ADSL aanvraag geannuleerd....

Pagina: 1
Acties:

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 23:49

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Topicstarter
Tsja ben je eindelijk dolblij dat je ADSL postcodecheck groen licht geeft :) ....sta je op status 2/7 bij XS4ALL. Dus alleen nog een technische controle op je lijn door de KPN. :9~
Allang blij en je denkt komt wel goed ik woon in een nieuwe wijk alles toppie..NOT :(

check van de week m'n status bij XS4ALL;
Uw ADSL aanvraag is geannuleerd.
Reden : Na meting is gebleken dat de afstand tussen uw telefoon aansluiting en de telefooncentrale te groot is (kabellengte > 3.7 Km)
Een ADSL aansluiting dan niet mogelijk.
sow heb ik ff zwaar zitten vloeken...gelijk KPN bellen. KPN miep aan de lijn; "nee we kunnen niet zeggen of het dan wel in de toekomst beschikbaar word".
En dan kom je thuis, ligt er een brief van KPN.
Uw opdracht kan helaas niet worden gerealiseerd, aangezien in de verbinding in uw woning en de telefooncentrale van KPN Telecom glasvezelkabels worden gebruikt. De huidige Mxstream technologie is gebaseerd op koperdraadverbindingen.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je dan ff gillend gek word.

* Wie gooit er glasvezel in de grond?...KPN
* Wie kan ADSL niet gebruiken met glasvezel?...KPN

|:( |:( |:(

en dat terwijl glasvezel de toekomst is....

PS en dan wetende dat KPN wel met glasvezel kan werken maar het is te duur, maar dat zeggen ze niet :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
:r op KPN >:)

kan je die glasvezel niet aftappen ofzo? :D

dan heb je onbeperkte snelheid! :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
/me pakt gelijk een schep en een tang :P

• Ramon
  • Laatst online: 23:35
Op vrijdag 01 februari 2002 00:29 schreef NightHawk het volgende:
/me pakt gelijk een schep en een tang :P
btw, misschien kan je een andere DSL-aanbieder proberen? die hebben meestal nog betere prijs/prestatieverhoudingen ook...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 00:31 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

btw, misschien kan je een andere DSL-aanbieder proberen? die hebben meestal nog betere prijs/prestatieverhoudingen ook...
Ik heb er al diverse nagelopen met postcodecheck en allemaal noppie...zal wel te maken hebben met het feit dat de centrale van KPN niet voorbereid is. Zit nu zelfs te denken over een schotel van zes mille, niet dat mijn vriendin daar ooit intrapt maar dromen mag altijd :9

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 00:25 schreef NightHawk het volgende:
Tsja ben je eindelijk dolblij dat je ADSL postcodecheck groen licht geeft :) ....sta je op status 2/7 bij XS4ALL. Dus alleen nog een technische controle op je lijn door de KPN. :9~
Allang blij en je denkt komt wel goed ik woon in een nieuwe wijk alles toppie..NOT :(

check van de week m'n status bij XS4ALL;
[..]

sow heb ik ff zwaar zitten vloeken...gelijk KPN bellen. KPN miep aan de lijn; "nee we kunnen niet zeggen of het dan wel in de toekomst beschikbaar word".
En dan kom je thuis, ligt er een brief van KPN.
[..]

Ik kan uit ervaring vertellen dat je dan ff gillend gek word.

* Wie gooit er glasvezel in de grond?...KPN
* Wie kan ADSL niet gebruiken met glasvezel?...KPN

|:( |:( |:(

en dat terwijl glasvezel de toekomst is....

PS en dan wetende dat KPN wel met glasvezel kan werken maar het is te duur, maar dat zeggen ze niet :(
ik weet uit ervaring dat dit veel meer kan betekenen. er kunnen dus heel veel redenen ten grondslag liggen aan jouw afwijzing. Het verhaal van buiten de range van de centrale liggen is idd wel goed mogelijk..de kpn-check geeft dan aan dat het mogelijk is , maar als je er idd te ver vanaf zit is het helaas pindakaas. En ik kan weten hoe klanten dan tekeer kunnen gaan(werk zelf bij een isp)( had eens iemand aan de lijn die 200 meter van de centrale woonde, maar aangesloten was op een centrale op 5 km afstand...jaja....efficientie;-)). probeer anders cistron eens...wie weet heb je meer succes bij hun.

Verwijderd

Voor ADSL heb je vanaf de centrale richting de woning koperaders nodig. De techniek die nu gebruikt wordt werkt niet als er vanaf de cntrale waar de apparatuur staat richting woning of tussenverdeler glasvezel zit.....

