Een maat van mij heeft ongeveer een jaartje geleden bij een computerzaakje hier in de buurt een computer laten bouwen. Het is een AMD thunderbird 1GHz. Ik heb vandaag ff binnen in dat ding gekeken, maar wat mij opvalt is dat die koeler verkeerd lijkt te zitten. Er zit zo'n orb-achtige spire koeler op. Hij lijkt naar boven geschoven want ik zie onder duidelijk de processor met die ronde zwarte pad dingetjes erop. Zijn processor blijkt ongeveer 52 graden te worden. Ik weet dat dit nog lang niet maximaal is, maar moet hier wat aan gedaan worden?? Op mijn 1200 met ietsje zwaardere spire koeler heb ik een temp van 35 graden. Lijkt mij dat zijn temp een beetje te hoog is. Nogal slordig van die zaak dan. Is het aan te raden om dit zelf te veranderen (ivm met koelpasta enzo) of dit door hun laten doen?
Lijkt me sterk dat wanneer de koeler niet op de processor zit de temperatuur maar zo laag is. Kijk nog maar eens goed, want als ie echt niet erop zat had je maat nu een gebakken processor!
All your base are belong to Chuck Norris
hij zegt niet goed... dus scheef.. en als ie scheef ligt dan werrekt ie iet 100%.Op vrijdag 01 februari 2002 00:27 schreef DusHmaniac het volgende:
Lijkt me sterk dat wanneer de koeler niet op de processor zit de temperatuur maar zo laag is. Kijk nog maar eens goed, want als ie echt niet erop zat had je maat nu een gebakken processor!
overigens hoe oud is de pc.. als de pc ouder is dan 6 maanden hebje kans dat de shop tegen betaling dat wel voor je wil doen... in dat geval.. spire (oid) halen en er zelf opzetten
Sinlath | Opinions may contain latency
Een orb(cloon) heeft een ronde base, dus je zal bijna altijd de pads zien zitten aangezien die koelers alleen de core bedekken en niet de hele CPU. Zolang je de core niet kan zien is er niks aan de hand. (voor de zekerheid, de core is alleen dat kleine vierkantje van 1,5 bij 2 cm ongeveer die op de CPU zit.)
Verwijderd
Het lijk mij ook zeer strek.
Als je orb gewoon vast zit, dan zit hij zeer zeker vast aan je core. Ik heb zelf ook zo'n orb gehad (dragon orb) dat ding zat zo allemachtig tering vast, dat je bijna bang was dat je core zou basten. en aan de zijkant zag je dan een rode rand (amd xp) van je cpu.
(anders draai je hem toch gewoon ff om)
Als je orb gewoon vast zit, dan zit hij zeer zeker vast aan je core. Ik heb zelf ook zo'n orb gehad (dragon orb) dat ding zat zo allemachtig tering vast, dat je bijna bang was dat je core zou basten. en aan de zijkant zag je dan een rode rand (amd xp) van je cpu.
(anders draai je hem toch gewoon ff om)