Morgen komt de monteur van @Home langs om het kabelmodem te installeren. Ik heb gekozen voor zelf installeren. Ik heb de CD bekeken van @Home en zie dat er van alles automatisch geinstalleerd gaat worden. Ik ben bang dat ik dan mijn bestaande instellingen kwijt raak en geen gebruik meer kan maken van mijn ISDN kaart voor bv girotel. Bovendien krijg ik IE 5, terwijl ik nu 6 heb. Ik zie maar heel summiere aanwijzigen voor handmatig installeren. Is dat mogelijk, en is er ergens een goede website waar dat staat toegelicht?
Hoeft niks te doen doen normaal, alleen computernaam instellen.
www.troublesathome.nl als je problemen hebt.
www.troublesathome.nl als je problemen hebt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
@home installeren is echt een eitje.
Tip 1, blijf met je poten van die CD af
Heel simpel.
Tip 2, vul bij computernaam je naam van @home in. Dat wordt iets als cp*****-a (* = cijfer
). En als workgroup @home en dan werkt alles ongeveer wel.
Tip 1, blijf met je poten van die CD af
Tip 2, vul bij computernaam je naam van @home in. Dat wordt iets als cp*****-a (* = cijfer
Ik heb het handmatig gedaan, inderdaad een eitje. Alles draait als een tiet (download 250 Kb)
Ik begrijp alleen niet hoe ik de verbinding softwarematig beëindig. Er zijn dingen waarbij ik liever niet online ben. @Home zegt dat de UTP bekabeling eruit moet, kan dat niet eenvoudiger?
Ik begrijp alleen niet hoe ik de verbinding softwarematig beëindig. Er zijn dingen waarbij ik liever niet online ben. @Home zegt dat de UTP bekabeling eruit moet, kan dat niet eenvoudiger?
Dat kan snellerOp vrijdag 01 februari 2002 21:09 schreef Poecillia het volgende:
Ik heb het handmatig gedaan, inderdaad een eitje. Alles draait als een tiet (download 250 Kb)
Als je 2000/xp hebt kan je eenvoudig je netwerkkaart uitzetten.Ik begrijp alleen niet hoe ik de verbinding softwarematig beëindig. Er zijn dingen waarbij ik liever niet online ben. @Home zegt dat de UTP bekabeling eruit moet, kan dat niet eenvoudiger?
Gujun,
Ach, als ik die klagers zie met een paak kb is 250 kb niet zo slecht. Heeft het platteland ook eens voordelen
Ik heb nog 98SE, kan ik daar mijn netwerkkaart ook uitzetten?
Ach, als ik die klagers zie met een paak kb is 250 kb niet zo slecht. Heeft het platteland ook eens voordelen
Waarom moet je eigenlijk de hostname gebruiken van je ISP 
Ik doe dat eigenlijk al lang niet meer, maar ik merk geen verschil..
je kunt beter een goede firewall installeren..Op vrijdag 01 februari 2002 21:26 schreef Poecillia het volgende:
Gujun,
Wat bedoel je met hostname? Je computernaam moet je invullen om een IP-adres te krijgen van de DHCP-server.Op vrijdag 01 februari 2002 23:01 schreef saviour het volgende:
Waarom moet je eigenlijk de hostname gebruiken van je ISP
Ik heb een statisch ip..Op vrijdag 01 februari 2002 23:10 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Wat bedoel je met hostname? Je computernaam moet je invullen om een IP-adres te krijgen van de DHCP-server.
Kijk, ik moet bijv. van chello "mijnachternaam.chello.nl" instellen (zo was dat dan bij win98).
Maar bij Win2k / XP / Linux is dat niet zo.
Hmz, ik zou hem maar dynamisch instellen. Ik weet dat dat af en toe problemen kan geven, maar het is wel zo sociaal omdat het problemen bij andere mensen kan voorkomen.Op vrijdag 01 februari 2002 23:12 schreef saviour het volgende:
[..]
Ik heb een statisch ip..
Kijk, ik moet bijv. van chello "mijnachternaam.chello.nl" instellen (zo was dat dan bij win98).
Maar bij Win2k / XP / Linux is dat niet zo.
Nee schat, ik heb nog een COM21 modemOp vrijdag 01 februari 2002 23:17 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Hmz, ik zou hem maar dynamisch instellen. Ik weet dat dat af en toe problemen kan geven, maar het is wel zo sociaal omdat het problemen bij andere mensen kan voorkomen.
Verwijderd
Op zaterdag 02 februari 2002 00:27 schreef saviour het volgende:
[..]
Nee schat, ik heb nog een COM21 modemIk ben geen lamer.
Dus heb ik een statisch ip en werk ik niet met DHCP zoals hij suggereert. (was dat nou zo moeilijk?)Op zaterdag 02 februari 2002 03:55 schreef Niwreh het volgende:
[..]
Verwijderd
Ik heb ook een COM21 modem, maar toch ben ik in anderhalf jaar tijd al aan mijn derde ip-adres toe. Dus, wat heeft statisch of dynamisch met een COM21 modem te makenOp zaterdag 02 februari 2002 12:50 schreef saviour het volgende:
[..]
Dus heb ik een statisch ip en werk ik niet met DHCP zoals hij suggereert. (was dat nou zo moeilijk?)
Hmmz, nou bij ons is het zo dat iedereen met een COM21 een statisch ip heeft. De rest nietOp zaterdag 02 februari 2002 15:15 schreef Niwreh het volgende:
[..]
Ik heb ook een COM21 modem, maar toch ben ik in anderhalf jaar tijd al aan mijn derde ip-adres toe. Dus, wat heeft statisch of dynamisch met een COM21 modem te maken
Verwijderd
Dat was mij niet bekend, ik heb dan ook geen Chello, maar @home.Op zaterdag 02 februari 2002 16:11 schreef saviour het volgende:
[..]
Hmmz, nou bij ons is het zo dat iedereen met een COM21 een statisch ip heeft. De rest niet
Pagina: 1