ABIT KR7A-RAID vs. MSI K7T266 Pro 2 RU

Pagina: 1
Acties:

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hallo,

In dit topic wil ik de verschillen tussen deze 2 moederborden op een rijtje zetten... Ik weet namelijk niet welke van de 2 ik nou zal kiezen :(

In de search valt veel te lezen over het mobo van MSI, maar niet zoveel over het mobo van ABIT.

Ik heb met de Abit KT7-RAID slechte ervaringen... deze bleef maar schokken onder Windows 2000, na het disablen van het RAID gebeuren werkt het wel soepel...

Ik heb de volgende voordelen gevonden:

ABIT KR7A-RAID:
  • 1 PCI slot meer
  • Chipset cooler
  • USB 1.1
  • Ultra ATA 133/RAID
  • 1 DIMM-slot meer
MSI K7T266 Pro 2 RU:
  • USB 2.0
  • Fout Diagnose Systeem
Hebben jullie hier nog aanvullingen op? Want ik zit echt hard te twijfelen...

Peter

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Verwijderd

Abit, ongetwijfeld abit. Dit om zijn hoge fsb. Msi vind ik persoonlijk ruk, maar das mijn mening. Als goedkoper alternatief vind je de epox 8kha+. Dit bord kick ass, net zoveel als de abit, maar dan goedkoper!!!

Verwijderd

Op het werk een paar keer een MSI K7T266 Pro2 RU eringezet, persoonlijk vind ik het een k** bord.
De KR7A-Raid heb ik zelf, dit bord is echt waanzinnig rockstable

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb veel ervaring met abit en heb deze bord zelf ook en ik ben er zeer tevreden over veel oc mogelijkheden fsb per mhz instelbaar en mijn 1700+ draait hier rock stable op 1900+
het is vind ik een goed bord

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Peter Power
  • Niet online
Hmm als ik dit zo hoor denk ik ik ga voor Abit... enkel de vorige keer ging ik dat ook... en schokte het in win2k...

Peins.. :)

Ik ga btw niet overclocken ofzo..

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je niet gaat overclocken en geen raid nodig hebt, dan is het EPOX 8KHA+ de goedkoopste/beste oplossing.
Dit board is zeer stabiel en erg snel.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik zou msi kiezen hoor,

ik heb nu 3 abit moederborden gehad en geen een zonder problemen, sinds ik mijn MSI bord heb zijn er ( haast) geen problemen meer.

Succes met je keuze

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Van alle defecte moederborden die t bedrijf waar ik werk terugkrijgt is t overgrote deel MSI, en dan wel de K7T266 Pro 2 (RU), net zoals deze.
Zelf heb ik een Abit KR7A-Raid en ik ben zeer te spreken over dit bordje.
Had eigenlijk een KR7A besteld maar omdat die zo snel nie geleverd konden worden kreeg ik een RAID versie voor dezelfde prijs :9~

XBO: Michaël#3318

• Peter Power
  • Niet online
Hmpf hier word je echt niet veel wijzer van :(

hehe

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 23:28 schreef Nefiorim het volgende:
Van alle defecte moederborden die t bedrijf waar ik werk terugkrijgt is t overgrote deel MSI, en dan wel de K7T266 Pro 2 (RU), net zoals deze.
MMh, d'r zijn wel meer problemen met dit bordje geweest waaronder de usb2.0 controller. En aangezien het aantal usb2.0 spullen nog niet eens zo groot is, kun je beter later een usb2.0 kaartje erin steken, als je tenminste niet voor de fire-wire gaat :)
Op donderdag 31 januari 2002 23:28 schreef Nefiorim het volgende:
Zelf heb ik een Abit KR7A-Raid en ik ben zeer te spreken over dit bordje.
Had eigenlijk een KR7A besteld maar omdat die zo snel nie geleverd konden worden kreeg ik een RAID versie voor dezelfde prijs :9~
Relaxed, kheb hem gister besteld (wel voor een scherpe prijs :P ) maar jouw aanbieding klinkt uiteraard :9 , heel aardig van de leverancier. (welke :? )
Iig zaterdag kan ik er lekker mee gaan spelen :)

• Peter Power
  • Niet online
Ik denk dat ik voor de Abit ga... support for 2000mhz+ wat houd die + in dit geval dan in?

