Toon posts:

pentium 133mhz zonder cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server, een 133mhz processor, staat op de gang en blaast best aardig. Ik heb al gezocht naar stillere coolers, veel stiller werd het niet, maar hoe riskant is het eigenlijk om een 133mhz zonder cooler te laten draaien, uiteraard wel met koelblok.

En een 200 Watt voeding gaat ie het redden zonder?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

Wok

Dakloos...

Ik durf niet te zeggen of je zonder koeler kunt werken. Maar misschien is het een idee om in plaats van het standaard fannetje een 12cm fan in je kast te bouwen, deze op 7V te laten lopen en deze rechtstreeks op je proc te laten blazen. Scheelt een hoop lawaai en koelt nog steeds aardig.

Voor de voeding durf ik geen suggesties te doen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

geen probleem, groot koelblok er op, en klaar. Oudere Dell's hebben ook geen fan op de processor....

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:51 schreef freebie het volgende:
Mijn server, een 133mhz processor, staat op de gang en blaast best aardig. Ik heb al gezocht naar stillere coolers, veel stiller werd het niet, maar hoe riskant is het eigenlijk om een 133mhz zonder cooler te laten draaien, uiteraard wel met koelblok.

En een 200 Watt voeding gaat ie het redden zonder?
lijkt mij een domme vraag die koeling zit er niet voor niks bij

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:12
zonder actieve koeling moet een 133 Mhz gemakkelijk kunnen draaien, dell, compaq hp en ibm hadden destijds ook allemaal een passieve koeling. Het enige waar je voor moet zorgen is een zo groot mogelijk koellichaam en een klein beetje airflow

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 21:55 schreef dune3002 het volgende:

[..]

lijkt mij een domme vraag die koeling zit er niet voor niks bij
mensen houden van stille pc's en zoals iemand eerder al zei, is een groot koelblok ook voldoende, btw. een 133mhz wordt niet zo warm.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
mits je een groot koelblok hebt kan het makkelijk zonder. Een beetje airflow in je kast is natuurlijk wel gewenst..

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook een passief gekoelde p133, er zat origineel ook geen fan op. Wat de voeding betreft, die fan zou ik altijd aan laten staan, dan heb je nog wat airflow, anders wordt het wel erg heet.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 31 januari 2002 21:54 schreef abreemjathuis het volgende:
geen probleem, groot koelblok er op, en klaar. Oudere Dell's hebben ook geen fan op de processor....
Klopt! mijn router is een Dell. En daar zit alleen een groot koelblok op. Lekker stil dus.
Btw mijn router is een pentium 100!

Zo ziet ie er uit:
Afbeeldingslocatie: http://217.120.90.229/mod/router/veraf_aan.JPG
Gemod dan >:)

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op donderdag 31 januari 2002 21:54 schreef abreemjathuis het volgende:
Ik heb dus zo een Dell. Het is een Pentium 166 en er zit inderdaad alleen een koelblok op. Dit blok is ongeveer 5x5x5 centimeter. De voeding zou ik niet doen. Wel kun je de fan verniewen door een betere. In mijn Dell zit in de voeding een 40 millimeter fan die je bijna niet hoort. Het is wel maar een 145 watt voeding. Ook zijn de processor en het koelblok zo geplaatst dat de (hete) lucht wordt weggezogen door de voeding.

Wat mij veel meer irriteerd zijn de harddisks. Er zitten tweee 2.5 gig Western Digital schijven en als die opspinnen dan is het gedaan met de stilte... Iedereen klaagt altijd over het lawaai van de koeling maar ik vind die hd's veel misselijker :(

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:11
ik heb een compaq p100 maar als ik mijn hand op dat koelblokje leg dan verbrand hij zowat aangezien ik daat ding als server wil gaan gebruiken heb ik er maar een fan op 7v opgezet zodat dat koelblok teminste koud blijft

Verwijderd

ik heb een P133 server zonder actieve koeling.
Er zit gewoon zo'n koelblokje van 3cm hoog op. ik heb zelfs de kap van de computer afgehaald en het koelblokje blijft mooi onder de 30 graden.
ik heb er wel een foto van, die staat op dezelfde server.

