Ik ben m'n website weer wat meer browser compatible aan het maken, en tegelijkertijd aan het voorzien van wat handige (php) functies die de opmaak wat automatiseren.
Ik post de php code er maar even bij, dit is misschien handiger voor anderen, en makkelijker dan de source van een pagina doorspitten.
van deze pagina wordt het rechter vlak gevuld door de volgende code:
code een beetje geordend voor duidelijkheid
de functie writetablecontainer
dit is de 'grote' opmaak tabel
de functie writetable doet het volgende:
dit is dus zo'n kleine tabel
Dit is allemaal redelijk tot goed browser compatible (NS 4.7 is het belangrijkst), maar op 2 punten wil het nog niet:
• De tabellen die uit Writetable() komen zijn te hoog in netscape, terwijl m'n html (volgens mij
) goed is
• De achtergrond van de door Writetablecontainer() gegenereerde tabel is niet transparant
Ik heb in de search gevonden dat het kan helpen om een transparante image als background te zetten, maar ook dat mag niet baten
Zijn er NS Experts hier die weten wat ik fout doe
Ik post de php code er maar even bij, dit is misschien handiger voor anderen, en makkelijker dan de source van een pagina doorspitten.
van deze pagina wordt het rechter vlak gevuld door de volgende code:
code een beetje geordend voor duidelijkheid
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? $table = array(); $table[0] = //row 0 array( writetable("hoi", true, array('dit is een test')), //col 1 writetable("hoi", true, array('dit is nog een test')), //col 2 array('70,50,center,top', '30,50,right,bottom') //breedte%, hoogte%, align, valign voor de beide cellen ); $table[1] = //row 1 array( writetable("2e column", true, array('test geblaat tekst')), // col 1 writetable("hoi", true, array('dit is nog een test')), // col 2 array('60,70,left,middle', '40,70,center,bottom') //breedte%, hoogte%, align, valign voor de beide cellen ); $maintext = writetablecontainer($table); ?> |
de functie writetablecontainer
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? function writetablecontainer($array) { $table = " <table border='0' cellspacing='4' width='608' height='412' background='images/spacer.gif'>"; $i = 0; $size = sizeof($array); $size = $size -1; while ($i < $size) { $table .= " <tr>"; $j = 0; $tmparray = $array[$i]; $size = sizeof($tmparray) -1; $infoarray = $tmparray[$size]; $numcols= (sizeof($tmparray) -1); while ($j < $numcols) { $celinfo = explode(',', $infoarray[$j]); $table .= " <td background='images/spacer.gif' width='".floor("0.".$celinfo[0] * 608)."' height='".floor("0.".$celinfo[1] * 412)."' align='".$celinfo[2]."' valign='".$celinfo[3]."' >".$tmparray[$j]."</td> "; $j++; } $table .= " </tr>"; $i++; } $table .= " </table>"; return ($table); } ?> |
dit is de 'grote' opmaak tabel
de functie writetable doet het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <? function writetable($title, $autotd, $data_array, $width="", $pic="images/dialoghead.jpg") { // nette netscape code begint vanaf eerste <tr> $result = ' <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="" background="" class="margin" width="'.$width.'" height=""> <tr> <td colspan="3" bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> <td bgcolor="white" class="dialog" background="'.$pic.'" style="background-repeat:repeat-x;" height="20"><center><b>&nbsp;'.$title.'&nbsp;</b></center></td> <td bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> </tr>'; // tot hier voor nette netscape code!!! $i = 0; while ($i < sizeof($data_array)) { $result .= ' <tr> <td colspan="3" bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> <td bgcolor="white" class="maintable" style=" FILTER: Alpha(Opacity=75);"> <table border="0" cellspacing="5" width="100%" height="100%"> <tr> <td class="margin">'.$data_array[$i].'</td> </tr> </table></td> <td bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> </tr> '; $i++; } $result .='<tr> <td colspan="3" bgcolor="#000000">[img]"images/spacer.gif"[/img]</td> </tr></table> '; return($result); } ?> |
dit is dus zo'n kleine tabel
Dit is allemaal redelijk tot goed browser compatible (NS 4.7 is het belangrijkst), maar op 2 punten wil het nog niet:
• De tabellen die uit Writetable() komen zijn te hoog in netscape, terwijl m'n html (volgens mij
• De achtergrond van de door Writetablecontainer() gegenereerde tabel is niet transparant
Ik heb in de search gevonden dat het kan helpen om een transparante image als background te zetten, maar ook dat mag niet baten
Zijn er NS Experts hier die weten wat ik fout doe