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
hmm ik heb zelf de abit KR7A-RAID.

het heeft wat voeeten in aarde gehad om dit bord stabiel te krijgen.. dit had ik met al mijn vorige MSI borden nooit.
en toch ben ik verliefd op dit bordje..
en met een beetje geluk kan ik morgen in ocm results posten van een xp2000+ op dat bord. ;) >:)

dus bij deze mijn aanbeveling voor de Abit.

let wel op een paar dingen als je de abit neemt:

lees de faq van paul op Viaarena.com
Pleur er geen Lite-on fikker in.

das alles

Sinlath | Opinions may contain latency

• Peter Power
  • Niet online
Het verschil tussen de KR7A en de KR7A-RAID is enkel RAID? Want op de site van abit is dit niet geheel duidelijk..

• Peter Power
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 23:47 schreef Sinlath het volgende:
hmm ik heb zelf de abit KR7A-RAID.

het heeft wat voeeten in aarde gehad om dit bord stabiel te krijgen.. dit had ik met al mijn vorige MSI borden nooit.
en toch ben ik verliefd op dit bordje..
en met een beetje geluk kan ik morgen in ocm results posten van een xp2000+ op dat bord. ;) >:)

dus bij deze mijn aanbeveling voor de Abit.

let wel op een paar dingen als je de abit neemt:

lees de faq van paul op Viaarena.com
Pleur er geen Lite-on fikker in.

das alles
Wat voor problemen had je dan qua stabiliteit?

Ik ga de faq is doorpluizen :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 23:39 schreef Peter Power het volgende:
Ik denk dat ik voor de Abit ga... support for 2000mhz+ wat houd die + in dit geval dan in?
2000 + staat voor de XP rating dat je dus hoger kan, maar meeste borden en processors gaan maar tot 13 (multiplier)
de 2100+ zit meen ik op 13x 133mhz = 1733 ofzo

Abit heeft goeie reviews her en der ;) daarom kocht ik hem :P

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

support voor 2000+ houd in dat de amd 2000+ proc. er op kan dus dat is eerst snel genoeg

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Sinlath
Op donderdag 31 januari 2002 23:48 schreef Peter Power het volgende:

[..]

Wat voor problemen had je dan qua stabiliteit?

Ik ga de faq is doorpluizen :)
de bios luisterde bij mij heel nauw.

een driving strength va 1t .. zo soepel als wat.. 2t instabiel als de pest (windhoos xp dan)

idem met memory.. mem op cas 2.5 hangen bij de vleet.
memory op cas 2 gaan als een banaan...

en zo nog een paar dingen..

overigens zijn dit Known error's en makkelijk op te lossen, het is even puzzelen.. maar dat is leuk.

alle problemen die ik had stonden gewoon in de faq, met oplossing.. echter sommige oplossingen in sommige configuraties lopen niet lekker.

dit betekend overigens niet dat het bij jou ook gebeurd...

Verwijderd

Tja, meen je dat serieus? Puzzelen is leuk? Dus jij hebt liever niet dat het in 1 keer werkt? Je liegt dat je barst man! :)

Nogmaals ,ik zou voor de epox gaan, but, who cares

• Sinlath
Op donderdag 31 januari 2002 23:58 schreef Pjoeloe het volgende:
Tja, meen je dat serieus? Puzzelen is leuk? Dus jij hebt liever niet dat het in 1 keer werkt? Je liegt dat je barst man! :)
hehehe.. nee hoor dat puzzelen is best leuk.. ennuh wat nog veel leuker is is dat je een heleboel problemen dan hebt gehad.. dus als er iemand weer es roept:

BLAAT... me lite-on blijft hangen BLAAT...

dan kan je toch mooi ff positieve bijdrage leveren aan een topic. :P

Verwijderd

Kijk, als er toch niet van dat soort mensen waren als jou, dan waren er veel minder tweakers :)

Verwijderd

_ sorry edit>>

Verwijderd

idd, Pjoeloe

als je wat koopt dan wil je het in elkaar draaien en gewoon starten, dan kun je pas de instellingen tweaken ;)

Begin je al met een bord die niet wil opstarten dan kun je door de frustraties een hoop gekke dingen doen en erger soms dingen vergeten. :(
Niet dat mij dat is overkomen, maar je leest het genoeg.