Als dit het geval is kan je bij geen enkele ADSL anbieder terecht. ( ps graaf zelf ff een kabeltje in naar de centrale ;) )

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit is een bekend probleem. In sommige nieuwe wijken is glasvezel gebruikt tussen de telefooncentrale en de buurtverdeelkasten. Omdat dus tussen de telefooncentrale en de huisaansluiting deels glasvezel, en deels koper ligt is er GEEN ENKELE vorm van DSL mogelijk. Dus ook niet via 1 van de andere aanbieders.

Op dit moment is er nog geen techniek ontwikkeld die deels over glasvezel en deels over koper kan werken. Het is OF compleet glasvezel, OF compleet koper.

In Amersfoort Nieuwland speelt hetzelfde probleem, en ook grote delen van Utrecht Leidsche Rijn heeft dit probleem.

Voor snel internet heb jij nog maar 1 ander serieus alternatief, en dat is internet via de kabel. Voor internet zonder telefoonkosten zul je je moeten wenden tot bovengenoemde kabelinternet, of een oplossing via ISDN. Of een deeloplossing via friaco of wanadoo hometime.

Verhuizen is het laatste alternatief.... :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op vrijdag 01 februari 2002 00:31 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Nee, want die moeten namelijk over diezelfde glasvezel en koper combinatie. En dat gaat dus niet werken. Puur glas tot aan huis kan wel, en dan kun je ook meteen flinke snelheden aanbieden, maar dat betekend toch eerst dat de straat open moet, en dat is allemaal niet goedkoop.....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is idd wel k*t. :(

Kun je ook geen kabel nemen? Of zit je nu al met een kabelverbinding internetten? :)

🌞🍃

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Wat dacht je van bellen met de KPN. Mijn ouders hadden dit probleem ook, en na een telefoontje te plegen kon het allemaal ineens wel. Toevallig ook precies 3.7KM, je woont toch niet toevallig in de wippolder in Delft he ;) Proberen te bellen kan in ieder geval nooit minder opleveren als wat je nu te horen krijgt.

• maartena
Op vrijdag 01 februari 2002 14:07 schreef Just_Johnny het volgende:
Wat dacht je van bellen met de KPN. Mijn ouders hadden dit probleem ook, en na een telefoontje te plegen kon het allemaal ineens wel. Toevallig ook precies 3.7KM, je woont toch niet toevallig in de wippolder in Delft he ;) Proberen te bellen kan in ieder geval nooit minder opleveren als wat je nu te horen krijgt.
Heeft niet zoveel zin.... de melding 3,7 km mag mischien wel waar zijn, maar omdat er glasvezel tussen ligt is er helemaal geen DSL mogelijk. Al zit je 100 meter van de centrale, als er 10 meter glas tussen zit houdt het op.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

Wat dacht je van bellen met de KPN. Mijn ouders hadden dit probleem ook, en na een telefoontje te plegen kon het allemaal ineens wel
Weet je zeker dat ze het goede nr gedraaid hadden...? :(

:r

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
als je glas hebt tussen de tel. centrale en de wijkverdeler, is het dan ookniet mogelijk om een leased lijn te nemen :?

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 13:55 schreef maartena het volgende:
Dit is een bekend probleem. In sommige nieuwe wijken is glasvezel gebruikt tussen de telefooncentrale en de buurtverdeelkasten. Omdat dus tussen de telefooncentrale en de huisaansluiting deels glasvezel, en deels koper ligt is er GEEN ENKELE vorm van DSL mogelijk. Dus ook niet via 1 van de andere aanbieders.

Op dit moment is er nog geen techniek ontwikkeld die deels over glasvezel en deels over koper kan werken. Het is OF compleet glasvezel, OF compleet koper.

In Amersfoort Nieuwland speelt hetzelfde probleem, en ook grote delen van Utrecht Leidsche Rijn heeft dit probleem.

Voor snel internet heb jij nog maar 1 ander serieus alternatief, en dat is internet via de kabel. Voor internet zonder telefoonkosten zul je je moeten wenden tot bovengenoemde kabelinternet, of een oplossing via ISDN. Of een deeloplossing via friaco of wanadoo hometime.

Verhuizen is het laatste alternatief.... :)
Idd Amersfoort Nieuwland :9

en ja hoor wat hebben we daar ....Casema :( heb ik al en bel de helft van de tijd alsnog in met m'n 56K modempje bij XS4ALL :(

edit:
toch maar ff kijken wat er nog te koop staat buiten Nieuwland >:)

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
ff van webwereld afgehaald
Nieuwland, een Vinexwijk in Amersfoort waar aandacht is voor een nieuw en modern uiterlijk. Eigenlijk is inbellen met een 56k-modem uit de tijd. Dus in een wijk die voorzien is van de modernste ontwikkelingen verwacht je als bewoner toch op zijn minst een aansluiting te kunnen nemen op een breedband internetverbinding.

