[PHP]Eigen avatarlocatie URL opgeven vBB

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik een forumpje draaien maar kzit nogsteeds met het volgende probleem.:

-eerst ff wat specs ;)-
code:
1
2
3
4
Webserver      : IIS 5.0
Operating System  : Windows 2000 Advanced Server
Forum        : vBB - vBulletin v2.2.1 ( PHP )
Dbase        : MySQL v3.23.46a Win32

Nu is het zo dat je met vBulletin 2 mogelijkheden heb.

1: De admin kan je een keuze geven uit een bepaald aantal avatars/usericons
2: De admin geeft je de keuze om zelf een image naar de server te sturen.

Maar wat ik wil is net als op GoT de optie is, dus zelf een URL kan opgeven naat de usericon/avatarlokatie. Ook met variabele plaatjes zoals HlpDsK en me eigen :)

Kheb alleen niet veel kennis van PHP, dus da's niet echt handig ;)

Als ik de PHP scripts hier moet plaatsen moet je dat even zeggen, tis nogal wat coding :P

Disclaimer: Jah ik heb de search gebruikt. Of ik zoek met de verkeerde woorden, en/of ik zie geen topic die grotendeels met dit te maken heeft :/

C:\>_

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

heb je het vBulletin support forum geprobeerd?

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 21:28 schreef wasigh het volgende:
heb je het vBulletin support forum geprobeerd?
Daar kan ik niet inkomen :o

kzal nog uns proberen voor de zekerheid :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op donderdag 31 januari 2002 21:26 schreef vinnie_van_wham het volgende:

Kheb alleen niet veel kennis van PHP, dus da's niet echt handig ;)
Hmmm, ga eerst wat php leren dan ;)

Want anders dan heb je straks de scripts, en weet je waar je het moet doen, en weet je nog niet hóe je het moet doen :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mm, je zal nogal wat moeten knutselen wellicht, hoe wordt de avatar opgeslagen? Hoe wordt de avatar getoond (in welke bestanden) dat moet je uit gaan zoeken en aan gaan passen...)

Misschien kun je als je weinig PHP kennis hebt, beter een forum downloaden wat de functionaliteit uit zichzelf al heeft?

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 21:32 schreef wasigh het volgende:
mm, je zal nogal wat moeten knutselen wellicht, hoe wordt de avatar opgeslagen? Hoe wordt de avatar getoond (in welke bestanden) dat moet je uit gaan zoeken en aan gaan passen...)

Misschien kun je als je weinig PHP kennis hebt, beter een forum downloaden wat de functionaliteit uit zichzelf al heeft?
Dat zou idd een optie kunnen zijn, maar het forum is al een tijd al draaiende :{

Maar hoe bedoel je hoe ze worden opgeslagen? het enige dat ik zo erover kan zeggen is in welke dir ze zouden worden opgeslagen :P

Verwijderd

als je dit wilt wijzigen moet je eerst uitzoeken welk stuk code dit allemaal regelt. Dan moet je het nog eens helemaal aan gaan passen. Dat is nog niet zo simpel als het lijkt als je met zulke grote stukken code werkt, omdat ze vaak heel veel includes gebruiken waar ook nog van alles en nog wat gebeurt.
Als je geen (weinig) kennis van php hebt, dan zou ik hier niet aan beginnen. Zoals wasigh al zei, een forum downen dat deze optie zelf al heeft om iemand die wel veel verstand van php heeft vinden die wel wat tijd over heeft om dat te gaan aanpassen...

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 21:54 schreef jurriebur het volgende:
als je dit wilt wijzigen moet je eerst uitzoeken welk stuk code dit allemaal regelt. Dan moet je het nog eens helemaal aan gaan passen. Dat is nog niet zo simpel als het lijkt als je met zulke grote stukken code werkt, omdat ze vaak heel veel includes gebruiken waar ook nog van alles en nog wat gebeurt.
Als je geen (weinig) kennis van php hebt, dan zou ik hier niet aan beginnen. Zoals wasigh al zei, een forum downen dat deze optie zelf al heeft om iemand die wel veel verstand van php heeft vinden die wel wat tijd over heeft om dat te gaan aanpassen...
Ik heb al stukken code gevonden van dit avatar gebeuren en het is idd schrikbarend veel code.