En een defect bord is gewoon retour-> leverancier :+ desnoods persoonlijk langs komen met die zooi en mee lopen naar de td, laten zien wat je heb gedaan.
Als ze daar niet fatsoenlijk mee omgaan, dan moet je voortaan een andere leverancier nemen. :)

• Peter Power
  • Niet online
In de Abit kan dus gewoon en DDR ram of SD-Ram en een thunderbird 900mhz volgende de faq..

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/installation.htm

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 00:13 schreef Peter Power het volgende:
In de Abit kan dus gewoon en DDR ram of SD-Ram en een thunderbird 900mhz volgende de faq..

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/installation.htm
De abit KR7A (en raid) heeft plaats voor 4 DDR dims en de KG7 voor 3 en beide bordjes hebben geen sdram support.
Kortom in de buidel tasten ;)

Verwijderd

Tja, der komt 1 ding bij het tweaken kijken. Veel poen idd !! :)

Verwijderd

Ach ja, geld moet rollen ;)

BTW als je toch bezig bent, ga dan niet op 3 (euro ) tientjes zitten zeiken, want dan zit je 2 maanden later dat goedkope ding weer te vervangen, geluidskaarten bijvoorbeeld

• Peter Power
  • Niet online
Ik wil er een Creative SoundBlaster Audigy Player in... lees in de FAQ dat daar problemen mee zijn.. grr :)

• Sinlath
nog ff een stukje uit de faq.

heel wat mensen vragen hoe het zit met KR7A en crucial geheugen.

goed bij deze.

crucial is geen probleem, behalve.

Quote van faq
Crucial 512Mb PC2100 registered ECC memory modules are incompatible with this motherboard (smaller modules are okay).

People using modules of Crucial 256Mb PC2100 registered ECC memory also seem to experience problems. Unbuffered Crucial memory is okay.

Kingston PC2100 registered ECC 512MB memory (part no. KVR266X72RC25/512) is incompatible.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

KR7A is op dit moment de koning der mobo's. Een vriend van mij heeft eerst op de MSI gedraaid maar heeft na stapels problemen (vooral met de raid controller) met korting een KR7Ar mogen aanschaffen. Ze hadden er gewoon spijt van dat ze hem de MSI hadden aangeraden.

Verwijderd

Edit>> Epox EN Abit zijn de king of mobo`s :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 13:01 schreef Bene het volgende:
KR7A is op dit moment de koning der mobo's. Een vriend van mij heeft eerst op de MSI gedraaid maar heeft na stapels problemen (vooral met de raid controller) met korting een KR7Ar mogen aanschaffen. Ze hadden er gewoon spijt van dat ze hem de MSI hadden aangeraden.
Nou als ik zo eens al die problemen in de FAQ zie... Lekkere koning zeg... Veel leuke hardware wil gewoon niet of met slechts met moeite op dat ding... Ben ik ff blij met mijn Epox (met audigy en LiteOn brander ;) ) Ik wou eerst nog wachten op de KR7A...

Verwijderd

/me mag over een paar uurtjes zijn KR7A-RAID in z'n kastje gaan knutselen

I'll keep you informed

• Peter Power
  • Niet online
Maar niemand heeft problemen met de Audigy ? Want die wil ik er wel in hebben en Dan Elec geheugen...

Verwijderd

Ik heb ook een KR7 zoals je kunt zien in mijn spec. Verschillende kleine probs. Ik heb vaak dat na een dag of 5 het toetsenbord niet reageert. De kaart eruit halen en er opnieuw inzetten helpt dan, maar dit probleem heb ik bijna opgelost. Tvkaarten zijn altijd een probleem.

Neem GEEN Dane-elec 512 Mb. Zoals beschreven ondersteunt de KR7A geen 64Mx4 geheugen chips. Deze komen veel voor op 512 mb en 1 Gb modules. Zelf eerst een week zitten klooien voordat ik hier achter was. Nadat ik Dane-elec had omgeruild voor Twinmos werkt het als een tiet.

