[mpg] Pal of NTSC

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17
Hoe kan ik dit zien, ik had namelijk een ntsc (352 bij 240) naar pal (352 bij 288), alleen nu weet ik dit niet zeker, kvermoed dat ik per ongeluk NTSC naar NTSC heb geconverteerd :P
duzz wie weet hoe ik dit kan zien,
als ik hem in tmpgenc wil openen zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund :? terwijl hij het zelf heeft gemaakt, voor de rest werk hij goed op cd (getest in windvd), ik heb geen dvd speler voor handen om het te testen op een pal tv

Verwijderd

Hoeveel frames per seconde loopt dat bestand? 30 is NTSC, 25 is PAL, misschien heb je alleen de resolutie aangepast en niet de framrate. Maar dan nog, zou hij dat gewoon moeten kunnen openen. Ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is...

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17
tja ik had eerst een test bestandje gemaakt, die zeker weten pal was (dus ook 25 fps), en vanochtend het hele grote bestand geconverteerd, alleen nu heb ik misschien met mn slaperige kop de standaardinstellingen van tmpgenc gebruikt, en dat is dus gewoon ntsc |:(
Maar het kan zijn dat ik het wel goed heb gedaan :P kheb hier last van hersenschimmen :)

edit: ik weet dus ook niet wat voor framerate

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:53

mno

Je kan het ook in Windows Media Player zien. Mpeg-file openen en dat de properties raadplegen. Kijk bij video renderer. Het nadeel is dat de waarde in WMP schommelt. Maar als het rond de 25 blijft is het PAL. Rond de 30 is NTSC. Rond de 24 zou ook nog kunnen (NTSCfilm).

In PowerDVD kun je het precies zien (configuration, info).

En anders het tooltje 'bitrate viewer' downloaden (eerste hit via Google).

Gewoon rösti