misschien een stuk op weg helpen). ik heb iig nog niet een goede decompiler die de source-code naar c/c++ kan omzetten gezien.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
gewoon in hex of asm kun je het wel her-programereen aleen daar is 1 nadeel aan het is best moeilijk om in die talen een heel spel te her-schrijven

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Ossi
Dat is wel jammer.

Ik heb thuis wel W32 Disassembler, maar dan krijg ik alleen maar hexadecimale codes en daar wordt ik niet wijzer van.

Bedankt in ieder geval

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Geloof niet dat dat kan...

Wat meestal wel kan is dat je kan zien met welke taal het geschreven is als je het programma runt...

Misschien ondersteunt resource hacker zoiets, maar dat weet ik niet...

• 9nevermind9
w32 dat is toch asm ?? en als je dat hebt kun je met hex het spul gaan veranderen.
ik weet niet wat je aan het spel wilt veranderen (en welk spel het is) maar ik zou gewoon ergens ff een asm tutorial downloaden en maar proberen

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 08:39 schreef Woudloper het volgende:
Geloof niet dat dat kan...

Wat meestal wel kan is dat je kan zien met welke taal het geschreven is als je het programma runt...

Misschien ondersteunt resource hacker zoiets, maar dat weet ik niet...
ResHacker is alleen voor Win32, bovendien kan ie dat ook niet :)

• Scorpion

Scorpion

Op vrijdag 01 februari 2002 08:33 schreef 9nevermind9 het volgende:
gewoon in hex of asm kun je het wel her-programereen aleen daar is 1 nadeel aan het is best moeilijk om in die talen een heel spel te her-schrijven
sjah, herschrijven op zo'n manier doe je ook niet. als je echt met de basis van een game aan de gang wilt gaan moet je gewoon de source-code gebruiken. om wat te gaan kloten met dat spel om bv. cheats oid te gebruiken ga je met een hex-edittor in de .exe file (of aanverwante files) werken. dit kan je ook geen '(her-) programmeren' noemen.

• 9nevermind9
Op vrijdag 01 februari 2002 08:49 schreef Scorpion het volgende:

[..]

sjah, herschrijven op zo'n manier doe je ook niet. als je echt met de basis van een game aan de gang wilt gaan moet je gewoon de source-code gebruiken. om wat te gaan kloten met dat spel om bv. cheats oid te gebruiken ga je met een hex-edittor in de .exe file (of aanverwante files) werken. dit kan je ook geen '(her-) programmeren' noemen.
dat is waar maar ik denk niet dat hij zo super veel aan zo'n spelletje wil gaan veranderen en de kleinere dingen kun je nog wel met asm doen zonder de source code (met de source code gat natuurlijk een stuk makkelijker >:) )

Verwijderd

hehe, Download gewoon de source van quake 2 aan ga die aanpassen. Maak je quake 6 ofzo ;)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nog even over dit topic...

Heb met Resource Hacker diverse programma's bekeken, maar je kan toch aan de opbouw wel een beetje zien welke programmeertaal het is...

Als ik dat zo kan zien, bestaat er dan wellicht een programma welke een soortement van signature kan vinden waarmee een applicatie is geschreven....
Pagina: 1