Toon posts:

[C++] windows: wav, api's, icoontje, register...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb enkele vraagjes over C++ in windows (gewone teksteditor, geen visual/borland c++).
1) Hoe kan ik een wav-geluidje afspelen?
2) Hoe moet ik api-calls toevoegen en declareren?
3) Hoe kan ik mijn applicatie een eigen icoontje geven?
4) Kan ik ervoor zorgen dat mijn programma niet in de taakbalk wordt weergegeven?
5) Registerinstellingen voor mijn programma aanpassen: hoe?
6) Kan ik via één of andere functie een autocheckbox (un)checken?
Alvast bedankt.

Verwijderd

1. Winamp
2. Drag & Drop vanuit explorer
3. Tekenen in Paint
4. Taak balk op auto-hide zetten
5. Regeditor
6. Kan met een muis

Verder nog iets ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een serieus antwoord misschien?

Verwijderd

Waarom gebruik je C++ ?? Gebruik je ook C++ MFC ?? Dat is namelijk windows Based. Van Microsoft.
Gebruik anders een andere taal.

Verwijderd

Vraagje kun je al C++ ?? Je vraagt ons nou om een geheel programma te schrijven zonder dat wij de indruk krijgen dat jij er ook maar iets aan gedaan hebt.

Ik heb ook een vraagje waarmee compile jij je programma's of runnen die zomaar rechtstreeks vanuit kladblok ?

Ik wil niet lullig doen maar zoek een goede tutorial of boek op over windows programming.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 22:31 schreef Fifi het volgende:
Hallo,
Ik heb enkele vraagjes over C++ in windows (gewone teksteditor, geen visual/borland c++).
1) Hoe kan ik een wav-geluidje afspelen?
2) Hoe moet ik api-calls toevoegen en declareren?
3) Hoe kan ik mijn applicatie een eigen icoontje geven?
4) Kan ik ervoor zorgen dat mijn programma niet in de taakbalk wordt weergegeven?
5) Registerinstellingen voor mijn programma aanpassen: hoe?
6) Kan ik via één of andere functie een autocheckbox (un)checken?
Alvast bedankt.
:?

ooit al eens iets in windows geprogrammeerd?
(vb/c++/delphi)
:?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 22:39 schreef Fifi het volgende:
Ja, een serieus antwoord misschien?
Misschien moet je beginnen met 'n serieuze vraag?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil MFC gebruiken. En ja ik heb al een beperkte kennis van C++, wat die vraag van die checkbox betreft, laat die maar vallen, ik heb er al iets op gevonden. En ja ik heb al geprogrammeerd in windows, maar dat was dan wel in VB6, wat veel eenvoudiger is dan C++.
Ik ben gewoon van in VB6 te programmeren, maar ommijn kennis te verruimen zou ik een programma, dat ik al in VB gemaakt heb, willen omzetten naar C++, zodat het bestand veel kleiner is en mgeen resem opstartbestanden behoeft.
Als je al enkele jaren VB gebruikt is de overstap naar C++ nu eenmaal niet gemakkelijk.
Ik heb al vanalles geprobeerd om mijn icoontje op het scherm te toveren, maar alle pogingen strandden. Idem dito met de api call voor sndPlaySound, waar Dev-C++ telkens een foutmelding kwam geven. Ik schuim nu al een hele tijd de MSDN-bibliotheek af naar antwoorden, maar daar deze bibliotheek is opgesteld voor en door engelstalige kenners, is het vinden van antwoorden niet altijd even eenvoudig.
Ik wil helemaal niet dat jullie mijn programma maken, ik wil het zelf doen, maar ik begrijp dat ik dit niet kan zonder hulp. Als ik er niets voor zou willen doen, dan kan ik evengoed naar een downloadbare versie zoeken van een programma waar mijn doelen in verwerkt zijn. Ik hoopte enkel dat jullie, als Nederlandstalige programmeurs, enige duidelijkheid zouden kunnen brengen.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Probeer eerst eens keuze 1), en als dat niet lukt, vraag det dan want dit is een beetje teveel van het goede. Dit komt niet over alsof je je best op het uitzoeken hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
En na hoelang zoeken heb ik dan wel m'n best gedaan? Ik dacht dat ik hier toch op een beetje begrip zou kunnen rekenen, maar ja, de altruïstische inzet van de mens staat tegenwoordig op een laag pitje.

Verwijderd

Nou een kleine tip dan maar: http://www.codeguru.com

Ow nog welkom op GoT :) beetje laat maar wel lekker... de mensen in P&W proberen je altijd te helpen mits je duidelijk hebt laten zien dat je zelf genoeg onderzoek hebt gedaan. De dingen die jij vraagt zijn zo simpel en staan bijna op elke prog site vandaar dat er zo gereageert word.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 23:01 schreef Fifi het volgende:
Ik wil MFC gebruiken. En ja ik heb al een beperkte kennis van C++, wat die vraag van die checkbox betreft, laat die maar vallen, ik heb er al iets op gevonden. En ja ik heb al geprogrammeerd in windows, maar dat was dan wel in VB6, wat veel eenvoudiger is dan C++.
Ik ben gewoon van in VB6 te programmeren, maar ommijn kennis te verruimen zou ik een programma, dat ik al in VB gemaakt heb, willen omzetten naar C++, zodat het bestand veel kleiner is en mgeen resem opstartbestanden behoeft.
Als je al enkele jaren VB gebruikt is de overstap naar C++ nu eenmaal niet gemakkelijk.
Ik heb al vanalles geprobeerd om mijn icoontje op het scherm te toveren, maar alle pogingen strandden. Idem dito met de api call voor sndPlaySound, waar Dev-C++ telkens een foutmelding kwam geven. Ik schuim nu al een hele tijd de MSDN-bibliotheek af naar antwoorden, maar daar deze bibliotheek is opgesteld voor en door engelstalige kenners, is het vinden van antwoorden niet altijd even eenvoudig.
Ik wil helemaal niet dat jullie mijn programma maken, ik wil het zelf doen, maar ik begrijp dat ik dit niet kan zonder hulp. Als ik er niets voor zou willen doen, dan kan ik evengoed naar een downloadbare versie zoeken van een programma waar mijn doelen in verwerkt zijn. Ik hoopte enkel dat jullie, als Nederlandstalige programmeurs, enige duidelijkheid zouden kunnen brengen.
dit had je gewoon ook al meteen in je eerste post moeten zeggen, dan hadden we een iets beter beeld gehad... :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:09 schreef webskipper het volgende:

[..]

dit had je gewoon ook al meteen in je eerste post moeten zeggen, dan hadden we een iets beter beeld gehad... :)
Achja je kan niet alles hebben toch :p

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

Als je punt 2 helemaal door hebt en snapt, dan zijn de andere punten een makkie. Ik ken ook geen C++, maar ken wel API. Al de punten die je noemt zijn met API's te doen, iets duidelijker: zijn echt dingen die je met API's doet.

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1