Kijk, ik heb ook zitten denken aan optie 2, maar dan pikt ie b.v. deze url niet -> http://uh.gamepoint.net/vinnie_van_wham/icon.php?ext=.gif ;(

• Vinnie
  • Niet online
Hmmm. Optie 2 pikt ie dus helemaal NIET. :o

• Vinnie
  • Niet online
Nou... na veel zoeken en gepiel heb ik dit uiteindelijk kunnen vinden, maar wat ik er nu mee moet, geen id ;(
Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag :)

p.s. met toestemming van JvS mag ik em ff *kicken* ;)

PHP:
1
2
3
4
<?
[img]"$avatar[avatarpath]"[/img]
$avatar[title]
?>

PHP:
1
2
3
4
5
<?
<p><smallfont>If you have at least $minposts posts, you can choose these avatars:<br>
$avatarlist
</smallfont></p>
?>

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?
{htmldoctype}
<html>
<head>
<title>$bbtitle - Avatars</title>
$headinclude
</head>
<body>
$header

<br>

<table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" width="{contenttablewidth}" {tableinvisibleextra} align="center">
<tr>
    <td>

<p><normalfont>Avatars are small graphical images that you may choose in your profile.
They are displayed below your username on all posts that you make.
You can select the image that best describes yourself from your profile options.</normalfont></p>

<p><normalfont>Here's the list of currently available avatars:</normalfont></p>

$avatarbits

<p><normalfont>If you have more than $avatarcustomposts posts, you may also specify your own custom avatar.</normalfont></p>

</td>
</tr>
</table>

$footer

</body>
</html>
?>

User Option Templates (Hieronder subs daarvan )

modifyavatar:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?
{htmldoctype}
<html>
<head>
<title>$bbtitle - Change options</title>
$headinclude
</head>
<body>
$header

<!-- breadcrumb -->
<table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" width="{contenttablewidth}" {tableinvisibleextra} align="center">
<tr>
    <td width="100%">[img]"{imagesfolder}/vb_bullet.gif"[/img]
    <normalfont><b><a href="index.php?s=$session[sessionhash]">$bbtitle</a> &amp;gt;
    <a href="usercp.php?s=$session[sessionhash]">User Control Panel For $bbuserinfo[username]</a></b></normalfont></td>
</tr>
</table>
<!-- /breadcrumb -->

<br>
$cpnav
<br>

<form enctype="multipart/form-data" action="member.php" method="post">
<input type="hidden" name="s" value="$session[sessionhash]">

<table cellpadding="{tableouterborderwidth}" cellspacing="0" border="0" bgcolor="{tablebordercolor}" {tableouterextra} width="{contenttablewidth}" align="center"><tr><td>
<table cellpadding="4" cellspacing="{tableinnerborderwidth}" border="0" {tableinnerextra} width="100%">
<tr>
    <td bgcolor="{categorybackcolor}" colspan="2"><normalfont color="{categoryfontcolor}"><b>Edit Avatar - $bbuserinfo[username]</b></normalfont></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="{tableheadbgcolor}" colspan="2"><normalfont color="{tableheadtextcolor}"><b>Avatars</b></normalfont></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="{secondaltcolor}"><normalfont><b>Use avatar</b></normalfont><br><smallfont>Avatars are small graphics that are displayed under your username whenever you post.</smallfont></td>
    <td bgcolor="{secondaltcolor}"><normalfont><input type="radio" name="avatarid" value="-1" $nouseavatarchecked> no</normalfont><br>
    <smallfont>(note that any custom avatars will be deleted if you select this option)</smallfont></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="{firstaltcolor}" align="center" colspan="2"><normalfont><b>Choose your avatar from the available list:</b></normalfont></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="{secondaltcolor}" colspan="2" align="center">
    <table bgcolor="{tablebordercolor}" border="0" cellspacing="1" cellpadding="10">
    $avatarlist
    </table>
    <normalfont>Displaying Avatars $limitlower to $limitupper of $totalavatars<br>$pagenav</normalfont>
    </td>
</tr>
$customavatar
</table>
</td></tr></table>

<br>

<tr>
    <td align="center"><normalfont>
    <input type="hidden" name="action" value="updateavatar">
    <input type="submit" class="bginput" name="Submit" value="Submit Modifications" accesskey="s">
    <input type="reset" class="bginput" name="reset" value="Reset Fields">
    </normalfont></td>
</tr>
</table>