ADSL bijvoorbeeld. Echter, een aanvraag bij KPN voor zo'n aansluiting levert een afwijzing op. Maar niet omdat de centrale niet geschikt zou zijn. KPN heeft ditmaal een andere reden. 'Uw opdracht kan helaas niet worden gerealiseerd, aangezien in de verbinding tussen de telefoonaansluiting in uw woning en de telefooncentrale van KPN Telecom glasvezels worden gebruikt. De huidige Mxstream-dienst is gebaseerd op koperdraad verbindingen', zo valt te lezen in een afwijzingsbrief van KPN.

Glasvezel
Glasvezels? Zijn dat niet de kabels waar échte breedbandverbindingen over mogelijk zijn met snelheden tot vele megabits per seconde. Klopt. Maar al jaren wordt gestecheld over het doortrekken van de glasvezelverbindingen tot aan de voordeur van huizen. Helaas voor de wijk Nieuwland, het gebied waar moderne glasvezelverbindingen gebruikt worden, blijkt het niet mogelijk om daar in de praktijk breedbandinternetdiensten aan te bieden.

"Dit is helaas een voorbeeld van de wet van de remmende voorsprong", zegt Bram Oudshoorn van KPN. "Het klopt dat er in deze woonwijk glasvezelkabels gebruikt worden, maar niet helemaal tot aan de huizen. Vanaf de KPN-centrale tot aan de kabelverdelers in de woonwijk liggen glasvezelverbindingen. Het laatste stukje is nog steeds een koperen verbinding."

Maar voor de ADSL-diensten die KPN op dit moment aanbiedt, is het noodzakelijk dat het hele traject vanaf de centrale tot het huis bestaat uit een koperverbinding. Een stukje glasvezel ertussen maakt het aanbieden van de dienst vooralsnog onmogelijk.

Proeven
Op dit moment worden op twee plaatsen in Nederland proeven gedaan met het aanbieden van breedbandinternet via glasvezelkabels. In delen van Eindhoven en Almere is het hele traject vanaf de centrale tot aan het huis verglaast.

"In de toekomst zullen er ongetwijfeld breedbanddiensten over glasvezelnetwerken aangeboden worden. Maar nu is dat praktisch niet mogelijk. Het netwerk in de wijk Nieuwland is al grotendeels voorbereid op de toekomst. Men moet nog even wachten", zegt Oudshoorn.

Blijft er nog één redelijk alternatief over: internet via de kabel. Maar dat is helaas ook geen optie. De wijk Nieuwland behoort niet tot het verzorgingsgebied van Casema. Dus dat betekent gewoon inbellen met het 56k-modem. Terug in de tijd in een op de toekomst gerichte woonwijk.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op vrijdag 01 februari 2002 14:18 schreef BertV het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze het goede nr gedraaid hadden...? :(

:r
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ja dat hadden ze. Er ligt nu ook een heel mooi Fast ADSL modempje te draaien op een locatie waar het niet kon :)

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:14

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Waarom vraag je geen second opinion bij Cistron/BBNED ?
http://www.cistron.nl
news://news2.cistron.nl

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Verwijderd

Volgens mij met de KPN niet meer de afstand tot de centralen, maar wordt er nu naar de kwaliteit van de lijn gekeken. Die moet daarom eerst doorgemeten worden, correct if i'm wrong...

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 01:00 schreef Pentiummania het volgende:
Waarom vraag je geen second opinion bij Cistron/BBNED ?
http://www.cistron.nl
news://news2.cistron.nl
ZINLOOS... maar dat stond er al een paar keer.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 01:10 schreef LuPax het volgende:
Volgens mij met de KPN niet meer de afstand tot de centralen, maar wordt er nu naar de kwaliteit van de lijn gekeken. Die moet daarom eerst doorgemeten worden, correct if i'm wrong...
Uit de kwaliteits meting van de lijn kan ook de lengte van de lijn gehaald worden. Dus aan de waarde van 3,7 km hangt een bepaalde impedantie van de lijn. Dus in de praktijk zou het voor kunnen komen dat je lijn maar 3 km is maar door een slechte las in de straat de kwaliteit niet goed genoeg is.
Daar komt nog bij dat de apparatuur die tussen de lijn wordt gelust ook nog een bepaalde demping heeft.......

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
hoe het ook zij...wat er ook gebeurt...

ik ben dus het haasje voor de komende paar maanden...

KPN heeft niet de mogelijkheden om ADSL aan te sluiten, CASEMA is blut dus voordat ze broadband gaan implementeren zijn we weer een half jaar verder .. :( :( :(

hartelijk dank voor alle reacties.......ik ga ff een winterslaap houden to het zover is :P
Pagina: 1