Toon posts:

[ALG] Te zien in de Logfiles? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet niet zeker of dit de goede plek is maar daar gaan we :)

Stel: Ik haal informatie van een webpagina met een phpscript vanaf server1 en schrijf dat weg naar een sql database op server2. Is dan te zien in de logfiles (of op wat voor manier dan ook) van de server waar die webpagina staat dat de info van server1 naar 2 gaat?

Verwijderd

Ik weet niet bof je dit bedoelt, want je vraag is erg onduidelijk door je slechte gramatica en interpunctie, maar waag toch maar een poging je vraag te beantwoorden.

Als je vanaf een client naar een server een HTTP request doet, zal in de logfiles van de server (mits er natuurlijk gelogd wordt) te zien zijn vanaf welke client zo'n request komt.

Als je een server (server1) gebruikt om naar een andere server (server2) een request te sturen, is server1 dus feitelijk de client en zullen dus o.a. het IP adres van server1 in de logfiles op server2 staan.

Als je vervolgens de gegevens op server1 weer opvraagt vanaf client3, zal je op server1 alleen de gegevens van client3 terugvinden, terwijl je op server2 alleen de gegevens van server1 terugvinden.

HTH :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kort antwoord: JA. ;)

Lang antwoord:
Als je (neem ik ff aan) met een cron job elke [x] minuten/seconden één bepaalde pagina opvraagt zal dat op een gegeven moment (als er op server1 een goede log-analyzer draait) op gaan vallen dat er vanaf een bepaald ip (of hostnaam) wel heel erg vaak een bepaalde pagina wordt opgevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 08:59 schreef TheRookie het volgende:
Kort antwoord: JA. ;)

Lang antwoord:
Als je (neem ik ff aan) met een cron job elke [x] minuten/seconden één bepaalde pagina opvraagt zal dat op een gegeven moment (als er op server1 een goede log-analyzer draait) op gaan vallen dat er vanaf een bepaald ip (of hostnaam) wel heel erg vaak een bepaalde pagina wordt opgevraagd.
ok..maar zien zij hun logfiles ook dat ik informatie dan weer wegschrijf naar een sql database op een andere server?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ze zien toch alleen requests voor de betreffende pagina's?
niet wat er op een andere server gebeurt...

Join TeamBVD!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op vrijdag 01 februari 2002 12:29 schreef sjaak1000 het volgende:

[..]

ok..maar zien zij hun logfiles ook dat ik informatie dan weer wegschrijf naar een sql database op een andere server?
NEE, dát zien ze niet; maar als ze gaan controleren wat er op de host, die die éne pagina zo vaak opvraagt, draait komen ze er gauw genoeg achter dat bepaalde teksten hun waarschijnlijk wel héél bekend voorkomen :P

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een ander vraagje...

Fwrite naar een andere server werkt niet op de manier hieronder...hoe doe je dat dan wel?

vb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
$fptr = fopen("http://www.url.com/test.dat","w"); 

fwrite($fptr,$printing[1]."\n");