(p.s. die fan die er bij staat is weg, bleek helemaal niet goed te werken)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
duw er gewoon een grote heatsink op, dan moet het zeker werken. :) ik heb er gewoon een heatsink van een coolermaster DP5-6I31A opzitten, werkt perfect, word wel warm na een beetje stressen maarja hij doet het nog dus..... :Y)

Verwijderd

Kan prima heeft mijn ons servertje ook, is ook een p133 hem er voor de gein een oude p3 boxed cooler zonder fan op gezet. Maar ik denk dat elk beetje groot koelblok wel volstaat, zorg wel dat er enige airflow in de kast is, maar daar zorgt je voedingsfan wel voor..

Verwijderd

Als je je stoort aan je harddisks, kan je een kast van MDF ofzo maken (wat ik dus van plan ben). Ik wil hem gewoon zo stil mogelijk maken. Al me fans draaien op 7V, maar ik hoor ze nog steeds en dat is genoeg voor me om hem stiller te maken.

Verwijderd

excuses voor de "off-topic-heid" van mijn vorige post.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij mijn vader op het werk is de koeler van de CPU (ook een 133) er mee opgehouden, loopt nu al een jaar of wat zonder koeler.
enkel moet in de zomer wel een ventilator erop gezet worden omdat dat ding dan pal in de zon staat.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb zelf een pentium 1 MMX 233 die op 266 loop en daar zit alleen en redelijke heatsink op, die staan 24/7 aan en loopt rete stabiel. Terwijl ik typ een uptime van 2 weken.

Wèh zedde gij??

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
Ja ik heb een P233 in een server case. Daar zit gewoon een grote passieve heatsink op de CPU en in de voorkant een 80*80 Sunon koeler op 7V. De proc word nog geen eens lauw. Moet dus niet uitmaken als je de alleen een heatsink er in het zitten denk ik. Op de voeding zal ik wel de koeler laten zitten hoor!

Verwijderd

heb een compaq pc als server, P133 alleen koelblokje (origineel. Effe testen anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een koelblokje van 1 cm opzitten, voor een 486 is dat voldoende maar een P133 wordt toch behoorlijk/erg heet.

Dus ik heb er tijdelijk maar weer een fan voorgezet,
k ga morgen ff in de stad zoeken naar een koelblok van een centimeter of 5.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

ligt er volgens mij aan wat voor type je hebt, maarP1's krijg je volgens mij niet zo snel kapot.
Ik heb een P1 100Mhz liggen en die draait op 150Mhz zonder koelblok/fan :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 21:07 schreef Masterdam het volgende:
ligt er volgens mij aan wat voor type je hebt, maarP1's krijg je volgens mij niet zo snel kapot.
Ik heb een P1 100Mhz liggen en die draait op 150Mhz zonder koelblok/fan :)
Wordt die P1 niet gloeiend heet? Onaanraakbaar heet?
Of maakt dat niet zoveel uit bij een P1?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn server een PII-233@266 draait ook zonder koeling 24/7 !!! en dat gaat nog steeds goed. Er zit wel een vrij groot koelblok op.. verder geen fans.

Dus het moet kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
Een P1 zonder fan/koelblok is mogelijk?
Hoeveel hitte kan een 133mhz p1 hebben?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:20
Die P1'tjes zijn niet kapot te krijgen.

Zelf 166 @ 225 als server.. Nog nooit down geweest uit zichzelf.

(wel standaard koelertje erop, hoor ik ECHT niet)

Verwijderd

Topicstarter
Netjes hoor!

Maar zonder fan/koeler lijkt me toch nog een beetje te riskant.

Verwijderd

Grote heatsink erop en kan makkelijk

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Op m'n werk hebben we ook nog wel van die Compaq's celeron 366 zonder actieve koeling staan. D'r zit alleen een redelijk grote heatsink op de CPU!

|Specs|

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik zou zeggen, clockem iets terug, zet een leuk coolblokje erop, mayB nog een of andere lownoise pocketcooler, en klaar :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1