Oke,
Heb sinds kort ASDL
. Nu wil ik echter deze via een router (gateway?) het internet op kunnen. Op deze router moet dan een mailprogramma en een firewall kunnen draaien.
Na wat zoekwerk op internet (zonder de stress van de telefoontikken, heerlijk) kwam ik uit op de volgende opties.
Win configje met programma's zoals winroute pro (heeft deze een firewall?)
Of een linux gebaseerd iets:
Smoothwall (echter nog niemand gezien die dat met ASDL vlekkeloos had draaien)
Freeco
De pc waarop alles mot gaan draaien is een pentium 100 met 96 mb geheugen.
Ik wil (nog) niet mijn modem tweaken. Misschien komt dat over een paar maandjes, eerst even kijken of alles werkt voor ik mijn garantie om zeep ga helpen.
De win config heeft op zich mijn voorkeur omdat ik een absolute leek ben op het gebied van linux. Echter ik verwacht dat win 2k as een beetje te veel is voor het oude beestje, maar geeft win 95 of 98 wel voldoende veiligheid?
Stabiel is het probleem niet, er komt alleen de router op en niets anders en dan is win 95/98 meestal nogwel redelijk stabiel.
Wat vraag ik dus? Advies over het bovenstaande? Ik vind veilighied (de firewall) belangrijk, maar daar hoeft niet alles aan geofferd te worden.
Heb sinds kort ASDL
Na wat zoekwerk op internet (zonder de stress van de telefoontikken, heerlijk) kwam ik uit op de volgende opties.
Win configje met programma's zoals winroute pro (heeft deze een firewall?)
Of een linux gebaseerd iets:
Smoothwall (echter nog niemand gezien die dat met ASDL vlekkeloos had draaien)
Freeco
De pc waarop alles mot gaan draaien is een pentium 100 met 96 mb geheugen.
Ik wil (nog) niet mijn modem tweaken. Misschien komt dat over een paar maandjes, eerst even kijken of alles werkt voor ik mijn garantie om zeep ga helpen.
De win config heeft op zich mijn voorkeur omdat ik een absolute leek ben op het gebied van linux. Echter ik verwacht dat win 2k as een beetje te veel is voor het oude beestje, maar geeft win 95 of 98 wel voldoende veiligheid?
Stabiel is het probleem niet, er komt alleen de router op en niets anders en dan is win 95/98 meestal nogwel redelijk stabiel.
Wat vraag ik dus? Advies over het bovenstaande? Ik vind veilighied (de firewall) belangrijk, maar daar hoeft niet alles aan geofferd te worden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......