</form>

$footer

</body>
</html>
?>

modifyavatarbit:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
    <td bgcolor="{firstaltcolor}" valign="bottom" align="center"><normalfont>
    <input type="radio" name="avatarid" value="$avatar[avatarid]" $avatarchecked[$avatarid]>[img]"$avatar[avatarpath]">
[/img]$avatar[title]</normalfont></td>
?>

modifyavatar_custom:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
<script language="Javascript">
<!--
function checkCustom(formname) {
    formname.customavatarcheck.checked=true;
}
//-->
</script>
<tr>
    <td bgcolor="{tableheadbgcolor}" colspan="2"><normalfont color="{tableheadtextcolor}"><b>Custom Avatars</b></normalfont></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="{firstaltcolor}"><normalfont><b>Use custom avatar</b></normalfont><br>
    <smallfont>Note: the maximum size of your custom image is $avatarmaxdimension by $avatarmaxdimension pixels or $avatarmaxsize bytes (whichever is smaller).</td>
    <td bgcolor="{firstaltcolor}"><normalfont>
    <input type="radio" name="avatarid" value="0" $avatarchecked[0] id="customavatarcheck"> yes </normalfont><br>
    <smallfont>(The database currently has the following custom avatar in your name: [img]"$bbuserinfo[avatarurl]"[/img]<br>
    If you want to keep it as it is, leave the fields below as they are.)</smallfont></td>
</tr>
$customwebsite
$customupload
?>

modifyavatar_customupload:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
<tr>
    <td bgcolor="$backcolor"><normalfont><b>You can upload an avatar from your computer:</b></normalfont></td>
    <td bgcolor="$backcolor"><input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="$maxattachsize_temp">
    <input type="file" class="bginput" name="avatarfile" onchange="checkCustom(this.form)"></td>
</tr>
?>

modifyavatar_customwebsite:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
<tr>
    <td bgcolor="$backcolor"><normalfont><b>You can enter an URL of your avatar:</b></normalfont><br>
    <smallfont>Note: this will be stored locally on the server</smallfont></td>
    <td bgcolor="$backcolor"><input type="text" class="bginput" name="avatarurl" value="http://www." onfocus="checkCustom(this.form)"></td>
</tr>
?>

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Er is net een paar dagen geleden een hack binnengekomen die precies doet wat jij wilt:
http://www.vbulletin.org/hacks/index.php?action=showhack&hackid=166

Edit:
Je moet je wel reggen en ook opgeven dat je een vBB customer bent(wat ik dus niet ben :D ).

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Vinnie
  • Niet online
Snik, daar kan ik dus niet bij ;(

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb nog eens zitten kijken naar die link van je, maar dat schijnt dus voor v2.2.2 te zijn. Ik heb v2.2.1 :o
En na wat zoekwerk en hulp heb ik wel een andere gevonden, maar dat was voor v1.1.4 :P

Iemand nog idee-en? ;(

• Johannes
Op donderdag 28 februari 2002 01:19 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Ik heb nog eens zitten kijken naar die link van je, maar dat schijnt dus voor v2.2.2 te zijn. Ik heb v2.2.1 :o
En na wat zoekwerk en hulp heb ik wel een andere gevonden, maar dat was voor v1.1.4 :P

Iemand nog idee-en? ;(
Dan zul je toch echt zelf de source moeten gaan hacken. Wel opvallend dat je er niet bij kan, elke customer kan daar bij als hij zich opgeeft. Je kunt trouwens ook nog upgraden naar 2.2.2 als je een valid customer bent.

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 01:35 schreef Johannes het volgende:

[..]

Dan zul je toch echt zelf de source moeten gaan hacken. Wel opvallend dat je er niet bij kan, elke customer kan daar bij als hij zich opgeeft. Je kunt trouwens ook nog upgraden naar 2.2.2 als je een valid customer bent.
Hoe geef je je eigen op dan? :{

[de rest heb ik ff per icq gestuurd, voor de zekerheid]

• Johannes
Op donderdag 28 februari 2002 01:49 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Hoe geef je je eigen op dan? :{

[de rest heb ik ff per icq gestuurd, voor de zekerheid]
ICQ? Ik had m'n ICQ niet aan dus ik heb geen idee wat je gestuurd hebt?

[edit]Ik heb 'm nu wel aan, dus je kunt opnieuw sturen.

Pagina: 1