EDIT: Met de Audigy Player heb ik geen enkel probleem. Maakt niet uit in welk slot het zit. Het werkt toch wel.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:08 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik heb ook een KR7 zoals je kunt zien in mijn spec. Verschillende kleine probs. Ik heb vaak dat na een dag of 5 het toetsenbord niet reageert. De kaart eruit halen en er opnieuw inzetten helpt dan, maar dit probleem heb ik bijna opgelost. Tvkaarten zijn altijd een probleem.

Neem GEEN Dane-elec 512 Mb. Zoals beschreven ondersteunt de KR7A geen 64Mx4 geheugen chips. Deze komen veel voor op 512 mb en 1 Gb modules. Zelf eerst een week zitten klooien voordat ik hier achter was. Nadat ik Dane-elec had omgeruild voor Twinmos werkt het als een tiet.

EDIT: Met de Audigy Player heb ik geen enkel probleem. Maakt niet uit in welk slot het zit. Het werkt toch wel.
Vaag, ik heb dit weekend de hele boel in elkaar geknutseld, en had geen enkel probleem met Dane-Elec 512MB...

• Peter Power
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 23:28 schreef Xeno het volgende:

[..]

Vaag, ik heb dit weekend de hele boel in elkaar geknutseld, en had geen enkel probleem met Dane-Elec 512MB...
Ik print zo de faq uit en ga dan lekker kijken welk merk geheugen ik ga kopen en ga dan de Abit bestellen!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 01 februari 2002 00:16 schreef DragonLord het volgende:

[..]

De abit KR7A (en raid) heeft plaats voor 4 DDR dims en de KG7 voor 3 en beide bordjes hebben geen sdram support.
Kortom in de buidel tasten ;)
De KG7 heeft ook plaats voor 4 ddr dims hoor heeft alleen een andere chipset (AMD760) in tegenstelling tot de kr7a (kt266a) en die laatste is dus net sneller.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ben dik tevreden over mijn MSI K7T266 Pro 2 RU bord.
Stabiel en geen enkel probleem, ook niet met de raidcontroller.
Het is een stabiel bord, maar niet bepaald een echt overklock bord.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16
Hey Peter, uit Zeeland als ik het goed heb. Anyway, duidelijk voor de Abit gaan. Ik heb hem zelf ook, en als je je kaarten er op een normale manier instopt (lees volgorde) dan geeft het geen enkel probleem. Abit KR7A is gewoon vet!

Dat probleem onder Win2K met je KT7-RAID heb ik ook gehad want ik heb hetzelfde bord op me andere doos. Dat is simpel te verhelpen door de 1.0 nogwat drivers voor je highpoint te pakken. Dan heb je er geen problemen mee. En daar leidt je performance niet onder als je hte mij vraagt. Verder heb ik tot nu toe nooit problemen gehad met me SB in combinatie met een Via chip. Ik denk dat je goed op moet letten hoe je IRQ's verdeeld zijn en in welk PCI slot je welke kaart stopt.

Afijn have fun met je KR7A. :P

PS: als je het geld hebt zou ik RAID nemen als je daar je HD op zet is ie altijd sneller als op je IDE kanaal.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik heb ook een KR7A mobo. Ik heb de 512 MB van Dane Elec er in hangen en een Lite-on brander en ik heb nog GEEN enkel probleem gehad. Dus het is echt per geval verschillend denk ik.

• Peter Power
  • Niet online
Ik ga nu de Abit KR7A-RAID bestellen!

Bedankt voor de reacties :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 31 januari 2002 23:49 schreef DragonLord het volgende:

[..]

2000 + staat voor de XP rating dat je dus hoger kan, maar meeste borden en processors gaan maar tot 13 (multiplier)
de 2100+ zit meen ik op 13x 133mhz = 1733 ofzo

Abit heeft goeie reviews her en der ;) daarom kocht ik hem :P
Maximale multiplier van een AthlonXp is 12.5, en dat ligt nit aan het moederbord, maar aan de core van de AthlonXp. De Thoroughbred gaat daar verandering in brengen :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1