[Suse 7.2] Boot.local & ipchains

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik wil daar dus mun ipchains inzetten zodat ik dat niet iedere keer hoef in te typen.

maare

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

die moet je dan eerst uitvoeren

maar die gaat zeg maar te vroeg want ik zie ook de melding *no such file of directory*

is er een mogelijk heid om onnuttige idngen in die boot.local te zetten zodat het later wordt uitgevoerd of een wachttijd ofzow ?

• Attilla
Niemand ?

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Wachttijd: sleep seconden. sleep 30 is dus 30 seconden wachten met uitvoeren. Booten gaat ondertussen uiteraard gewoon verder.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• Attilla
ok tnx ik zit nu op mun werk dus ik zal het vanavond ff testen ik heb nog geen ssh geinstalled ;)

• Attilla
nou ik ben nu thuis net getest maare het booten blijft dan ook hangen ondertussen.

ook als ik het & teken erachter doe maar dat werkt ook niet.

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

:? Doe dan ff in je boot.local een scriptje aanroepen met daarin je sleep. Bijvoorbeeld zo (in /etc/init.d/boot.local):

cd /root/
./inet.sh &

/root/inet.sh:

#!/bin/bash
sleep 30
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
ipchains -A forward -j MASQ -s 192.168.0.105/24 -d 0.0.0.0/0
#enzovoorts.

Zo moet het werken. Zo deed ik het iig altijd :)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Pagina: 1